PDA

View Full Version : Line6....is dit de allround oplossing?



m-pac
23 juni 2003, 21:12
:???: Line6 flextone III XL aangeschaft :-D ik vind m wel heel erg goed!!!
Mijn stelling is:Het is de oplossing voor de allround gitarist.

Negative K3 fan
23 juni 2003, 21:17
hangt er vanaf HOE al round, maar zo ben ik het wel met je eens.

m-pac
23 juni 2003, 21:35
je kunt er bijna elke sound voor iedere stijl mee maken zonder een heel 19"rek of batterij met pedalen mee te sleuren.

RadiuS
23 juni 2003, 21:43
het is EEN oplossing, daar houd ik het op :D

Mithrandir
23 juni 2003, 21:48
Hij heeft gelijk. Het is een goeie oplossing voor een gitarist die alles net niet kan....uh allround is :oops:

m-pac
23 juni 2003, 21:49
heb je er al eens 1 geprobeerd van de nieuwe serie, of ben je bevooroordeeld???? :???:

m-pac
23 juni 2003, 21:59
hahahaa... ik heb wel meer gitaristen/muzikanten een beetje cinisch over allround muzikanten gehoord, maar dat veranderde wel toen ze zo graag een nummer mee wilde spelen .., en vreselijk op hun bek gingen om dat er te veel accorden/wisselingen/ e.d. in een nummer voor kwamen.
Beter allround dan halfbakken dan 1x in de maand in een kut kroegje voor 20 man spelen. :razz:

Nicci
23 juni 2003, 22:03
gelukkig hebben we hier geen gebrek aan zelfvertrouwen.

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 22:04
Beter allround dan halfbakken dan 1x in de maand in een kut kroegje voor 20 man spelen. :razz:

Liever 1x per maand voor 20 mensen spelen die speciaal voor mijn band komen, dan meerdere keren per week spelen voor mensen die het toch geen flikker uitmaakt of er een band of een cd-speler op het podium staat.

m-pac
23 juni 2003, 22:12
o ja daarom komen er naar een optreden in een grote zaal gem.300 man die 10€ betalen.Uiteindelijk wil een muzikant met eigen werk ook op een cd komen of bandjes die hun nummers uitdragen op een positieve manier.
En wie heeft er nooit gecoverd als bandje, dus erg lullig om er nu tegenaan te schoppen.Zelfs bijna iedere grote band coverd....

Toaster
23 juni 2003, 22:13
m-pac zit je in een coverband??? (websie, pics ofzo?)

No offense, heb ik ook in gezeten... Line 6 is dan een goede oplossing. Dacht ik toendertijd ook aan. Ik zit nu niet meer in een coverband en hoef dus ook niet meer een allround sound te hebben, speel nou ska rock en reggea (wacht ff das ook best nog redelijk allround :-D ) en ik daar uiteindelijk iets heel anders voor gevonden.

Gelukkig heb ik toedertijd geen line 6 gekocht. Voor een echte specifieke sound vind ik ze niet fijn.

FNaRK
23 juni 2003, 22:18
M-pac is een 6 koppen tellende band die al geruime tijd de beste covers
ten gehore brengt. Lol en de de liefde voor muziek staan hier centraal.
Optredens veranderen dan ook in regelrechte feesten.
Ook het brede repertoire is in en aan te passen aan welke gelegenheid dan
ook. Wees echter gewaarschuwd....je loopt het risico dat het een knalparty wordt......!!

SiNiSTRaL
23 juni 2003, 22:21
GHEHEHEHEHEY

m-pac
23 juni 2003, 22:21
ja klopt www.m-pac.nl is de site, ja en van je sound dat klopt ik had het net omgedraaid. Begon met een blues deville toen een twin en daaarna een 19"setup marshall 50/50, ada mp1 pre-amp.En nu flextoneIII-XL.
Ben er nog een beetje mee aan het stoeien om een basis-sound neer te zetten en daarna maak ik wat specifieke presets.
Ja zag jullie site ziet er ok uit, wat soundclips zou het af maken.

m-pac
23 juni 2003, 22:24
ja die gasten zitten allemaal in dat nieuwe bakkie van me hahahaha!!
Nice quote roadkill!!!!!

Toaster
23 juni 2003, 22:25
M-pac is een 6 koppen tellende band die al geruime tijd de beste covers
ten gehore brengt. Lol en de de liefde voor muziek staan hier centraal.
Optredens veranderen dan ook in regelrechte feesten.
Ook het brede repertoire is in en aan te passen aan welke gelegenheid dan
ook. Wees echter gewaarschuwd....je loopt het risico dat het een knalparty wordt......!!


Oeps ok ik zal de volgende keer wel eens op het profiel klikken Roadkill

Doe ik eigenlijk nooit

m-pac
23 juni 2003, 22:46
he roadkill zijn op jullie nummers de gitaarpartijen met line6 gedaan or what!!!!! goeie site en klinkt top!! :zz: aaaaarrhhggggggg!!!!!!!

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 22:49
o ja daarom komen er naar een optreden in een grote zaal gem.300 man die 10€ betalen.Uiteindelijk wil een muzikant met eigen werk ook op een cd komen of bandjes die hun nummers uitdragen op een positieve manier.
En wie heeft er nooit gecoverd als bandje, dus erg lullig om er nu tegenaan te schoppen.Zelfs bijna iedere grote band coverd....

Ik dacht meer dat je in de richting van een top40 band die op bruiloften speelt doelde. Wij spelen nu ook nog voornamelijk covers met onze band, maar wel gewoon met onze eigen sound. Coveren is niet hetzelfde als kopiëren namelijk.

Ik schop nergens tegenaan, ik geef alleen m'n mening

m-pac
23 juni 2003, 22:57
heb ik wel gedaan en het was echt een goede leerschool om snel met allerlei stijlen in aanraking te komen,maar de muzikale voldoening was zoek en dat is met deze coverband ff anders.
Ja je hebt gelijkt wat betreft covers, wij geven ook een draai aan de nummers die we coveren,de meeste een stuk steviger dan het origineel.
En de assiosatie met de meeste bruiloftbandjes klopt wel,veel midi en digitaal dus je lichterlijke afkeer richting line6 kan ik in deze dan wel begrijpen. :amp:

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 11:29
,maar de muzikale voldoening was zoek

Dat is dus precies wat ik bedoel!
Even voor de goede orde, ik heb helemaal geen afkeer tegen line6. Ik heb eens een half uurtje met een POD2 gespeeld en daar kreeg ik echt geen fatsoenlijk geluid uit, maar een half uur is natuurlijk ook te kort. Ik heb ook eens op een Vetta gespeeld en daar was ik ècht van onder de indruk. Ik heb sowieso niets tegen digitale versterking hoor.

m-pac
24 juni 2003, 20:22
das mooi deze nieuwe amp die ik heb aangeschaft is op dezelfde techniek als die van de vetta gebaseerd.
Het gaat wel heel erg ver .....je gitaargeluid op je laptop maken b.v. met de patchmaker...en alles midi te regelen en in je amp te uploaden.
Ik weet t het klinkt wierd maar het werkt echt ok ....en klinkt prima.
Leuke info via line6 forum in amerika...zoals sound patches, tip en tricks..

jajajajajajaja :evil: :evil: :amp: ....het is een duivelsgoed ampje

JV
24 juni 2003, 20:27
ik heb onlangs de podxt gekocht. geluiden daarvan staan in de sounds sectie.

ik ben zeer tevreden over het ding. enige waar ik nu weer niet tevreden over ben is de eindversterking :) ik gebruik een 100 watt transistor basversterker met 15" speaker voor de eindversterking (als monitor meer). echter klinkt dat heel anders dan als ik op men pc opneem (natuurlijk). dus is het wel een beetje een compromis maken tussen leuke monitorgeluiden en leuke computergeluiden.

maar ik ben zeer te spreken over de geluiden die in dat ding zitten. ik vind ze ook een stuk beter dan die uit de pod 2.0, de xt gebruikt ook vetta technologie en dat hoor je wel duidelijk. althans, dat hoorde je duidelijk door de koptelefoon bij de feedback

m-pac
24 juni 2003, 20:34
ja is inderdaad erggg ok de xt, maar wil je er live mee werken dan heb je een goed amp en cabinet nodig anders doet dat de pod geen goed.
Dus in je live setup zal ik zeker voor wat beters gaan kijken.
Thuis werkt een goede audio versterker en goede speakers prima.

:amp:

JV
24 juni 2003, 20:46
me live setup bestaat uit een 200 watt basversterker met 1x15 (en binnenkort een 2x10 erbij). ik speel namelijk bas in me band ;)

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 21:47
Het gaat wel heel erg ver .....je gitaargeluid op je laptop maken b.v. met de patchmaker...en alles midi te regelen en in je amp te uploaden.


Zo ver gaat dat niet en zo weird is dat niet hoor... de boss gt5 kon het namelijk ook al, en die is al vrij oud.

En voor mij als synthesizer-man is het sowieso niet vreemd om instrumenten aan te sturen via de pc :)

Bates15
24 juni 2003, 22:34
Ik heb geen moeite met het downloaden van prestes en ze over zetten. Ik heb de II en ik ben hier (nog) blij mee. Ik haal er alles uit wat ik wil en meer, zeker in combi met de floorboard. Line6 is idd EEN oplossing, niet DE. Ik heb een aantal bandjes die ik schuif en elke gitarist heeft een eigen amp, andere muziek stijl en een mega sound. Mooi om te horen, maar ik kan echt niet met al die amps lopen zeulen.......

m-pac
24 juni 2003, 23:50
ja guys voor geluidsmannen/vrouwen of toetsenisten is midi e.d.een pre, maar de meeste gitaristen waaronder mezelf een tijd geleden zijn niet zo digitaal ingesteld........maar buizen buizen en nog eens buizen!!!!!!!
Dat zit er een beetje ingebakken.....en het klinkt natuurlijk ook wel ergg goed,, indien je de juiste amp en buizen hebt.
Maar sinds ik wat lui op line6 had horen spelen is mijn mening toch veranderd.......heb er n.l sinds 1 week de flextoneIII XL......en ja die vind ik wel ergggg goed klinken.

Mitch
25 juni 2003, 14:00
Dat was ons niet ontgaan :D

sash
25 juni 2003, 15:08
Line 6 is geweldig thuis opneemspul en ook geweldig om je eigen sound mee te bepalen en dan die sound 'echt' maken met buizen en pedalen.
Gitaristen die alles spelen kunnen er ook goed mee uit de voeten.

Voor toonsletjes als ik mezelf is het niets, zeker omdat ik maar een paar geluiden nodig heb.

FNaRK
25 juni 2003, 15:13
JIJ GORE SLET !


:wink:


ben erg benieuwd naar je "workshop" , gooi ik er een Line6 demo tegenaan, en dan de "blinddoektest" :-D

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 16:17
ja guys voor geluidsmannen/vrouwen of toetsenisten is midi e.d.een pre, maar de meeste gitaristen waaronder mezelf een tijd geleden zijn niet zo digitaal ingesteld

Dat is dan ook wel weer zo... patches uitwisselen en bewerken via midi vind ik erg fijn maar ik moet er niet aan denken om een gitaarsynth te hebben zeg. Ja ok, op m'n Gt3 zit er ook wel een, maar daar blijf ik vanaf :)

Kjiratsiekoedel
25 juni 2003, 19:31
ja, het is de oplossing voor de allrounder

m-pac
25 juni 2003, 22:10
dat zijn wel erg veel reacties, het houdt ons lekker van de straat!!!

Ja eigenlijk ben ik ook naar een basisgeluid op zoek en daar zal ik ook een preset of 4 voor maken op mijn amp....en daarnaast wat specifieke sounds zoals u2,gilmore,die toch een een neit allerdaags geluid hebben die je alleen met een combootje kan voortbrengen....

En een synth op je gitaar, ach ja das lache als je een viool nodig hebt of een banjo maar dat is toch niet mijn ding.

en roadkill heb je die pagina's met sounds en sysexe files nog gevonden.

8-) :amp:

FNaRK
26 juni 2003, 00:03
Yep :-D

Ibanez RuleZ
26 juni 2003, 20:57
nee, het is NIET de oplossing voor de allrounder.

ik vind het de oplossing voor iemand die heel erg graag een paar heel dure versterkers wil hebben, maar er het geld niet voor heeft, en om ze "alsnog" te hebben, neemt ie dan maar genoegen met een ding dat erbij in de buurt komt, maar het gewoon stomweg niet is. dan lijkt het nog wat, maar het is in principe een zak met lucht!

zo, ff dat je het weet. en ja, ik ben een buizenamp liefhebber!

harrald

m-pac
27 juni 2003, 10:07
jaja ok ibanez, das een duidelijke stelling!!
Maar met een ibanez en alleen een mesa kom je er ook niet als het allround gaat of heet je soms satriani van je achternaam????
Dus het is wel leuk dat je het de grond in trapt, maar waar baseer je jouw mening op.Heb je er wel eens op gespeeld of zoiets??

Ik heb n.l ook altijd op buizen bakken gespeeld, en dit is inderdaad geen buizenbak,,.... maar wel heel erggg goed en veelzijdig.
En als je goed gelezen hebt doe ik het niet omdat ik dan ineen x 36 versterkers heb en 16 speakers!!
Ik heb ook een twin,mesa,deville,marshall,gehad dus financiel is ook het probleem niet,en 1500€ vind ik toch redelijk aan de prijs voor een zak lucht zoals jij dat noemt!!!!


:amp: :???:

gerrekat
27 juni 2003, 10:59
Ik ben het hlemaal eens met inbanez rulez, modelings amps slaan de plank mis!

het klinkt gewoon niet als het origineel, en komt IMO niet eens in de buurt, en ja ik heb er op gespeeld!

Het klinkt gewoon als een veredelde effectenbak met voorversterker (zoals de digitech Rp series) in een solid state eindversterker (is het in feite ook natuurlijk!)

Sorry het is leuk als je geen geld hebt voor de echte amps, en je kan er een behoorlijk geluid uit krijgen, maar ik zou nooit zo'n ding willen hebben!

Avatar
27 juni 2003, 11:07
Modeling kan heel goed klinken en heeft een boel voordelen ten op zichte van buizen. Denk dat je behoorlijk kortzichtig bezig bent als je alleen maar uit gaat van buizen en nog eens buizen, je beperkt jezelf nogal.

Ibanez RuleZ
27 juni 2003, 12:07
jaja ok ibanez, das een duidelijke stelling!!
Maar met een ibanez en alleen een mesa kom je er ook niet als het allround gaat of heet je soms satriani van je achternaam????
Dus het is wel leuk dat je het de grond in trapt, maar waar baseer je jouw mening op.Heb je er wel eens op gespeeld of zoiets??

Ik heb n.l ook altijd op buizen bakken gespeeld, en dit is inderdaad geen buizenbak,,.... maar wel heel erggg goed en veelzijdig.
En als je goed gelezen hebt doe ik het niet omdat ik dan ineen x 36 versterkers heb en 16 speakers!!
Ik heb ook een twin,mesa,deville,marshall,gehad dus financiel is ook het probleem niet,en 1500€ vind ik toch redelijk aan de prijs voor een zak lucht zoals jij dat noemt!!!!


mag ik ff vragen waarom ik allround zou moeten zijn? ieder zijn specialiteit en dat die van mij meer in het rock en metalsegment ligt, who cares. overigens speel ik wel meer dan dat hoor, voordat je de relevantie van mijn vorige post daaraan af gaat meten omdat ik niet "allround" zou zijn. Ik speel voornamelijk rock en metal, maar evengoed klassiek, jazz, blues en gewoon stomweg pop, dus kan ik er wel over meepraten. (overigens, mijn mesa amp is een 4 kanaals ding, van zeer clean, naar randje, stevige distortion tot scheur)

Ik heb op verschillende apparaten van line6 gespeeld en heb verschillende jongens daarvan gehoord. live maakt het in principe geen reet uit, want mensen horen het verschil in een zaal echt niet of je op een Mesa recto speelt of de flextone III variant daarvan. het gaat hier om wat ik als gitarist ervan vind en dat is vrij duidelijk na die dingen bespeelt te hebben: ze halen het gewoon nooit bij een echte amp.

enne, als jij 1500 euro voor die zak lucht hebt betaald, dan vind ik dat je behoorlijk bent opgelicht, want uiteindelijk is en blijft het lucht :D ;)

harrald

ch@rlie
27 juni 2003, 12:12
ik geloof best dat jij niet zo uit je dak bent gegaan van line6, maar dat betekent niet dat voor iedereen geldt.

wat betreft de veelzijdigheid van line6, die vind ik wel meevallen, de speakers en de eindtrap maken ook best een boel uit.
als je een eindtrap maar hard genoeg zet (en deze gaat vervormen) maakt het qua klank nauwelijks meer uit wat er voor zit

toch zijn er heel wat gitaristen die geweldige sounds maken met line6.

FNaRK
27 juni 2003, 12:42
toch zijn er heel wat gitaristen die geweldige sounds maken met line6.

Dank je wel :D

ED BOB
27 juni 2003, 12:47
m-pac zit je in een coverband??? (websie, pics ofzo?)

No offense, heb ik ook in gezeten... Line 6 is dan een goede oplossing. Dacht ik toendertijd ook aan. Ik zit nu niet meer in een coverband en hoef dus ook niet meer een allround sound te hebben, speel nou ska rock en reggea (wacht ff das ook best nog redelijk allround :-D ) en ik daar uiteindelijk iets heel anders voor gevonden.

Gelukkig heb ik toedertijd geen line 6 gekocht. Voor een echte specifieke sound vind ik ze niet fijn.

Ikzefl zit ook in een (allround) coverband. Toch gebruik in alle nummers mijn "eigen" geluid. Ik gebruik in principe maar 4 verschillende geluiden: clean; chrunch; soft lead en heavy lead (de kanalen van Engle souvereign) en heel af en toe een beetje chorus en wat delay. Ik ga niet krampachtig proberen andere gitaristen en hun sounde te kopiëren.

Greetz Ed :wink:

m-pac
27 juni 2003, 22:28
IK vind het leuk om te zien dat het forum werkt en je voor en tegenstanders krijgt over bepaalde zaken.
Iedere gitaristen vooral zijn altijd met hun sound bezig, en in feite is dat een stuk van hun eigen ik die ze willen laten horen.....maar iedere sound op de gitaar is al een x te horen geweest...of het nou vai,hendrix,srv,of django is.
En elke pprof of hobby muzikant zal het geluid hebben van 1 van onze grote gitaar helden.....of daar in de buurt komen.
DE grote helden spelen op marshall,mesa,fender,engl,maar sinds kort sommige ook op Line6 ja zelf Lenny Kr. die echt alleen maar van het oude spul hield ,hoe zou dat nou komen....omdat het klote klinkt???? geloof het niet.
En natuurlijk is het digitaal maar wel met een betere techniek,modelers,effecten dan een rp1,of gp100,en noem ze maar op.

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn...so be it.. Ik vond het iedere euro waard!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ibanez RuleZ
28 juni 2003, 00:11
en dat is het belangrijkste!

Harrald

Ic3gl0vE
28 juni 2003, 15:52
de vergelijking tussen een vette line6 versterker en een goedkope digitecht RP vind ik trouwens niet eerlijk.