PDA

View Full Version : leuke fingerstyle liedjes?



guitarplayerx
2 mei 2013, 23:18
zijn er nog leuke fingerstyle liedjes om te leren spelen? ik heb eigenlijk altijd akkoorden gespeelt en ben nu begonnen met fingerstyle. ik kan bijv. sweet goodbyes van krezip, blackbird van the beatles en de intro van let her go van passenger. ik zou het leuk vinden om wat meer fingerstyle te leren, dus heeft iemand nog ideeén die een beetje op niveau is van de liedjes die ik al kan spelen? :)

Rizz
3 mei 2013, 08:36
Kansas - Dust in the wind
Beatles - Julia
Masaaki Kishibe - Hana (alternatieve stemming!)
RHCP - Road Trippin'
Pink Floyd - Is there anybody out there?
Clapton - Tears in Heaven
Extreme - More Than Words

synapse
3 mei 2013, 11:29
Er is een boek Acoustic Guitar, White pages.
Hierin staan 150 bekende nummers uitgeschreven.
Kost bij Feedback € 37,50
Zit vast het een of ander van jouw gading bij.

Ernest01
3 mei 2013, 11:38
James Taylor - You can close your eyes
James Taylor - You've got a friend
Paul Simon - Kathy's Song

Cue Zephyr
5 mei 2013, 14:50
Keep Your Head Up van Ben Howard (in EADGAD als ik me niet vergis).

En anders even op www.youtube.com/user/rploland en www.candyrat.com kijken :P

Rizz
5 mei 2013, 14:56
Keep Your Head Up van Ben Howard (in EADGAD als ik me niet vergis).

En anders even op www.youtube.com/user/rploland en www.candyrat.com kijken :P

De eerste link doet het niet en Candyrat? Nou niet echt of echt niet van het niveau Blackbird.... ;)

Thyztwizta
5 mei 2013, 15:30
Ik ben al een tijd bezig met For my father en Rylynn van Andy Mckee. Voor Rylynn heb ik een capo moeten inkorten, maar het begin is er, ik speel al een behoorlijk stukje al dacht ik het zelf.

Cue Zephyr
6 mei 2013, 00:44
De eerste link doet het niet en Candyrat? Nou niet echt of echt niet van het niveau Blackbird.... ;)

Ghehe. Typfout!
www.youtube.com/user/rpoland


Ik ben al een tijd bezig met For my father en Rylynn van Andy Mckee. Voor Rylynn heb ik een capo moeten inkorten, maar het begin is er, ik speel al een behoorlijk stukje al dacht ik het zelf.

Nice! Ik ben ooit aan Rylynn begonnen maar nooit afgemaakt.

LGK
6 mei 2013, 10:24
Tommy emmanuel zou je is naar kunnen kijken.
Dit is wel een nummer die te doen is denk ik.
http://m.youtube.com/watch?v=KzwNwbDOfcc

En dit soort nummertjes,
http://m.youtube.com/watch?v=_JQ-NJBxXQc

Succes :)

freekick
6 mei 2013, 11:15
ANJI van Davy Graham natuurlijk!

XTZ
6 mei 2013, 13:43
Wat een onzin. Drie kwart van de genoemde nummers zijn écht veel te lastig als je net begint met fingerstyle spelen. Tommy Emmanuel, Andy McKee etc? :stop:

Google gewoon Easy Fingerpicking songs of iets dergelijks, zijn genoeg lijstjes te vinden op internet!

Rizz
6 mei 2013, 13:51
Wat een onzin. Drie kwart van de genoemde nummers zijn écht veel te lastig als je net begint met fingerstyle spelen. Tommy Emmanuel, Andy McKee etc? :stop:

Google gewoon Easy Fingerpicking songs of iets dergelijks, zijn genoeg lijstjes te vinden op internet!

Dank u... :D

Cue Zephyr
6 mei 2013, 15:59
Wat een onzin. Drie kwart van de genoemde nummers zijn écht veel te lastig als je net begint met fingerstyle spelen. Tommy Emmanuel, Andy McKee etc? :stop:

Google gewoon Easy Fingerpicking songs of iets dergelijks, zijn genoeg lijstjes te vinden op internet!

Niet alles van hen is zo lastig hoor. ;)

Kakihara
6 mei 2013, 16:40
Een vraag om fingerpicking-liedjes en Dust in The Wind van Kansas wordt niet genoemd? Schande! :D
Leer het pickingpatroon, voeg een kleine septieme toe aan de akkoorden en je hebt instant ragtime.

Elvee
6 mei 2013, 16:50
Een vraag om fingerpicking-liedjes en Dust in The Wind van Kansas wordt niet genoemd? Schande! :D
Leer het pickingpatroon, voeg een kleine septieme toe aan de akkoorden en je hebt instant ragtime.

Helaas heb je niet goed gelezen, dit nummer staat bovenaan bij de eerste reactie door Rizz:


Kansas - Dust in the wind
Beatles - Julia
Masaaki Kishibe - Hana (alternatieve stemming!)
RHCP - Road Trippin'
Pink Floyd - Is there anybody out there?
Clapton - Tears in Heaven
Extreme - More Than Words

Kakihara
6 mei 2013, 17:04
Mijn excuses. Een schande dat ik daar heb overgelezen ;)
Ik weet niet of de starter van dit topic kan noten lezen? Indien wel, mijnheer Sacksioni heeft ooit eens wat bewerkingen gemaakt van bekendere liedjes (waaronder "Here comes the sun" van The Beatles). Ook de moeite om eens naar op zoek te gaan.

XTZ
6 mei 2013, 17:18
Niet alles van hen is zo lastig hoor. ;)

Lastig is een rekbaar begrip, je kunt toch niet beweren dat er liedjes van hem zijn die een beginner goed kan kan leren spelen?
Ik merk tegenwoordig dat mensen vinden dat ze iets kunnen spelen terwijl het nergens naar klinkt (ik geef al wat jaren gitaarles dus heb hier aardig wat ervaring mee).
Je gaat toch geen Tommy Emmanuel leren als je net begint met tokkelen? Dat is net zoiets als een baby leren horde lopen terwijl ze nog maar net kan kruipen.

Rizz
6 mei 2013, 17:57
Mijn excuses. Een schande dat ik daar heb overgelezen ;)


Ja joh, ik weet wel weer waar ik sta hiero... :hide:

@ Cue: het niveau is idd te hoog als je net aan blackbird kan spelen en dan ligt het er ook nog aan hoe je 'm speelt.. Ik speel niet heul slecht, maar krijg Those who wait ook nog maar net uit m'n vingers.. Dat kan meer over mij dan over het niveau zeggen, maar dat denk ik toch niet...

den titten
7 mei 2013, 10:10
Waar ik zelf gezellig op sukkel (ik ben dan ook van het beginner niveau) :

Metallica - Nothing Else Matters
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Animals - House of the Rising Sun (tokkel versie)
Tracy Chapman - Fast Car
Ralph McTell - Streets of London

(Mss niet allemaal echt zuiver tokkel, maar wel leuke stukken om je op weg te helpen)

GuitarL91
7 mei 2013, 10:31
Sting - Shape of my heart
Daar zit een leuk stukje in

LGK
7 mei 2013, 10:43
Sorry, ik dacht dat de TS al dingen van andy mckee kon spelen, maar dat was iemand anders. Als je dan nog maar net begint dan is tommy emmanuel wel moeilijk ja..
Maar ook echt niet alles hoor.

Waar ik mee begonnen ben is dust in the wind, en toen ik dat een beetje kon ben ik bijvoorbeeld naar freight train gegaan. Niet heel makkelijk, maar wel goed te doen.
En dit nummer, ben alleen de naam kwijt... (0:00 t/m 0:23)

http://m.youtube.com/watch?v=LdBwp6pzmF0

En als je merkt dat het echt nog te moeilijk is, dan doe je het niet ;)
Het is maar een voorstel..

Rizz
7 mei 2013, 10:55
Deze zal ook op het randje zijn, er zitten wat lastige stukken in, maar is erg leuk om te spelen en bovenal mooi:


http://www.youtube.com/watch?v=f3DLarwDOO0

Thyztwizta
7 mei 2013, 22:34
Fragile van Sting is misschien ook wel leuk om te leren/spelen.

iesiediesie74
10 mei 2013, 16:58
http://www.guitarnick.com/the_finest_fingerstyle_songs.html

Doefke
27 mei 2013, 09:29
Fleetwood Mac - Never Going Back Again

erinus
29 mei 2013, 20:48
Lastig is een rekbaar begrip, je kunt toch niet beweren dat er liedjes van hem zijn die een beginner goed kan kan leren spelen?
Ik merk tegenwoordig dat mensen vinden dat ze iets kunnen spelen terwijl het nergens naar klinkt (ik geef al wat jaren gitaarles dus heb hier aardig wat ervaring mee).
Je gaat toch geen Tommy Emmanuel leren als je net begint met tokkelen? Dat is net zoiets als een baby leren horde lopen terwijl ze nog maar net kan kruipen.

idd ik geef je helemaal gelijk ... ik ken er ook die denken dat ze sommige liedjes kunnen spelen tot ik ze vraag of ze willen meespelen wanneer ik t lied opzet op youtube fzo ... dan slagen ze helemaal tilt ... ze kunnen t inderdaad spelen ja maar dan wel de slomo versie ...
Zelf maakte ik dezelfde fout toen ik net les volgde ...ik dacht dat ik het kon tot men leerkracht me begeleide op piano ... niet dus :)