PDA

View Full Version : Nieuw forum member



Petert87
25 april 2013, 14:36
Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter, ik ben 26 jaar en woon in Emmeloord. Ik heb mij geregistreed op dit forum omdat ik hoop om hier een paar vragen beantwoord te krijgen.

Ik ben geen gitaarspeler maar hoop dit te leren. Ik heb pas mijn eerste gitaar gekocht. Het was geen hele dure en weet ook niet of het een goeie gitaar is. Het gaat om een gitaar vna het merk "Parrot". Ik kan hier verder niets vinden op internet. Misschien is er iemand die hier bekend mee is?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/74239_4285738116417_698114489_n.jpg
De letter van het merk waren er erg makkelijk af te halen met mijn nagel.

Is er ook iemand die weet of ik ergens via internet een zelfsstudie kan doen, of is er iemand die een lesboek in pdf heeft ofzo?

Dit was het wel zo'n beetje.

Groetjes

Napoje
25 april 2013, 14:59
een chinese "starters"gitaar zo te zien. Die wordt waarschijnlijk onder diverse namen verkocht. Doe jezelf wel een lol en laat hem goed afstellen voor je gaat lessen. Die dingen zijn meestal vreselijk afgesteld. De slagplaat zit er een beetje vaag op of lijkt dat maar zo?

Ace 1.15.19
25 april 2013, 15:01
Hoi Peter,

Welkom op dit forum! Alvast heel erg veel plezier met het leren van gitaar spelen. Ik zie dat je je versterkertje ook al in de aanslag hebt om te beginnen.

Wat het merk Parrot betreft, ik ken alleen de fabrikant van carkits, niet van gitaren.

Petert87
25 april 2013, 15:04
De slagplaat is gewoon wit. Kan door de flits komen. De foto is gemaakt met mijn telefoon. De gitaar is 2e hands gekocht op marktplaats. Gitaar, versterker, hoes en standaard voor € 100. Dus vond het wel meevallen. Heb zelf van de week de gitaar uitelkaar gehaald, schoon gemaakt en nieuwe snaren op gezet. Ook heb ik hier bij de muziek speciaalzaak een tremolo arm gehaald.

Ik heb niet echt geld om te gaat lessen, maar probeer iets met zelfstudie te doen. Ik speel trompet, dus noten lezen kan ik wel. En ken het nummer "Otherside" van de Peppers al voor een deel. Maar die is ook niet zo moeilijk.

Napoje
25 april 2013, 15:33
Kennis van mij was hier (https://www.leergitaarspelen.com/) wel enthousiast over... Kan er verder ook niet meer over zeggen.

Petert87
25 april 2013, 16:29
Kennis van mij was hier (https://www.leergitaarspelen.com/) wel enthousiast over... Kan er verder ook niet meer over zeggen.
En dat ging dan ook om een "Strat" van het merk Parrot?

devilssogod
25 april 2013, 17:19
welkom.

ik heb niet echt veel verstand van het merk parrot. maar wat napoje all zij is hij chinees. ik zelf heb ook een parrot gitaar maar dan een klassieke gitaar. en ik kan ook niet echt zeggen of hij goed is. want elke gitaar klinkt anders. en het is ook een kwestie van smaak.

en over het zelfstudie.
dat kan je heel gemakkelijk doen via internet. op youtube staan diverse filmpjes voor beginners.
of je kan bij de muziekhandel een boek kopen. in de meeste gevallen zit er ook een dvd bij.

ik wens je veel succes toe hier op het forum. en met het gitaar spelen.

mvg
jesse

Jedeel
25 april 2013, 17:42
dat kan je heel gemakkelijk doen via internet. op youtube staan diverse filmpjes voor beginners.


Welkom op het forum!!!
Wat ik wel eens doe op youtube als ik 'n favoriet nummer heb gevonden;
Tik in "how to play" gevolgt door de artiest e/o titel van het nummer.
Je staat er vaak versteld van hoeveel mensen zo'n nummer hebben opgenomen
met de bedoeling het de ander te 'onderwijzen'.

Suc6!!

Petert87
25 april 2013, 20:25
Opzich kom ik een heel eind met tabs. Alleen het ontbreekt mij aan de basis techniek. Vingerzetting enzo.

Hoe kun je zien of bijv een gitaar uit China komt?

Rizz
25 april 2013, 20:35
Opzich kom ik een heel eind met tabs. Alleen het ontbreekt mij aan de basis techniek. Vingerzetting enzo.

Hoe kun je zien of bijv een gitaar uit China komt?

Dan staat er "made in China" op? :D Zoals hierboven gezegd is het ws een gitaar die vele namen draagt. Prima voor een beginner om de basis op te leren. Als je hier lang genoeg rondhangt, leer je vanzelf meer kennen en gaat je GAS (gear acquisition syndrome) vanzelf de kop opsteken.. Beware!

Welkom!! En die techniek komt vanzelf wel, vooral datgene doen wat comfortabel is en goed uitkomt.. http://www.justinguitar.com/ Kijk 's op deze site, heel goed..

Petert87
25 april 2013, 20:43
Dan staat er "made in China" op? :D Zoals hierboven gezegd is het ws een gitaar die vele namen draagt. Prima voor een beginner om de basis op te leren. Als je hier lang genoeg rondhangt, leer je vanzelf meer kennen en gaat je GAS (gear acquisition syndrome) vanzelf de kop opsteken.. Beware!

Welkom!! En die techniek komt vanzelf wel, vooral datgene doen wat comfortabel is en goed uitkomt.. http://www.justinguitar.com/ Kijk 's op deze site, heel goed..
Wat ik me dan altijd afvraag: Heeft Fender geen pattent op het type Stratocaster? Er zijn een hele zooi merken die een soortgelijke gitaat hebben. En is het bouwjaar van zo'n goedkope beginnersgitaar ook te achterhalen?

Rizz
25 april 2013, 20:53
Wat ik me dan altijd afvraag: Heeft Fender geen pattent op het type Stratocaster? Er zijn een hele zooi merken die een soortgelijke gitaat hebben. En is het bouwjaar van zo'n goedkope beginnersgitaar ook te achterhalen?

Volgens mij alleen op bepaalde kenmerken. Maar stel die vraag nog eens in electrische gitaren, er zijn daar een aantal experts die je een meer dan uitgebreid antwoord hierop kunnen geven..

Bouwjaar van jouw gitaar, denk het niet, misschien dat je wat uit het serienummer kunt halen, maar zelfs dat betwijfel ik.. Ik zou me er niet druk om maken. verdiep je eerst maar in het spelen. Kenmerken van gitaren zijn leuk, waar het vooral om draait is of deze lekker speelt en klinkt voor jouw gevoel. Tuurlijk, het is geen fender en zal de kwaliteit van diverse onderdelen niet hebben.. Je wordt vanzelf wijzer.

Maar als je een betere gitaar wilt hebben, lees je in. Er is hier een wereld van info te vinden en het hele net staat er vol mee. Bepaal voor jezelf een budget en wees er tevreden mee. Ga 's naar een winkel en bespeel wat gitaren.. Zo kom je er vanzelf achter wat voor jou werkt

Elric
27 april 2013, 19:49
Ik ben het helemaal met devilssogod eens. Een gitaar is niet beter of slechter maar afhankelijk van wat jij er zelf mee wilt. Soms klink mijn Ibanez van 180 euro's lekkerder en tien minuten later mijn Strat van 900 euro. Mischien dat de afstelling bij jouw gitaar een beetje poep is maar ik zie voor de rest niet in waarom "jouw" gitaar, je liefje van 100 euro minder zou spelen dan een Custom Shopper 200000000000000000000000000000.

Kwa leren zou ik zeggen ga naar jou buis zoek how to play Dani California op en begin gewoon. Was ook het eerste liedje wat ik kon spelen.

Petert87
1 mei 2013, 14:05
Ik ben het helemaal met devilssogod eens. Een gitaar is niet beter of slechter maar afhankelijk van wat jij er zelf mee wilt. Soms klink mijn Ibanez van 180 euro's lekkerder en tien minuten later mijn Strat van 900 euro. Mischien dat de afstelling bij jouw gitaar een beetje poep is maar ik zie voor de rest niet in waarom "jouw" gitaar, je liefje van 100 euro minder zou spelen dan een Custom Shopper 200000000000000000000000000000.

Kwa leren zou ik zeggen ga naar jou buis zoek how to play Dani California op en begin gewoon. Was ook het eerste liedje wat ik kon spelen.
Ik ben begonnen met Otherside. Is denk ik wat makkelijker. Maar dit heb ik zelf uitgevogelt, zonder filmpje. Enige wat nog stroef gaat is overgang van riffje maar barré akkoorden. Is kwestie van oefenen denk ik.

PeterM
1 mei 2013, 20:44
Hallo,

Mijn naam is Peter ben al jaren bezig met het beginnen met gitaar spelen hoop hier wat inspiratie op te kunnen doen.

Groet,
peter

Duhsjaak
2 mei 2013, 09:06
Hi P
Rizz is lang niet gek. Mijn tip: altijd goed luisteren naar wat Rizz zegt. Toch vind ik persoonlijk dat ie gelijk de lat hoog legt met zijn justin gitaar link. Doet mij ook een beetje aan Justin Bieber denken. Maar dat heeft gelukkig niks met elkaar van doen.

Heb hier een fonkelnieuw boek liggen dat specifiek vanaf stap 1 je meeneemt op de weg van progressive rhythm guitar. Met CD. Ja, CD! Weet je nog wat dat is. De laatste auto die in mijn gezin is aangekocht heeft dat niet eens meer, een CD speler. Dus dan weet je dat het uit begint te raken.

Dus als het je wat lijkt, dan zend je mij een Persoonlijk Bericht (hier vaak een PM genoemd) dat je m in Amstelveen wilt komen ophalen. Of je gaat uitrekenen wat 375 gram voor een porto oplevert en je zendt me een PM met je adres. Of je wacht op de volgende Koninginnedag in de hoop er dan één te scoren.

Dankzij de geniale W.A. hoef je maar drie dagen minder te wachten dan normaal voordat het weer Kday is. Echt alleen maar een eenmalige aanbieding. Dan is ie eerder bij zijn verjaardagscadeau.

Over een paar dagen gaat het boek op GN in de draad 'Gratis af te halen'. Dus dan kan een ander je voor zijn.

Welkom dus! Vriendelijke groet, Gus

Petert87
2 mei 2013, 23:24
Hi P
Rizz is lang niet gek. Mijn tip: altijd goed luisteren naar wat Rizz zegt. Toch vind ik persoonlijk dat ie gelijk de lat hoog legt met zijn justin gitaar link. Doet mij ook een beetje aan Justin Bieber denken. Maar dat heeft gelukkig niks met elkaar van doen.

Heb hier een fonkelnieuw boek liggen dat specifiek vanaf stap 1 je meeneemt op de weg van progressive rhythm guitar. Met CD. Ja, CD! Weet je nog wat dat is. De laatste auto die in mijn gezin is aangekocht heeft dat niet eens meer, een CD speler. Dus dan weet je dat het uit begint te raken.

Dus als het je wat lijkt, dan zend je mij een Persoonlijk Bericht (hier vaak een PM genoemd) dat je m in Amstelveen wilt komen ophalen. Of je gaat uitrekenen wat 375 gram voor een porto oplevert en je zendt me een PM met je adres. Of je wacht op de volgende Koninginnedag in de hoop er dan één te scoren.

Dankzij de geniale W.A. hoef je maar drie dagen minder te wachten dan normaal voordat het weer Kday is. Echt alleen maar een eenmalige aanbieding. Dan is ie eerder bij zijn verjaardagscadeau.

Over een paar dagen gaat het boek op GN in de draad 'Gratis af te halen'. Dus dan kan een ander je voor zijn.

Welkom dus! Vriendelijke groet, Gus
Dat is helemaal top Gus! Heb je een pm gestuurd!

Offtopic: een van de 2 zwarte strats van Josh Klinghoffee heet Gus, naar Karel Gustaaf van Zweden. Die heeft hij in Zweden gekocht. De andere heeft Nero.

Duhsjaak
3 mei 2013, 04:25
Ik ook!
Vriendelijke groet, Gus.

Petert87
3 mei 2013, 23:13
Ik ook weer :p

Petert87
4 mei 2013, 11:42
Ik heb inmiddels het boek ontvangen van Duhsjaak! Helemaal top!

Ukeloeder
4 mei 2013, 14:01
Dat is helemaal top Gus! Heb je een pm gestuurd!

Offtopic: een van de 2 zwarte strats van Josh Klinghoffee heet Gus, naar Karel Gustaaf van Zweden. Die heeft hij in Zweden gekocht. De andere heeft Nero.

Carl Gustav XVI (hier met Silvia);
http://www.trouwshop.com/images/upload/Homey/2006-03-03_172448_Carl_Gustaf_&_Silvia_Sommerlath_Zweden.jpg

Had ik die gitaar toch naar een van zijn dochters genoemd. Prinses Madeleine;
http://www.vrouwblog.nl/wp-content/uploads/2012/10/Prinses-Madeleine-Zweden-verloofd.jpg

Ukeloeder
4 mei 2013, 14:04
Waar zijn mijn manieren? Van harte welkom! Veel plezier van Gus' boek. Ik ken het, het is een leerzaam stuk.

Petert87
4 mei 2013, 14:12
Het is idd een mooi boek. Ga het ff doorwerken. Mijn Engels is goed dus komt goed. Madeleine is idd een knappe vrouw, ik de gitaar Maddy genoemt ofzo.

AoDf
4 mei 2013, 18:24
Van harte welkom!