PDA

View Full Version : Heeft Music Store Köln zijn beste tijd gehad?



gitaargod
25 april 2013, 16:12
Deze week twee pakketten gekregen, levertijd 1 week, 5 werkdagen.

Pakket 1: Les Paultje van Epiphone, Neck ligt er af.
Gebeld, en ze doen erg ingewikkeld. Ik moet foto's maken en een Duitse email sturen aan 1 enkel persoon en niet gericht aan een afdeling. Gisteren gedaan, vandaag gebeld, email is nog niet in behandeling. Ik word een beetje nerveus!

Wat zou ik moeten doen? Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Pakket 2: Stratocaster, niet nieuw in doos. Beschermplastic zit er niet op, sticker op neckplate is er af gescheurd, lijmresten zitten er nog op. Verder gaat de gitaar wel, een beetje bijwerken van de fretten vind ik niet zo erg. Kwalijk vind ik dat ze niet gewoon eerlijk zijn geweest dat deze gitaar hoogstwaarschijnlijk een retour is, waar ik normaal gesproken een lagere prijs voor zou moeten betalen. Foto's gemaakt, lange Duitse email geschreven, vandaag verstuurd aan 1 persoon en niet aan een speciale afdeling.

Wat zou ik moeten doen? Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Pakket 2: Een product ter waarde van 20 Euro zit er niet in. De verzenddoos heeft aan twee kanten grrote openingen. Hoogstwaarschijnlijk er uit gevallen onderweg. Foto gemaakt van de doos. Email geschreven, vandaag, enzenz...

Wat zou ik moeten doen? Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Bovendien bezuinigen ze erg veel op verpakkingsmateriaal. Slappe kwaliteit Karton en heel weinig vulmiddel.

Sommige medewerkers van Music Store geven aan dat ze dit doen uit kostenbesparing en zijn er zelf ook niet blij mee. Sommige liegen alles bij elkaar. Sommige zijn brutaal, anderen beginnen bijna te huilen uit frustratie.

WAT IS HIER TOCH AAN DE HAND?

Ik heb de laatste 10 jaar voor een kleine 7000 Euro aan spullen gekocht, ik zou toch nu niet zo behandeld moeten worden.

Wat vinden jullie? Geef me een reden tot hoop!

Scarface
25 april 2013, 16:38
Hi,

Foto's gemaakt? ja? Alles per direct terug sturen...Geld terug eisen,en geen geouwehoer..dus gewoon niet accepteren.
Pakketjes die zijn beschadigt zou ik sowieso niet accepteren.

Soms helpt het ook een brief er bij te doen van een jurist...en die zitten hier op het forum wel enkele. Of mischien zelf even langs gaan als het niet te ver is.

Mooi kut...ik hoop dat je het opgelost krijgt.

Succes

Groet,
Marco

terrasbeest
25 april 2013, 16:53
Gewoon terugsturen, je hoeft zelfs geen reden op te geven, dat is zo bij kopen op afstand. Volg de procedure zoals uitgelegd op hun webside.

gitaargod
25 april 2013, 22:48
Gewoon terugsturen, je hoeft zelfs geen reden op te geven, dat is zo bij kopen op afstand. Volg de procedure zoals uitgelegd op hun webside.

Als ik gewoon maar terugstuur heb ik en geen spullen en geen geld, ik wil een oplossing.

terrasbeest
25 april 2013, 23:42
Als ik gewoon maar terugstuur heb ik en geen spullen en geen geld, ik wil een oplossing.

Je krijgt je centen gewoon terug.
Ik vind het eigenlijk wel erg dat je spullen on-line koopt maar niet weet dat je een wettelijke bedenktijd hebt.Musicstore heeft die ' tevreden of geld terug' termijn nog uitgebreid.

http://www.musicstore.de:80/nl_NL/NLG/-/-/cat-Home-TermsConditions

gitaargod
25 april 2013, 23:54
Je krijgt je centen gewoon terug.
Ik vind het eigenlijk wel erg dat je spullen on-line koopt maar niet weet dat je een wettelijke bedenktijd hebt.Musicstore heeft die ' tevreden of geld terug' termijn nog uitgebreid.

http://www.musicstore.de:80/nl_NL/NLG/-/-/cat-Home-TermsConditions

Mij werd vertelt door Music Store dat ik 15 procent aftrek zou krijgen als ik zonder overleg terug stuur. Als ik zou doen wat zij mij vragen dan maak ik kans op een volledige vergoeding. Alleen de 1 Euro verzendkosten zou ik als een tegoedbon krijgen. Ja, ze zijn knettergek!

YannickH
26 april 2013, 02:41
ik vind dat het bij thomann een pak sneller en makkelijker gaat...
ik ben al een hele tijd overgeschakeld van musicstore naar thomann.

muziekschuur
26 april 2013, 09:09
Heb met allebei een positieve ervaring. Ze vragen je alleen om samen met een verkoper te kijken wat de schade is en geen onnodige verzendkosten te maken... Als blijkt dat het niet naar wens is neem ik aan dat je het terug mag sturen? Maar misschien is er een andere oplossing mogelijk?

gitaargod
26 april 2013, 18:16
De LP gaat terug. Ik heb 2 retourtickets gekregen, ik heb nog zo gesmeekt om 1tje, EINS! Nu heb ik er mooi eentje op voorraad.

De Strat heb ik 15 procent korting op gekregen.

Het product dat uit de doos is gevallen wordt opnieuw gestuurd.

Ik heb ongeveer 17 keer gebeld, 11 keer gemailed. 6 tot 8 uren mee bezig geweest.

Als laatste, gisteravond een juiste persoon telefonisch te pakken gekregen, via de telefoon heeft hij me alles toegezegd en vanmorgen alles uitgecommuniceerd met de afdelingen en vanmiddag mij via de email de retourbon en de email met de korting gestuurd. Ook nog een emailtje ontvangen dat het ontbrekende product via ups (brievenbuspost!) naar me toe komt.

Het blijkt wel weer hoe belangrijk goed personeel is, dat 1 persoon zo'n verschil kan maken, en zoveel personen de boel gewoon verzieken en omlaag halen. Ik vraag me af of de leiding dit ook weet? Ik zou niet blij zijn als ik de directeur was.

fastfolkert
29 april 2013, 23:06
Net een bestelling binnegekregen van Music Store; geleverd naar een Duitse kennis zodat ik geen verzendkosten betaal :ok:
Allereerst duurde de levering een week terwijl alles voorradig is, daarnaast was de boel matig verpakt: wel een enorme doos, maar de spullen (drumhardware en snaren) zwierven los door die doos die enkel wat opgepropt papier bevatte als vulmateriaal.
Er was uiteindelijk niets kapot of zo, maar het zag er gewoon niet echt professioneel uit.

My 2 cents

gitaargod
30 april 2013, 01:08
Net een bestelling binnegekregen van Music Store; geleverd naar een Duitse kennis zodat ik geen verzendkosten betaal :ok:
Allereerst duurde de levering een week terwijl alles voorradig is, daarnaast was de boel matig verpakt: wel een enorme doos, maar de spullen (drumhardware en snaren) zwierven los door die doos die enkel wat opgepropt papier bevatte als vulmateriaal.
Er was uiteindelijk niets kapot of zo, maar het zag er gewoon niet echt professioneel uit.

My 2 cents

Bellen zou ik zeggen en een klacht indienen bij Sebastian Bugiel, klachtenafdeling. Hij neemt dit echt serieus op, misschien krijg je nog een tegemoetkoming om je als klant te houden. Ik heb foto's gemailed van de trieste verpakking. Ze zijn dus op de hoogte, maar wat extra druk van andere klanten geeft wat meer gewicht aan de urgentie van een gepaste verpakking.

Achteraf door alle knulligheden van hun distributie heeft het hun alleen maar geld extra gekost, terwijl de insteek was om kosten te besparen dmv minder verpakking. Ik hoop dat ze er van leren. Ik bestel voorlopig geen gitaren meer dat weet ik wel.

dacrow
7 januari 2014, 13:32
Even nieuw leven inblazen.

Gisteren een pakket van Thomann toegekregen (UPS) , doos gescheurd, verschillende items uit de verpakking en de verpakking er maar bij gegooid, ook nog verpakking gescheurd van een item.

Geen beschadigingen aan het product zelf maar de slordigheid viel me toch op van zo een miljoenenreus als Thomann.

humbucker
7 januari 2014, 13:47
Tja, pakketjes zijn vaak toch wel wat km's onderweg. Dan kan er al eens iets misgaan. Heb nog nooit klachten gehad bij zowel MusicStore als Thomann, en ik denk dat er veel zijn die geen klachten hebben, maar die verhalen lees je nergens :)

terrasbeest
7 januari 2014, 14:17
9/10 transportschade. Thomann levert meer dan waarschijnlijk zijn pakjes in goede staat af aan de transporteur. Transporteurs hebben trouwens instructies goederen te weigeren als ze bij het begin al schade vaststellen.

Tunes
9 januari 2014, 12:34
Gewoon terugsturen, je hoeft zelfs geen reden op te geven, dat is zo bij kopen op afstand. Volg de procedure zoals uitgelegd op hun webside.

Nou dat lijkt mij niet, als iets kapot aankomt heb je echt een probleel als je het zomaar terug stuurt.
In dit gevasl zou ik niet twijfelen, maar als iemand mij wat retour zendt wat kapot blijkt te zijn dan gaan we het er toch even over hebben waar de schuld ligt.

Tunes
9 januari 2014, 12:35
9/10 transportschade. Thomann levert meer dan waarschijnlijk zijn pakjes in goede staat af aan de transporteur. Transporteurs hebben trouwens instructies goederen te weigeren als ze bij het begin al schade vaststellen.

En dat is nu net wat jij ook moet doen, als je ziet dat een doos (zwaar) beschadigt is, niet aannemen.

dacrow
9 januari 2014, 13:34
Ik heb Thomann gemaild ,ze excusereren zich EN hebben een kalender opgestuurd woouuhoouuu :)

Powderfinger
9 januari 2014, 15:51
Ik heb ook vanuit Nederland een keer een gitaar met volledig gespleten kop mogen ontvangen (DPD) en een keyboard met een toets die bijna recht omhoog stond (weet niet meer precies wie leverde). Dat zie je dan alleen pas als je de doos opent en ik heb niet de indruk dat de bezorgers bij elk huis willen wachten tot je het pakket hebt geopend.

Als je googled lees je horrorverhalen over hoe personeel met pakketjes omgaat. Ik heb ook wel eens compleet kapot gescheurde post ontvangen. Stopt PostNL dan een briefje bij met 'onze excuses, blablabla', maar ze bedoelen eigenlijk 'wij hebben uw post gesloopt en we doen er verder niets aan'.

De bedrijven kunnen daar niet zo veel aan doen, al zijn ze natuurlijk wel verantwoordelijk voor met wie ze in zee gaan.

coolchick
20 februari 2014, 19:33
Nou, ik heb dinsdag een versterker besteld. Die werd vanmiddag (donderdag) gebracht door UPS. Leveringstijd is dus oké.
Verder was de doos onbeschadigd. De versterker was degelijk verpakt. Ik dacht eerst, wat is hij groot! Maar er zaten 3 dozen omheen. Waarvan de buitenste gevuld was met papier.

Het is de eerste keer dat ik er bestelde, en ik had mijn bestelling al geplaatst toen ik dit topic tegenkwam, dus ik was op het ergste voorbereid, maar alles is dus tiptop verzorgd.

muziekschuur
20 februari 2014, 19:57
Ik heb zeer goede ervaringen. Maar laten we niet vergeten dat het oorlog is geweest bij TNT en andere transporteurs. Medewerkers zijn behandeld als honden. Vergeet niet jongens... als je het kan missen die transport jongens wat toe te stoppen. Ze werken er hard genoeg voor!!

soup
21 februari 2014, 00:34
Nou, ik heb dinsdag een versterker besteld. Die werd vanmiddag (donderdag) gebracht door UPS. Leveringstijd is dus oké.
.

Leveringstijd is oke? Wat had je verwacht, de volgende dag al binnen? :) Ik heb ook geen geduld wanneer ik iets bestel maar als er maar 1 dag tussen zit is dat toch meer dan oke.

Ik had mijn strat bij Thomann besteld zondagavond en woensdagmiddag had ik hem binnen. Denk niet dat het echt sneller kan.

Welke versterker heb je trouwens gekocht want ik zag laatst je topic?

Ace 1.15.19
21 februari 2014, 02:18
Ik denk niet dat ze het negatief bedoelde, maar meer in de trant van het is dus gewoon goed.

M.a.w. niets mis mee.

muffstuff
21 februari 2014, 10:10
Ik heb zeer goede ervaringen. Maar laten we niet vergeten dat het oorlog is geweest bij TNT en andere transporteurs. Medewerkers zijn behandeld als honden. Vergeet niet jongens... als je het kan missen die transport jongens wat toe te stoppen. Ze werken er hard genoeg voor!!
tja en vele anderen ook, maar is het tegenwoordig ook al normaal om postbodes een fooi te geven.

Mij negatieve ervaringen met postbodes overstijgen nog altijd de positieve ervaringen. Niet afleveren, meteen briefje in de bus doen, of zelfs geen briefje.

Dus nee, fooi geven is nou niet het eerste waar ik aan denk.

Powderfinger
21 februari 2014, 16:00
Postbodes misschien niet, postbezorgers wel. Slavernij is nog lang niet voorbij.

Tabula Rasa
22 februari 2014, 21:32
Postbodes misschien niet, postbezorgers wel. Slavernij is nog lang niet voorbij.
Huh? Dan gaan ze toch ander werk doen? Het is niet alsof er geen keuze is.

no 1 hops
22 februari 2015, 11:31
na ook wat gedonder met bezorging door een door TNT ingehuurd bedrijf wat info gehad.
bezorger ramde mijn in bubbeltjes envelop verpakte pickup toch door de brievenbus opening waardoor de pickup niet meer werkte.
als pakketje niet wordt afgeleverd en uiteindelijk door de ontvanger moet worden opgehaald krijgt bezorger niets, terwijl hij of zij wel twee keer bij je aan de deur is geweest.
betaling/loon voor de bezorger is dus per afgeleverd pakketje en niet per uur.
Tenminste in mijn geval.
tante post was zo slecht nog niet en wat dat betreft heeft de marktwerking niet een betere, nog goedkopere pakket en postverzending opgeleverd.
maar dat is mijn persoonlijke mening ;-)

da Liks
22 februari 2015, 11:58
Huh? Dan gaan ze toch ander werk doen? Het is niet alsof er geen keuze is.

Off topic: Ik ben meeeer dan tevreden over mijn "bezorger". Is een zelfstandige ondernemer, een jonge Turk met een grote glimlach en praatje die rustig op dezelfde dag nog es probeert omdat ie weet dat ik dat zeer waardeer..

muziekschuur
22 februari 2015, 15:44
Onze bezorging is top!

Frits van Mourik
7 maart 2015, 00:55
Huh? Dan gaan ze toch ander werk doen? Het is niet alsof er geen keuze is.

LUL!












Oh, sorry, ik bedoel waarschijnlijk:
LOL!...