PDA

View Full Version : live 6 PODxt pro .. defect?



prima-nocte
25 april 2013, 13:02
Ola..

ik heb een line 6 PODxt pro live hier voor me liggen... en hij maakt herrie.. en niet op de manier zoals je wilt :P
ik vind het lastig te beschrijven.. het lijkt op een statisch geluid (zeer luid) gecombineerd met een kortsluiting geluid.. maar dan digitaal.
ik heb de firmware al (succesvol) opnieuw geinstalleerd... same difference.
Ik heb voor de rest nul ervaring met deze pedalen. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Bvd

Pepe
25 april 2013, 13:06
Ik zou het razend knap vinden als iemand op basis van die input iets zinnigs kan zeggen....

prima-nocte
25 april 2013, 13:16
ah.. "opbouwende" kritiek.. daar kunnen we wat mee!

daarom zei ik al.. het is lastig uit te leggen.. welke informatie zou je nog nodig hebben?

HaroldA
25 april 2013, 13:39
daarom zei ik al.. het is lastig uit te leggen.. welke informatie zou je nog nodig hebben?

Ehm, een opname?

Martijn-w
25 april 2013, 13:51
Ik heb eenzelfde pedaal, maar wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad. Wel eens dat een preset belachelijk hard staat, misschien heb je daar last van?
Ik heb overigens wel dat hij soms ineens op half volume overschakelt, zomaar uit het niets. Dan moet ik even met het wah-pedaal frotten en hij doet het weer. Misschien zit er in je wah/volume-pedaal ook wel iets mis?

prima-nocte
25 april 2013, 14:05
volgens mij is er meer mis. zodra ik een jack in de output prak nou (l/mono) dan reset tie.. dus ik gok dat er ergens een stukje kortsluiting zit (wat het geluid weer verklaart) dus ik zal de schroevendraaier er eens bij pakken.. cover me.. i'm going in

Dirk_Hendrik
25 april 2013, 15:50
.... Ik moet zeggen dat ik op basis van de geluidsbeschrijving ook niet geheel weet hoe dat nou klinkt.... ;)

Wel ben ik geneigd te suggereren voorzichtig te zijn met heel lang doorgaan. Ik heb er hier eentje liggen waarvan het headphone out circuit dito was uitgefikt (naar mijn mening is dat ook fout ontworpen) wat, in de aanloop er naartoe, best klachten als grafgeluiden kan geven. En zo heb ik er nog eentje (gebombardeerd tot donor) waar de FPGA chip zo dood als een pier is. Die doet dus ook echt helemaal niets meer. Geen geluid, geen beeld, geen respons op z'n USB, etc etc.

prima-nocte
25 april 2013, 21:42
ja.. ik ben ook bang dat ding het niet meer gaat doen. niks op het circuit lijkt op doorgebrand oid.
alle aansluitingen / soldeerpunten / etc lijken in orde.

ik kan succesvol de firmware updaten en alles..

als ik niks doe en/of aansluit blijft hij up... prak ik ook maar ergens een jack in, gaat hij in de reboot (line 6 logo laad half en dan reset)

uit je reply maak ik op dat er niet echt een goto place is voor dit soort klachten? geen line 6 helpdesk / garantie ding? (vast geen life time guarantee zeker? ;0) )

edit:
hij wordt nog leuker.. als ik alles aansluit (jack in - jack out) en met de usb aan de pc.. dan lijkt het allemaal te werken (heb hier ff geen gitaar dus doe het met een mic + headset op een clean kanaal).. maar... trek ik de usb eruit dan begint hij dat overduidelijk beschreven geluid uit m'n eerste post te maken :P

vanuit m'n headphone laat het zich het best beschrijven als hardstyle house zonder de beats denk ik ;0)

Dirk_Hendrik
26 april 2013, 08:19
edit:
hij wordt nog leuker.. als ik alles aansluit (jack in - jack out) en met de usb aan de pc.. dan lijkt het allemaal te werken (heb hier ff geen gitaar dus doe het met een mic + headset op een clean kanaal).. maar... trek ik de usb eruit dan begint hij dat overduidelijk beschreven geluid uit m'n eerste post te maken :P


Hier wordt hij idd leuker. Dit begint namelijk op een fout in het voedingscircuit te wijzen. Zonder daarna een directe schuldige aan te durven wijzen overigens.

prima-nocte
26 april 2013, 15:52
vandaag even aan de pc gehangen (alleen usb.. geen software/drivers/etc installed) en aan een gitaar + versterker.

en hij werkt...e ... het ging even goed.. geluid was goed..
ik trek de usb eruit.. en ik krijg een schok van de kabel :s

en daarna zo'n tja.. m'n beschrijving is weer geweldig... een "stroom leegloop" geluid.. en daarna was het weer prut.. mischien als hij ff unplugged is dat hij weer werkt..

arjanb01
26 april 2013, 17:04
Ik heb eenzelfde probleem gehad. Oorzaak: interne voeding. Vernieuwen en hoppa weg is het probleem.

prima-nocte
26 april 2013, 23:02
Cool... zou je ook toevallig weten hoe ik aan een vervanging kan komen? Is universeel?

arjanb01
27 april 2013, 06:42
Opsturen naar line 6?

Dirk_Hendrik
27 april 2013, 07:51
Brrr. $$$

Mij es effe een PM gaan sturen?

prima-nocte
27 april 2013, 08:19
is verstuurd :0)

prima-nocte
29 april 2013, 22:05
@dirk_hendrik.... had je nog interesse in fix voor de line 6? Had geen reactie meer gezien op de pm. Dan weet ik of ik moet wachten of ff verder zoeken

Dirk_Hendrik
29 april 2013, 22:15
Zal je morgen een reply geven. ;) Afgelopen weekeinde was m'n 5-jarig huwelijksfeestje en ik had echt niet verwacht dat je van 5 jaar getrouwd zijn zo brak kan zijn.