PDA

View Full Version : The Lucky Ones, mijn nieuwe rockbandje



Luke-wannabe
24 april 2013, 09:02
The Lucky Ones speelt een soort Hendrix on steroids achtige grunge en we hebben net ons eerste clippie online. Ik speel gitaar en zing. Wat vinden jullie?


http://www.youtube.com/watch?v=nhLcYr-9PVA

humbucker
24 april 2013, 09:53
Klinkt goed L.

Ik ben fan!

B~Rock
24 april 2013, 09:54
Lekker hoor!

Persoonlijk ben ik niet zo kapot van de opname (erg Bass heavy en te weinig ritme gitaar), maar als demo is 'ie zeker niet verkeerd.

Luke-wannabe
24 april 2013, 09:59
Mwah vind ik niet!! Ik vind de opname juist fucking vet geworden! Hij knalt gewoon als een gek en dat moet 't hebben ;)

Maar thanks guys! Doet me goed!!

schizo910
24 april 2013, 10:37
:rockon::rockon::rockon::rockon::rockon::rockon::r ockon:

Tupelo
24 april 2013, 10:49
Ben geen fan van het genre.
Wel vind ik de zang mooi; goede stem heb je Luke.

Luke-wannabe
24 april 2013, 10:52
Haha dat méén je niet!!! Wat een compliment haha! Ik moest echt kotsen toen ik het voor het eerst hoorde en kan het nu maar nét aanvaarden haha! Thanks!!!!

Tupelo
24 april 2013, 10:55
Vind het op de coupletten beter dan op het refrein, maar je hebt een charismatische volwassen stem vind ik.

paulusdeBKB
24 april 2013, 11:59
Ik vind het ook een beetje te drums- & bass-heavy. Vooral gitaar verzuipt een beetje.

Verder lekker gespeeld en lekker energiek!

Je bent een productief baasje, Luke-wileenbij. Knap hoor! Steve Jobs zei ooit: 'real artists ship'. Time to start shipping your product, zou ik zeggen.

Luke-wannabe
24 april 2013, 13:25
Thanks guys!! Gitaren staan inderdaad niet heel hard.. Ook wel bewust een keuze om de drums wat harder te laten knallen als het ware.
Sja, het is nu vooral investeren denk ik. Ik hoop met deze band gewoon veel te kunnen spelen en veel vette muziek te kunnen maken :) Entepreneurschap is niet mijn sterkste ding, maar ik doe mijn best!

Duhsjaak
25 april 2013, 04:54
Hi L
Hendrix had over het algemeen de gitaar nog vrij prominent in de mix. In dat beeld is grofweg verandering gekomen toen een van mijn helden-tandems Steve Marriott/Peter Frampton van Immidiate naar A&M gingen. Luister maar eens wat er gebeurt op de dubbel LP Rockin' the Fillmore. Ook Led Zep natuurlijk.

De latere hippie platen hadden dat allemaal. Gewoon de tijdgeest vermoed ik.

Deze klinkt mooi uitgebalanceerd qua mix. Je geeft zelf te kennen hiernaar opzoek te zijn. En met reden. Als groepsprestatie is dit beslist iets om trots op te zijn. Zo nog een stuk of 14 nummers en je CD en setlist is klaar. Daar is zeker een publiek voor.

Zeker ook met deze zang. Zeker ook met deze mix. Niks meer aan doen.
Vriendelijke groet, Gus

Luke-wannabe
25 april 2013, 16:59
Thanks!! We zitten nu op 9 nummers geloof ik. Heerlijk. Met deze jongens gaat het schrijven zo snel :)

pasqual
25 april 2013, 22:26
Een mooi contrast met je Chanson bandje maar wederom goed en heerlijk gitaarwerk. Ook je stem is zeer goed te pruimen. Je schijnt ook nog een verdienstelijk drummer te zijn dus is er ook iets dat je niet kunt??? Maar dit is wel heerlijke muziek. Al eerder opgemerkt: refrein is iets minder sterk als de coupletten maar er gebeurd verder meer dan genoeg om van te genieten. De mix is iets persoonlijks, ik had graag iets meer gitaar gehoord, hoewel alles duidelijk te horen is. Het gaat er om wat jullie zelf willen natuurlijk, je kan het toch niet iedereen naar de zin maken;)

Luke-wannabe
25 april 2013, 22:30
Vind ik ook! Volgende track gaan we de gitaren eens wat harder mixen. Benieuwd hoe dat gaat klinken :)
Bedankt voor het compliment naar m'n stem! Dat is iets dat ik best lastig vond.. Hoe vinden jullie 't qua uitspraak? Ik kreeg net het commentaar dat het hier en daar best slecht was.

barno
25 april 2013, 23:57
goed!
heb hier en daar lenny kravitz gevoel bij de vocals (en ook de goede rhythm sectie)
alleen versnelling lager voor de solo gitaar. naar mijn gevoel iets te veel: kijk hier komen mijn hele snelle licks

Luke-wannabe
26 april 2013, 03:34
Is ook de bedoeling Barno!! Geen compromissen!!! Alles d'r uit gooien! ;)
Heel tof dat je het leuk vind, Barno! Toen ik zag dat jij iets gereageerd had vond ik het een soort spannend!! Bedankt!