PDA

View Full Version : Even voorstellen



Elric
26 april 2013, 17:02
Hallo iedereen,

Mijn naam is Elric en ik ben nieuw op het forum. Ik ben alles nog een beetje aan het uitzoeken maar daar kom ik wel uit. Ik ben een waanzinnige Maiden fan en ook van Halen is erg geliefd. Hoewel ik geen Charvel heb vind ik het een geweldig merk en ik hoop ooit nog mij eigen custom shop San Dimas te kopen.

Ben van plan om de komende tijd wat plaatjes te uploaden van een projectje waar ik volgende week aan hoop te beginnen. Zelfbouw gitaartje maar dat is afhankelijk van het weer.

Ik heb wel al meteen een moeilijke vraag;

Ik heb een Marshall 2466 en als ik die aanzet hoor ik niet alleen de heerlijke buizensuis maar ook een soort gezoem. Heel irritant. Het rare is echter dat als ik het volume hoger zet het geluid niet harder wordt, je hoort het zelfs als de knop op 0 staat. Komt echt uit de speakers en nergens anders vandaan. Iemand suggesties?

Rizz
26 april 2013, 17:06
Ben van plan om de komende tijd wat plaatjes te uploaden van een projectje waar ik volgende week aan hoop te beginnen. Zelfbouw gitaartje maar dat is afhankelijk van het weer.



Welkom! Wordt het een zelfbouw als het goed weer is? En dan rijst gelijk de vraag: Wat wordt het dan als het slecht weer is? :D

Veel plezier hier!

Mocht je nou niet direct een antwoord krijgen op je vraag, stel hem dan in het versterker gedeelte van dit forum..

Elric
26 april 2013, 17:17
Als het slecht weer is... tja dan wordt het niks

cluseau
26 april 2013, 20:33
Ik heb een Marshall 2466 en als ik die aanzet hoor ik niet alleen de heerlijke buizensuis maar ook een soort gezoem. Heel irritant. Het rare is echter dat als ik het volume hoger zet het geluid niet harder wordt, je hoort het zelfs als de knop op 0 staat. Komt echt uit de speakers en nergens anders vandaan. Iemand suggesties?

Hoi Elric, welkom natuurlijk. Om op je vraag terug te komen dit zou een eindtrap kunnen zijn welke niet in balans is of uitgedroogde elko's. Ook andere storingen zijn mogelijk waardoor de voedingsbrom hoorbaar is. Dit soort vragen stel je normaal gesproken in de rubriek "de werkbank" onder versterkers maar je ben nieuw hier dus bij deze.

Frans.

Duhsjaak
27 april 2013, 06:47
Hi E
Elric, 't zijn je elco's

De poëzie legt voor het oprapen.
Welkom. En van niks krijg je de beste zelfbouw gitaren, dus ik blijf hoop houden.
Vriendelijke groet, Gus

Elric
27 april 2013, 19:06
Frans dank je voor de tip. Ik heb een mail gestuurd naar de winkel waar ik haar gekocht heb omdat ze nog ruim binnen de garantie valt. Ik heb ook even op jou site gekeken en zag dat onderhoud voor je versterker geen verkeerd idee is. Sorry dat ik daar pas naar 5 jaar gitare achter kom. Maar wat raad jij aan kwa onderhoud en kwa onderhouds tijden en dergelijken? Mischien een idee om haar na een retourtje keulen naar den haag te sturen.

cluseau
27 april 2013, 21:23
Frans dank je voor de tip. Ik heb een mail gestuurd naar de winkel waar ik haar gekocht heb omdat ze nog ruim binnen de garantie valt. Ik heb ook even op jou site gekeken en zag dat onderhoud voor je versterker geen verkeerd idee is. Sorry dat ik daar pas naar 5 jaar gitare achter kom. Maar wat raad jij aan kwa onderhoud en kwa onderhouds tijden en dergelijken? Mischien een idee om haar na een retourtje keulen naar den haag te sturen.

Elric, ik zou niet anders verwachten dan dat hij na terugkomst uit keulen weer tiptop in orde is. Vind je het transport naar keulen te riskant neem dan via de mail (zie site) even contact met me op. Commerciele aanbiedingen zijn niet toegestaan op gitaarnmet en daar houd ik me aan.