PDA

View Full Version : Gitaarjongens vanavond TV Ned 3 20:50



tux2
27 april 2013, 14:31
Vanavond de gitaarjongens op TV Nederland 3 Docu 20:50u plus aansluitend concert 22:10u

Oude rockers weer even gitaarjongens

ik zit voor de buis

Groet
Tux

FNaRK
27 april 2013, 14:48
Concertregistratie Henny Vrienten bracht op 4 maart zijn favoriete Nederlandse gitaristen bij elkaar in Carré in Amsterdam. Met Daniël Lohues (Skik), JB Meijers (De Dijk), Anne Soldaat (Daryll-Ann), Arthur Ebeling, George Kooymans (Golden Earring), Jan Akkerman (Focus), Pablo van der Poel (De Wolff), Harry Sacksioni, Rudy de Queljoe (The Javelins & Brainbox), Anton Goudsmit (New Cool Collective), Jan Hendriks (Doe Maar) en speciale gast Eelco Gelling (Cuby + Blizzards).

..............

Pepe
27 april 2013, 15:08
Anton Goudsmit, leuk. Ebeling, leuk. Eelco .. interessant.

Waarom die Anne Soldaat telkens opduikt in het lijstje Nederlandse gitaarhelden.. misschien mis ik iets? Hij heeft zijn eigen universum where left is right en right is wrong (https://www.youtube.com/watch?v=gHVeAx6mAOM), om Kaz Lux te quoten.

beruk
27 april 2013, 15:25
Daar wordt ik blij van zeg! Die Anne Soldaat is net zo'n houthakker als ik! :cheerup::seriousf:
Eddy Christiani hoort daar op een troon te zitten, ghosternokken.
Serieus, Ik had Jesse van Ruller er graag bij gezien en Timo natuurlijk.

Jan Buurman
27 april 2013, 15:27
Anton Goudsmit, leuk. Ebeling, leuk. Eelco .. interessant.

Waarom die Anne Soldaat telkens opduikt in het lijstje Nederlandse gitaarhelden.. misschien mis ik iets? Hij heeft zijn eigen universum where left is right en right is wrong (https://www.youtube.com/watch?v=gHVeAx6mAOM), om Kaz Lux te quoten.

Dikke plussen. Ik ben eens met hoge verwachtingen (gezien de hype) naar meneer Soldaat gaan kijken en heb de hype geen moment begrepen.... Aardige vent, dat dan weer wel....

groovieguitarguus
28 april 2013, 00:00
Tja... ik miste ook wel wat 'klasse' gitaristen...
Mss een rare snuiter... maar Jan Akkerman speelt nog steeds erg indrukwekkend... (leek wel wat stramme vingers te hebben).
Anne Soldaat... Mooie gitaar ;-)... verder Hmmmmmm
Bij de Doku vond ik die Molukse Rudy eruuuugggg lekker spelen. Het nr. op de avond zelf had een beter keuze mogen zijn...
Verder hadden er wat mij betreft... Marcel Fisser, Arnold van Dongen, Niels van der Steenhoven, Leendert Haaksma, etc. wel mogen staan...

Pepe
28 april 2013, 00:45
Sjaa.. het was de keuze van Henny, meer een vrienden ding dan dat het iets groters ambieerde en misschien is dat ook leuker want anders had je nooit Gelling nog gezien.
Het is best een leuk oude knarren lijstje. Erwin Java had ik wel bij willen zien. En van Barneveld.
Met Haaksma, Steenhoven en Dongen krijg ik al snel dat Vrienden van Amstel gevoel.

Riny
28 april 2013, 10:49
Zoals jullie hebben kunnen zien kunnen de "oudjes" het nog steeds en voor mij een plezier om te zien en te beluisteren.
Zitten allemaal zo'n beetje in mijn leeftijdsgroep.
Dit soort gitaristen kom je niet vaak meer tegen zonder de nieuwe generatie af te vallen, want daar zitten ook wel enkele goede tussen, al zou ik ze niet bij naam kunnen noemen of herkennen.
En ja, zo heeft ieder zijn eigen visie uiteraard en,............................. dat moet ook kunnen.

showband
28 april 2013, 14:36
goeie voor de thread.
Wie miste jij? eigen sound, techniek, invloed

voor mij:
-eef alberts
-polle eduard
-Dany Lademacher
-Ad Vandenberg
-Hans Hollestelle
-Paul Kemper

en inderdaad een altaar met videolink voor Eddy Christiani

fastfolkert
28 april 2013, 19:32
goeie voor de thread.
Wie miste jij? eigen sound, techniek, invloed



Ik vond de docu eigenlijk leuker dan het concert. Dat rammelde soms behoorlijk, zoals bijv. Sacksioni die qua gezichtsuitdrukking erg z'n best deed maar toch wel wat lickjes afraffelde of helemaal miste.
Niet dat ik trouwens ook maar in de schaduw kan staan van any van de deelnemers :hide:

arjanb01
28 april 2013, 19:45
Tuurlijk rammelde het concert maar het was vooral een relaxt samenzijn van beroemdste gitaristen. Wie ik verder miste :
René v Barneveld
Joost Vergoossen
Peter Tiehuis
Arnold van Dongen
Leendert Haaksma

Maar die zijn niet bevriend met Vrienten dus kwamen die er niet in voor.

barno
28 april 2013, 19:52
ik heb het concert online bekeken, enneuh, .. ik heb veel gefastforwarded. Enkel te verdragen als je de gitaristen kent, veronderstel ik.

Swaag
28 april 2013, 20:31
Handig, twee topics over hetzelfde programma.

tux2
29 april 2013, 15:31
Ik vond de docu eigenlijk leuker dan het concert. Dat rammelde soms behoorlijk, zoals bijv. Sacksioni die qua gezichtsuitdrukking erg z'n best deed maar toch wel wat lickjes afraffelde of helemaal miste.
Niet dat ik trouwens ook maar in de schaduw kan staan van any van de deelnemers :hide:

Ha ha, dat vond ik ook eigenlijk
Gr
Tux

belfrink
25 mei 2013, 11:58
Wat een tranentrekker zeg die Anne Soldaat, verschrikkelijk, die solo leek ook echt nergens naar, slecht gespeeld en zeer matige tone :(