PDA

View Full Version : Huis tuin keuken setje, help



MADdie86
23 juni 2003, 23:23
Als knutselaar en (bas)gitarist zat ik laatst te denken aan een bas gitaar aan te schaffen. Zodat ik niet meer via MIDI baslopjes hoef op te nemen. Klinkt vaak jukkie bah

Maar nu zat ik dus te denken aan of ik koop een mooie 2e hands en dat ik dan een goede kwaliteit heb of ik koop een barreltje op en knap deze op. Ik heb een mooie Fender Jazz bass gezien waar de hals van bij gesteld moet worden en electronica moet vernieuwd worden.

Wat raden jullie mij aan?

En dan ook wat voor versterkertje kan ik het beste nemen voor gewoon op mijn kamer? een klein versterkertje het liefste met DI out anders zou ik een extra DI box moeten kopen (of solderen :oops:)

Ik heb een DOD C55 supra distortion welke ik 1 maal heb gebruikt bij het bassen bij een optreden voor de kerstviering en het geluid was degenlijk maar weet iemand of dit effekt het ook langer uithoud of dat ik een speciale distortion moet kopen?

Wie o wie is schrijfer 103 :P ff zonder dollen wie kan mij een beetje op weg helpen naar de juiste beslissingen? want echt doorbeken als bassist wil ik niet maar wat degenlijke apparatuur zou ik wel leuk vinden.

Laus
23 juni 2003, 23:37
afhankelijk van je budget. lees da FAQ ook ff door. staat veel info in voor jou situatie.

koop een degelijke bas. Fender, Squier, een ander merkje. Gewoon net een stapje hoger dan spotgoedkoop. vanaf 300 euro zit je meestal wel goed toch?

amps? de grote merken maken alle goede combos van rond de 300 of 400 euro. Die zijn uiterst geschikt voor thuis en een kleine gig.

MADdie86
23 juni 2003, 23:45
Tjah ik heb de FAQ wel doorgelezen, maar aangezien een topic openen om meer informatie te vergaren wel handig is.

Mijn budget voor de bas gitaar zelf is aankoops prijs max 150 a 200 euries.

Een versterkertje a combo tjah 300 euries? maar dan gelieve een met DI out? dus merk / types naast elkaar leggen?

De Teng
24 juni 2003, 09:07
Doe dan geen squier, maar loop ff een goede winkel binnen. Daar hebben ze voor hetzelfde geld echt wel beter spul. Merken: Vintage (jaja, een merk is het) of Aslin Dane. (heb ik nu een basje van te huur/leen totdat mijn eigen klaar is, maar behoorlijk imposant wat een sound er voor 250 eurootjes uit komt.)

Anavrin
24 juni 2003, 10:34
Mijn budget voor de bas gitaar zelf is aankoops prijs max 150 a 200 euries.

een Fender Jazzbas voor 200 euro??? Waar staat dat ding, ik ga'm halen...

bassopotmus
24 juni 2003, 10:55
zou het dan geen squier zijn??

MADdie86
24 juni 2003, 11:28
Hallo mijn budget is max €200,- jah die fender jazz bas is zelf 270. Daarom dat ik ook graag jullie mening wil weten over andere merken / typen zodat ik me een beetje kan orienteren. Want anders koop ik die jazz bas en ga hem goed onder handen nemen.

Tjoh wat nemen jullie snel conclusie's tjoh dat zit zo en goh doe je dat zo en das het antwoord ZOEK verder op het forum./....

Komt een n00b een keer iets vragen is het antwoord altijd wel weer klaar.

En hoewel ik geen echte n00b ben is het toch altijd wel handig als je een duidelijk antwoord krijgt. Daarom dank ik De Teng voor zijn antwoord en wil ik Laus ook bedanken hoewel zijn oplossing wel niet volledig is maar zijn best doet.

Moet ik mijn vraag nogmaals stellen over de versterker of zijn er mensen die ook kunnen lezen?

AntY
24 juni 2003, 11:42
ik zag gister een perfecte deal voor je op marktplaats, even zoeken...

AntY
24 juni 2003, 11:46
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/basgitaren/3544.htm?av=a&zoek=versterker


ik heb een aria fetisj , nou weet ik t weer

ga m bespelen, kijk of ie t doet, kijk of t een jap is van voor '89, dan zit je gebeiteld. iets beters vind je niet voor ozn prijs.

MADdie86
24 juni 2003, 11:47
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/basgitaren/3544.htm?av=a&zoek=versterker


ik heb een aria fetisj , nou weet ik t weer

ga m bespelen, kijk of ie t doet, kijk of t een jap is van voor '89, dan zit je gebeiteld. iets beters vind je niet voor ozn prijs.
Tnhx voor de link :-D
ik mail die gast even en kijk mijn pappie lief aan om te kijken of ik de auto mag charteren.

AntY
24 juni 2003, 11:50
ik woon ook in alkmaar :)

als ik tijd had zou ik wel meewillen :) i luv aria

wat vinden de andere forummers van die marktplaats ad?

AntY
24 juni 2003, 11:51
btw ik zou gewoon even bellen, kijken over wat voor bas we t nou eigenlijk hebben

De Teng
24 juni 2003, 11:56
YW... gewoon een niet alt e dure bas uitzoeken, de merken zijn tweedehands vaak Yamaha, Cort zo af en toe (de goedkopere versies).

Nadeel is wel... ze zijn soms van niet al te super kwaliteit om het maar ironisch neer te zetten, dus als er wat mee loos is, ben je in de aap gelogeerd en had je dus beter 50 euro meer uit kunnen geven. Die Aslin Dane waar ik over sprak is echt top voor dat geld, dat verwacht je echt niet!


Over die adv... tja... Aria is vaak gewoon kut met peren om het plat te zeggen. Je krijg voor dat geld wel een flightcase erbij met een klein versterkertje, dus je kunt je vingers niet branden met dit setje lijkt me. Neem ff iemand mee die er wat verstand van heeft (en tijd natuurlijk) want die kan even op de algehele probleempjes letten. Verwacht geen wonderen, maar tegenvallen zal het ook niet.

AntY
24 juni 2003, 12:04
de eighties aria bassen zijn fantastisch.... daarom eerst even mailen waar we t over hebben

MADdie86
24 juni 2003, 12:33
ik heb een od gedaan en een e-mailtje gestuurd. Ik ga zometeen even naar een gitaar verkoper welk een goede kennis van mij is. Kijken wat die van dit setje zegt en wat hij denkt wat ik moet doen.
Eventueel kijk ik hem lioef aan om een lift te krijgen :P he jurii?

Ik hoop op een mailtje terug van die gast en hopen dat hij het niet erg vind dat ik nu eerst 3 weken de hort op ben naar Mozambique :oops:

De Teng
24 juni 2003, 12:37
Als't maar Aria is he?

Het model bas van mij (Aria ProII TSB 350) speelde de bassist van Doe Maar ook op en die gast van Duran Duran ook, cool he? (overigens ben ik dit niet en die van mij is see through red of zo, maar deze pic laat het wel goed zien)

http://www.wicasta.com/music/images/aria.jpg

Heb trouwens ook niet van die scheve vingers... :D

MADdie86
14 juli 2003, 16:52
Ik heb geen bericht terug gehad :( *eikel*

Ik ga nog wel even verder zoeken ;)