PDA

View Full Version : Welke Fender mini versterker is de lekkerste?



Luca P
30 april 2013, 18:18
De MD20, Mini Tonemaster of de 57 Mini twin amp?
Welke kan het mooiste clean?

http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=fender+mini+amp&x=7&y=7

SantaX
30 april 2013, 18:25
Geen idee of je in deze klasse kijkt vanwege geld-gebrek, maar dit zijn stuk voor stuk zoals allemaal die mini-ampjes, harstikke leuke speelgoed versterkertjes. Met de nadruk op speelgoed. Duur nog ook. Over de precieze kwaliteit van het clean kan ik je niets vertellen, maar ik persoonlijk als je dat ding voor meer dan de leuk alleen wil hebben tweedehands iets kopen. Een mustang ofzo. Of zoek eens op internet naar diy amp lm386 dan kom je een paar hele simpele schakelingen tegen die iedereen kan maken en waarvan je zou kunnen zeggen dat ze zelfs een beetje een cult-status hebben. Dikke kans overigens dat deze versterkertjes zelf ook deze lm386 gebruiken.

Met een beetje creativiteit en een oud sigarenkistje heb je dan voor een tientje zo een mini-oefenampje.

Luca P
30 april 2013, 20:41
Ik vind het leuke dingetjes.
Ik zoek iets wat ook op batterijen werkt. En ik heb hier kado bonnen ter waarde van €60 dus...
Ik had een Pignose ooit, maar die scheurde mij te veel. En had alleen een volume knop. Deze lijken me wat uitgebreider.

SantaX
30 april 2013, 21:51
Oh ok, goed dan weet je wat je ervan kunt verwachten. Dat wist ik niet toen je je vraag stelde. Sorry als ik wat belerend overkwam.
Ik heb hier echt niet veel ervaring mee, maar ik heb wel wat positieve verhalen gehoord over de vox-varianten hiervan. Maar ik ben dus niet in de positie om je te vertellen welke van deze amps de 'mooiste' clean heeft. Vooral ook omdat de vox variant waar ik de beste verhalen over heb gehoord zo een headphone-ampje is.

Eric van Esch
30 april 2013, 22:44
Geen ervaring met de Fenders, maar wel met de Vox Mini3. Zit een heel goed bruikbare clean op, maar ook leuke settings met een randje tot flinke scheur. Op batterijen te gebruiken. De oudere Vox DA5 komt hiermee redelijk overeen en is tweedehands regelmatig te vinden.