PDA

View Full Version : noisegate neemt gain weg



~HxC~
2 mei 2013, 21:59
Hi,
ik gebruik een boss ns2 noisegate en ik merk dat als hij ingeschakeld is ik minder gain heb en m'n geluid maar eventjes blijft doorklinken, is dit normaal of kan ik hier iets aan doen?

DarknessAwaits
2 mei 2013, 22:01
Klinkt alsof noisegate is te strak afgesteld, je moet de threshold iets terugdraaien.

~HxC~
2 mei 2013, 22:02
als ik dat doe heb ik weer last van feedback :p

DarknessAwaits
2 mei 2013, 22:04
Wat speel je voor muziek? Aardig wat gain neem ik aan? Mss kun je met iets minder af? Sowieso is het een spel van dempen en niet recht tegenover je versterker gaan staan.

~HxC~
2 mei 2013, 22:11
ik speel hardcore,de gain valt nog mee hoor maar het hoofdprobleem is dat ik ni zo lang blijf doorklinken :p

YannickH
3 mei 2013, 00:01
gebruik je misschien ook een overdrive pedaal?

JimiDylan
3 mei 2013, 01:47
Waar heb je de ns-2 zitten in je signaal keten? Als je de distortion uit je amp gebruikt, en je ns-2 staat ervoor, reageert hij op het binnenkomende (cleane) signaal, als je 'm dan dus vrij heftig instelt voor grote hoeveelheden gain, zal die het veel sneller afkappen en blijf je niet mooi doorklinken. Oplossing is dan de ns-2 in je effectsloop zetten (als je die 1 hebt in je amp)

Robdop
3 mei 2013, 11:35
zijn je pickups microfonisch?

TopRob
7 mei 2013, 16:48
Waar heb je de ns-2 zitten in je signaal keten? Als je de distortion uit je amp gebruikt, en je ns-2 staat ervoor, reageert hij op het binnenkomende (cleane) signaal, als je 'm dan dus vrij heftig instelt voor grote hoeveelheden gain, zal die het veel sneller afkappen en blijf je niet mooi doorklinken. Oplossing is dan de ns-2 in je effectsloop zetten (als je die 1 hebt in je amp)

+1
Ik gebruik zelf een Rocktron Hush en die zit in de effectsloop; werkt uitstekend en heeft geen invloed op de hoeveelheid gain. Dus als je versterker met een effectsloop hebt, gewoon even proberen.

Soulflyhigh
7 mei 2013, 19:26
NS staat er ook wel om bekend dat hij redelijk tone "suckt" Je zou ook eens naar een ISP Noise decimator kunnen kijken. Niet goedkoop maar wel heeel goed!

newbreed
11 mei 2013, 22:05
ik speel hardcore,de gain valt nog mee hoor maar het hoofdprobleem is dat ik ni zo lang blijf doorklinken :p


Goeie compressor er voor en klaar!
beetje de Misha Mansoor truc

Terminus
12 mei 2013, 10:33
NS staat er ook wel om bekend dat hij redelijk tone "suckt" Je zou ook eens naar een ISP Noise decimator kunnen kijken. Niet goedkoop maar wel heeel goed!
Lijkt me wel een dure oplossing voor een probleem dat waarschijnlijk niet aan het pedaal ligt. Zo slecht is de NS-2 ook weer niet.