PDA

View Full Version : Midi program changes omzetten naar andere program changes



Lomeos
27 april 2013, 09:38
Hey allemaal, ik heb een vraag

Mijn nieuwe Strymon Timeline is net binnen (joepie). Ik stuur deze met midi aan via mijn loop switcher (GigRig midi-14). Deze stuurt voor iedere preset een program change. Ik kan dit niet aanpassen verder. De Timeline wisselt dan van presets op onderstaande manier (wat ik volgens mij ook niet kan veranderen):

Pc 0- bank 1A
Pc 1- bank 1B
Pc 2- bank 2A
Etc.

Wat ik liever zou hebben is:
Pc 0- bank 1A
Pc 1- bank 2A
Pc 2- bank 3A
Etc.

Op deze manier heb ik naast de primaire delay voor iedere preset (A) ook een secundaire delay beschikbaar op dezelfde preset (B).

Ik wil dus pc's omzetten naar andere pc's:
Pc 0 - pc 0
Pc 1 - pc 2
Pc 2 - pc 4
Etc.

Is er een - bij voorkeur klein - midi apparaatje dat dit zou kunnen doen?

Thanks!

Les Paul Reed Smith
29 april 2013, 09:25
De enige die ik ken is http://www.midisolutions.com/prodevp.htm. Niet goedkoop, maar kan veel.

Lomeos
29 april 2013, 09:30
Dank! Ik zit nu met de software te rommelen. Doet inderdaad precies wat ik wil. Even sparen dan maar weer :)

Dirk_Hendrik
29 april 2013, 10:35
Arduino en effe doorbijten. Ben je voor een paar tientjes klaar.

DarknessAwaits
29 april 2013, 11:25
+1 voor de Arduino, heb er zelf een gebruikt om een midi controller van te maken. De midi implementatie is redelijk makkelijk te maken en er staat genoeg uitleg op het net om wegwijs te worden. Maar je moet wel een beetje handig zijn en het willen, 't zal niet vanzelf gaan.

Lomeos
29 april 2013, 13:44
Geinig, dat Arduino. Ik zal er eens induiken. Dank!

D3nnis
29 april 2013, 16:23
Geen constructieve bijdrage hier, maar weet iemand waarom die grapjassen bij Strymon niet gewoon midi mapping functionaliteit in die delay van ze stoppen?
Het verbaast me nogal dat dat er niet in zit namelijk!

DarknessAwaits
29 april 2013, 16:48
Waarom geen midi mapping? Nou... Lijkt mij toch wel een vrij specifieke extra, dat zit toch vrijwel op geen enkel pedaal?

D3nnis
29 april 2013, 16:56
Ik ben geen expert op midi vlak, maar de Eventide Timefactor heeft dit (gelukkig voor mij) wel. Ik vraag me af of het specifiek is, daar heb ik nooit zo over nagedacht, maar het lijkt me meer een zeer handige functionaliteit die eigenlijk een must zou moeten zijn bij de "full midi implementation" zoals Strymon dat noemt?

DarknessAwaits
29 april 2013, 17:26
Ik ben verder ook geen expert hoor, ik had het zelf alleen nog nooit gezien bij een stompbox.