PDA

View Full Version : Dream Theater - These Walls (Tribute door mijn band Panic Attack)



minoin
29 april 2013, 23:14
Hey guys,

Tijd geleden dat ik sounds heb gepost, maar het moest er weer van komen.
Mijn band Panic Attack is zo'n twee jaar bij elkaar en we proberen op te treden waar mogelijk.
Een paar maanden geleden heeft onze zanger andere muzikale wegen verkozen boven de onzen.
Nu ik voor een half jaar in Engeland zit om af te studeren, doen we een poging op de Buis!
Mocht iemand een zanger weten die dit zou willen proberen, dan hoor ik het graag.

Dit is de eerste van een reeks Dream Theater songs die wij op deze manier vertolken. Dus stay tuned!

http://youtu.be/DAOQrjMBOPY

De gear:
EBMM JP7 (Cold Sweat set)
Mesa Boogie Recording Rectifier for crunch
Rocktron Chameleon for clean and solo
MOTU Microbook II

Duhsjaak
1 mei 2013, 09:41
Hi M
Niet helemaal gepast om de drummer te complimenteren op een gitristen forum. Er zijn er voor minder geëxcommuniceerd. Ik dacht eerst dat ie bi main was, maar het bovenste (middelste) vakje blijkt spiegelbeeldig te zijn gedingest.

En nu ik toch uit de gratie ben mag ik dan misschien de opmerking maken dat ik de gitaar (distorted) slagpartijen te hard/dominant vind? Misschien is het er om gedaan. In det kees I rest my kees.

Voor de rest heb ik er erg van genoten. Heb de teller op 192 en op 193 gezet. Ik gooi er zo maar een kwartiertje tegenaan. Kom maar op met die andere meuk.
Vriendelijke groet, Gus

minoin
2 mei 2013, 00:37
Hey Gus,
Bedankt voor je complimenten en opbouwende kritiek!
Ik ben zelf ook blij met de drummer, dus een compliment is zeker niet misplaatst.
We hebben er inderdaad voor gekozen om de richting van de stokken in de drumvideo's gelijk te houden (dus de bovenste te spiegelen).
De gitaar is inderdaad dominant en dat is ook onze opzet van het nummer. Op de volgende track zal de gitaar een minder dominante rol spelen. Ik weet mezelf wel koest te houden als de muziek daarom vraagt ;)

TimoSomers
2 mei 2013, 01:03
Hebben jullie alles onafhankelijk op een click ingespeeld? Ik hoor afentoe wat rare sprongetjes in de timing. Vooral tussen de drummer en jou. Verder kudo's! Moeilijk om zo'n nummer te coveren. Fijne solo ook. Als ik moet mierenneuken zou ik me vooral toeleggen op strakke ritmepartijen, dat is weer een vak apart van lead. Petrucci is naast een top sologitarist ook een top slaggitarist.

minoin
2 mei 2013, 13:59
Thanks Timo!

In dit geval heeft de drummer met de muziek mee gespeeld. We hebben gemerkt dat veel DT nummers qua tempo (ongeacht maatwisseling) nogal verschillen. Portnoy staat er niet om bekend zeer consequent ritme vast te houden.
Als gevolg hiervan voel je soms dat de drummer de track 'inhaalt' of voorbij drumt. Daar komt bij dat partijen inspelen op alleen de drums dan een pittig taakje is. De dynamiek die je hebt als je alle muzikanten hoort is er ook af bij het opnemen.
Maar zeer terechte kritiek, is mij ook opgevallen!

Magic Bean
6 mei 2013, 20:26
Die toetsenist is pas goed! Wauw!
:-p