PDA

View Full Version : HNGD Fender Stratocaster



benwave
1 mei 2013, 16:14
Blijkbaar door veel mensen gemist dit pracht exemplaar.
Gescoord op marktplaats bij een wat oudere man die niet goed met zijn computer om kan.
Hij had de gitaar al jaren in zijn bezit, maar kon er niet meer op spelen ivm reuma ofzo.
Had had geen idee van de waarde,
Hij vertelde dat verschillende mensen hem gemaild hadden , allemaal met vragen maar dat niemand kwam kijken.
Mijn eerst en enige mail was of ik kon komen kijken, en dat was goed.
Een maal aangekomen aldaar viel ik bijna om van verbazing, een oude Strat uit 1968 vrijwel origineel.
Thuis bekeken en helemaal origineel op een potmeter na en de schakelaar veranderd voor een 5- way


http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/stratbank_zps4eaf5162.jpg

Ouwe zooi :)


http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/roodensunburst_zps95ab7c96.jpg

DarknessAwaits
1 mei 2013, 16:15
Wow, nice! Gefeliciteerd ermee!

Tabula Rasa
1 mei 2013, 16:24
Is dat niet gewoon die zelfbouw van je? Anders wel een heel erg vet ding!

benwave
1 mei 2013, 16:28
Is dat niet gewoon die zelfbouw van je? Anders wel een heel erg vet ding!

Nee die ligt op zijn elementen te wachten, als het goed is komen die morgen binnen

Napoje
1 mei 2013, 16:54
Het lijkt wel of jij dit soort mazzeltjes aan je kont hebt hangen. Zeker € 200,- voor betaald?

Ik heb gister ook nog naar een gibson moderne op de vrijmarkt gezocht maar helaas...

benwave
1 mei 2013, 17:02
Het lijkt wel of jij dit soort mazzeltjes aan je kont hebt hangen. Zeker € 200,- voor betaald?

Ik heb gister ook nog naar een gibson moderne op de vrijmarkt gezocht maar helaas...

Nee de juiste uitdrukking is dat ik er een neusje voor heb, niets te doen met geluk.
Het was een advertentie zonder foto op marktplaats, iedereen had er naar toe kunnen rijden

soundbound
1 mei 2013, 17:09
Wow, gefeliciteerd man! Je vindt het toch niet echt erg dat de rest van gitaarminnend NL dit gemist heeft?

Sinner1980
1 mei 2013, 20:17
Netjes hoor, ik ben in ieder geval jaloers; prachtvondst!

arjanb01
1 mei 2013, 20:32
Strats uit 1968 zie je niet veel. M'n oude gitaarleraar had er eentje jarenlang als z'n vaste gitaar maar had hem compleet verbouwd met een paf humbucker in de brug en een tremolosysteem bestaande uit onderdelen van een deur😳 wat doen die tegenwoordig? 1968 is niet een stratjaar toch? Je hoort daar niet veel over.

Mr.Fingers
1 mei 2013, 20:39
1969 op ebay voor 11500$...

benwave
1 mei 2013, 20:49
Strats uit 1968 zie je niet veel. M'n oude gitaarleraar had er eentje jarenlang als z'n vaste gitaar maar had hem compleet verbouwd met een paf humbucker in de brug en een tremolosysteem bestaande uit onderdelen van een deur wat doen die tegenwoordig? 1968 is niet een stratjaar toch? Je hoort daar niet veel over.

Ze zeggen dat ze wat zeldzamer zijn omdat er schijnbaar dat jaar wat minder van zijn gemaakt.
Dit is mijn derde, ik heb er recent nog twee gehad, twee candyapplereds. Verkocht aan een bekende gitaar handelaar.

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/front-1_zps6f9c5466.jpg


http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/guiar2_zpsc7631136.jpg


http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/full1_zpse1e16f54.jpg

arjanb01
1 mei 2013, 21:05
Die is flink bespeeld! Wat zou zo'n strat kosten helemaal origineel?

arjanb01
1 mei 2013, 21:08
Die is flink bespeeld! Wat zou zo'n strat kosten helemaal origineel? En waarom heb je er 2 verkocht? Ik zou ze voor m'n pensioen bewaren en dan verpatsen, dan zou ik er wat warmer bijzitten dan wanneer ik tegen die tijd m'n huidige pensioen moet opmaken over 30 jaar!

Luke-wannabe
1 mei 2013, 21:19
Mijn. God.
Droomgitaar.

sjoerd5
1 mei 2013, 21:52
Nee de juiste uitdrukking is dat ik er een neusje voor heb, niets te doen met geluk.


Eerste klas gelul natuurlijk.
Bij alles in het leven (dus ook gitaren kopen) komt een gelukfactor kijken.
Als de verkoper jouw maar niet besluit te mailen en je gewoon te negeren, sta je daar met je neusje...

Maar belangrijker: Wat een DROOMDING!

arjanb01
1 mei 2013, 21:59
Inderdaad maar als ik voor zo weinig geld zo'n strat kan kopen, zou ik ook de binnenkant van body en neck checken en de onderkant van de pu's. Heb je daar toevallig foto's van, ben?

LGK
1 mei 2013, 22:04
Nice! Gefeliciteerd!
Lekker veel mojo zekers?!
En ben je zo rijk dan ;)

benwave
1 mei 2013, 22:07
Eerste klas gelul natuurlijk.
Bij alles in het leven (dus ook gitaren kopen) komt een gelukfactor kijken.
Als de verkoper jouw maar niet besluit te mailen en je gewoon te negeren, sta je daar met je neusje...

Maar belangrijker: Wat een DROOMDING!

Nee ik zeg toch een neusje voor dat soort dingen. Het feit dat die man op mijn email reageer is niet zo gek hoor, dacht ik toch.
Daarbij zou je me niet geloven hoeveel vintage Fenders ik heb gehad, de laatste pak hem beet vijf jaar.

benwave
1 mei 2013, 22:11
Nice! Gefeliciteerd!
Lekker veel mojo zekers?!
En ben je zo rijk dan ;)

Nee helemaal niet, meer liefhebber,

Jorikm
1 mei 2013, 22:14
Dit is wel echt een hele gave gitaar. Echt prachtig.

benwave
1 mei 2013, 22:14
Inderdaad maar als ik voor zo weinig geld zo'n strat kan kopen, zou ik ook de binnenkant van body en neck checken en de onderkant van de pu's. Heb je daar toevallig foto's van, ben?

Alles is origineel aan die gitaar, behalve 1 potmeter en de schakelaar.

pasqual
1 mei 2013, 22:46
Mooie zet Ben en gefeliciteerd! En ook een mooie plank ja:)

mesaman
1 mei 2013, 23:18
leuk, maar ik vind die kop zo lelijk.En hou niet van sunburst, tis geen les paul he ;)

behalve voor de handel, wat maakt zn oude nu zo bijzonder? Heb er zelf ook eentje, geen idee hoe oud, maar dat zit anders.

Speeddemon
2 mei 2013, 19:56
leuk, maar ik vind die kop zo lelijk.
De kop is juist het gave! Hendrix, Blackmore, Malmsteen! Daarom heb ik een olympic white '68 RI (dé Hendrix-Woodstock strat). Niet dat ik zo geil op signature spullen, maar ik vind hem optisch gewoon echt mooier.

@Benwave, de jouwe heeft ook 4-punts nekbevestiging? Volgens mij waren '68 en '69 de enige 2 overgangsjaren bij CBS (wel large headstock, maar nog geen 3-punts neck)

SantaX
2 mei 2013, 20:15
Zo, daar droom je toch van he, op een stoffige zolder zoiets vinden. Of in een oude schuur een t-fordje, in mint condition. Prachtig man, geniet ervan. Mooi om te zien dat dit instrument weer muziek gaat maken! Zal de originele eigenaar zo te horen vast ook heel blij om zijn geweest.

sjoerd5
2 mei 2013, 20:51
@Benwave, de jouwe heeft ook 4-punts nekbevestiging? Volgens mij waren '68 en '69 de enige 2 overgangsjaren bij CBS (wel large headstock, maar nog geen 3-punts neck)

De 3-punt kwam eind 1971...
De large headstock was al vanaf 1966.

Tabula Rasa
2 mei 2013, 20:54
Zal de originele eigenaar zo te horen vast ook heel blij om zijn geweest.

Of hij loopt nog steeds te schelden dat hi jeven had moeten googlen. Hij hd mogelijk 50x zoveel kunnen vangen als hij geweten had wat hij in handen had.

kapepper
4 mei 2013, 16:18
wat good karma wel niet kan doen....

heb je wat meer fotos?

en veel plezier ermee!!