PDA

View Full Version : Marshall DSL serie



MarcelvdHeide
2 mei 2013, 21:31
Hallo,

Ik speel sinds een jaar of 2 een hele hoop gitaar (minimaal 4 uur per dag). Een tijdje terug heb ik een nieuwe versterker gekocht (marshall MG102FX), deze bevalt mij niet echt, ik vind de sound te simpel en alles klinkt vrijwel het zelfde. Nu ben ik dus weer opzoek naar een andere versterker. Ik liep al snel tegen de marshall dsl 2012 serie aan. Nu is mijn vraag, zijn er mensen die ervaringen hebben met de DSL serie? Zo ja, wat vind je van de versterkers is dit misschien iets voor mij, en voor welke uit deze serie kan ik dan het beste gaan? Zo nee wat voor andere versterkers raden jullie aan?

Mijn speelstijl is vooral guns n roses, slash, iron maiden, jimi hendrix. Gitaar Vintage les paul met seymour duncan aph2 humbuckers.

Budget op het moment zo'n 700 euro, maar als ik echt meteen voor een nog duurdere kan gaan kan dat ook.

Gearjunkie
2 mei 2013, 21:35
Welkom!
Ik heb een DSL401 combo gehad. Is weggegaan omdat ik hem te onbetrouwbaar vond. Doel jij op de oude of de nieuwe serie??

MarcelvdHeide
2 mei 2013, 21:43
Bedankt voor je reactie,
Ik heb het hier over de 2012 series http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=34 ik zal het hierboven ook even veranderen!

Henri H
2 mei 2013, 23:30
De DSL wordt als een hele goede versterker gezien, en vooral het crunch kanaal (schakelbaar via een klein zwart knopje op de versterker zelf, dus niet via een footswitch) zal waarschijnlijk aan jouw wensen voldoen.

Als je een combo wilt, kun je b.v. deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m671813395-marshall-jmp-combo-50w-mk-2-incl-greenbacks.html) nemen (beetje te duur denk ik, en de Greenback-speakers zijn niet origineel).
Deze zal waarschijnlijk nog meer in de buurt komen van jouw wensen, met name i.c.m. met een drive-/boostpedaaltje.

MarcelvdHeide
2 mei 2013, 23:55
Bedankt voor je reactie,