PDA

View Full Version : Nieuwe SG maar dit keer geen Gibson! Wat dan --> Rock&Roll Relics



Jay75
28 april 2013, 17:26
Ik was eigenlijk op zoek naar een Gibson Les Paul Junior double cut en tijdens mijn speurtocht kwam ik terecht op de website van rockandrollrelics.net. Ik was eigenlijk nooit zo'n fan van kunstmatig oud gemaakt gitaren, maar vind oudere gitaren wel altijd veel lekkerder spelen en het ziet er wel cooler uit dan zo'n glimmende nieuwe vind ik dan.
Toch maar even rondneuzen op die site en na lang twijfelen, wat recensies te hebben gelezen en gekeken in wat voor winkels ze verkocht worden toch redelijk het vertrouwen dat het wel goed zou moeten zijn. Uiteindelijk geen LPJRDC maar voor een SG gegaan, toch mijn favoriete model!

Een redelijke gok, er staat geen Gibson op dus waarschijnlijk weer lastig te verkopen, maar goed, meestal raak ik toch wel overal vanaf, zelfs de wat bijzondere gitaren.

Ik heb 'm nu een paar dagen binnen en de gok heeft zeer goed uitgepakt. Ik heb allerlei Gibson SG's gehad, van vintage, standards, custom shops, en deze doet me het meeste denken aan de 1965 SG Standard die ik ooit heb gehad qua feel en sound! Vrijdag meteen mee het podium opgenomen en echt heerlijk! Precies wat ik hoopte qua sound.

Hier wat foto's:
http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/fb717fda-c3d5-409a-a7df-ebc0fa4529cc_zps0980e963.jpg[/URL]

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/IMG_4778_zps0de25d01.jpg[/URL]

En dit is ook echt mijn gitaar, mede door dat filmpje was ik overtuigd:
https://www.youtube.com/watch?v=uWgXdhX9Ffw

Orpheo
28 april 2013, 17:31
ja holy shit wat een gave gitaren. Heb ze op NAMM bespeeld. echt TE GEK.

Hotpepper01
28 april 2013, 17:45
Goede keus en klinkt heel erg goed op de clip!! En ziet er ook nog eens erg mooi uit. De hoogste frets lijken me ook wel heel makkelijk te bereiken met de hals zo ver uit de body stekend. Van harte gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Een blijvertje !!!

Marbles
28 april 2013, 18:01
Vette gitaar (als ik deze zou hebben aangeschaft zou weer verkopen niet door mn hoofd spoken, maar goed ;) )

vulvasonic
29 april 2013, 00:27
Oogt iig als een geile plank. :)

apekop
1 mei 2013, 11:42
Vet! in mijn zoektocht naar een SG ben ik door deze post nu sterk aan het twijfelen of het een Gibson wordt of zo eentje.
Wat ben je kwijt voor een model zonder tremolo? en kun je nog kiezen wat voor finish?
hoe verhoud deze zich tot een custom shop Gibson? en jouw 2013 standard?

Jay75
1 mei 2013, 22:27
Ja hoor, die maakt hij tegenwoordig ook, als je een SG zonder trem wilt kom je uit bij het sixty one custom model, in principe een gewone SG, volgens mij staat die nog niet op zijn website maar al wel te vinden op Ebay. http://www.ebay.nl/itm/Rock-N-Roll-Relics-SIXTY-ONE-CUSTOM-USA-Hand-Made-Relic-Guitar-Pelham-Blue-/230926408468?pt=Guitar&hash=item35c4495b14#ht_1007wt_1271

Ik heb 2 Gibson SG Custom Shop gitaren gehad en die waren erg goed hoor! Veel beter dan een standard, (ook de 2013 standard, wat ook echt een prima gitaar is hoor )
Al vond ik de elementen die in de customshoppers zaten ( burstbuckers geloof ik ) niet echt heel tof of bijzonder.

Ik heb door de jaren heen denk ik wel 10 ( of meer? ) verschillende SG's gehad maar deze gitaar vind ik persoonlijk echt super, speelt echt heerlijk en de klank is super vintage! Gewoon veel opener, het lijkt soms zelfs op singlecoil, maar dan niet zo schel/dun maar vet, warm, vol en snijdend :)

Maar ook clean erg mooi, ik heb echt veel gitaren gehad, maar dit is wel een blijvertje. Er staat geen Gibson op, maar deze klinkt en voelt als mijn ex-1965 Gibson SG Standard die ik ooit met m'n stomme kop verkocht heb toen ik geld nodig had voor iets.

Ik zou gewoon eens contact met hem opnemen, Billy Rowe heet ie, met wat jij wilt en wat er mogelijk is. Ik heb nu nog een paar dingen te koop staan en denk er zwaar over er een speciaal te laten maken.

apekop
2 mei 2013, 10:01
da's wel een hele mooie die pelham blue! dat groene op de website vind ik ook heel mooi...en ik begin die 1 pickup versie ook erg mooi te vinden. Ze zijn wel niet goedkoop natuurlijk. Om een gitaar van zo'n 2000 euro ongezien/ongespeeld te bestellen vind ik wel een risico. Aaaah keuzes.

j3r03n
2 mei 2013, 10:54
Supergaaf ding J! Jij bent dan misschien een echte SG-man, maar deze staat je ook extreem goed ;)

DaveItUp
4 mei 2013, 01:31
Nou voor de prijs van zo'n junior model, zou ik eerder gewoon een 60s gibson kopen. Verder wel mooi spul idd. Veel plezier ermee!