PDA

View Full Version : Opbergruimte in 2x12 cab...



Nocki
27 april 2013, 20:04
Hi,

Ik ben op dit moment een Bassman 2x12 cab aan het maken. Heb 2 leuke Celestion G12h speakers op de kop kunnen tikken en heb een mooie Bassman top uit 65 staan die er op komt...
Nu is dat ding best groot. Zeker als ik m vergelijk met mn oude CAA 2x12. Dus ik dacht eraan om er bijvoorbeeld ruimte in over te houden om mn pedalboard in te vervoeren of om de head zelf er in te zetten... :-) Dat zou enorm schelen kwa lopen en voor de opslag bij mij thuis is het ook handig.

Zijn er mensen die hier al eens wat mee gedaan hebben?

Ik dacht aan een scharnier aan de achterkant waardoor alles bereikbaar is om bijvoorbeeld m half open back te maken...

Natuurlijk loop ik tegen een paar dingen aan zoals het goed stevig kunnen sluiten voor het beste geluid zonder bijgeluiden en tegen extra gewicht maar ik ben toch even alle voor s en tegens tegen elkaar aan het afwegen...

Heet er iemand nog 2 centen om tegen dit idee aan te gooien?

kassie
27 april 2013, 20:19
Ik gooi wel kabels in mijn half open 2x12. Vind ik al praktisch zat. Pedalboard enzo is wel een goed idee, maar wel verdraaid oppassen met die conussen..

Edit: Scharnier werkt wel, maar je houdt altijd wel een flinke kier waardoor lucht ontsnapt.. waardoor je niet echt een 100% gesloten back hebt... Maar dat lijkt me in principe niet erg.. half open back vind ik persoonlijk gewoon een erg mooi ruimtelijk geluid geven.

Als je toch je pedalenplank erin kwijt kan.. maak dan een plank met opstaande zijkanten. En een soort van frame in de kast.. als het ware een lade idee. Zoek maar ff op youtube hoe timmerlui lades maken met alleen hout. Dan is het nog belangrijk om het wel goed te klemmen zodat de zwik niet op je speakers dondert.

Gearjunkie
27 april 2013, 21:14
Ik heb een relatief kleine 2x12 wat ik persoonlijk al een ruggenbreker vind. Onhandelbaar als je er spullen in gaat stoppen lijkt me.

flo123
28 april 2013, 21:40
Ik denk ook dat het dan wel erg zwaar gaat worden. Niet te doen om mee te gaan sjouwen in je eentje.
Praktischer lijkt het mij om een stevige draagband op het pedalboard te maken zodat je deze om je schouder kunt hangen en dragen.
Dan heb je twee handen over om mee te sjouwen.