PDA

View Full Version : iemand ervaring met attax pre-amp ?



doncker
23 juni 2003, 20:06
Ik heb een aanbieding voor 175 € de pre-amp te kopen. En hij is analoog (voor mij beter als digitaal ). Iemand ervaring mee en hoe hij midi te schakelen is enz.

greets doncker

lars
24 juni 2003, 12:26
ooit een digitale pre-amp gezien dan?

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 13:03
ja. line6, boss, behringer.. maken allemaal digitale pre-amps hoor.

Ik heb de Attax 100 versterker en die klinkt heel goed (voor z'n prijs natuurlijk hè... maar ik vind dat er geen betere transistor/hybride versterker is). Zit de midi module al in die pre-amp ingebouwd? bij de attax100 was 'ie optioneel namelijk. Ik heb 'm tweedehands gekocht en toen zat 'ie er al in. Je kunt via midi switchen tussen verschillende EQ settings en je kunt tussen lead mode 1 en 2 switchen. Ik heb het echter nog nooit geprobeerd, want ik vind het niet zo heel interessant... Ik weet trouwens niet of je de reverb er ook mee kunt schakelen, dat zou wel makkelijk zijn namelijk.

Voor €175 lijkt het me een vette pre-amp hoor... maar ik zou wel proberen om er nog iets van af te praten. Probeer er 150 van te maken ofzo.

doncker
24 juni 2003, 13:23
nee , het zit er niet in .
Verkoop je het misschien
stuur me een mailtje
dedoncker_k@hotmail.com

maar ik dacht dat de pre-amp een buizen pre-amp was .

greets doncker

ps :thanckx Ic3glove

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 13:31
er zit 1 buis in als het goed is.
bij de 'volledige' Attax versterkers is de eindtrap transistor...

De Teng
24 juni 2003, 13:50
Je moet er van houden, misschien krijg je een beter geluid als je een buizen eindamp er op aan sluit. Preamp van die Attax toestanden vind ik neit zo, klinken nogal kaal in een combo setup.

lars
25 juni 2003, 12:02
ja. line6, boss, behringer.. maken allemaal digitale pre-amps hoor.



neuh et uitgangsignaal is daar ook gewoon analoog

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 16:19
ja nou en?

lars
25 juni 2003, 19:21
ja nou en?

euh.... dus zijn ze gewoon analoog, net als die attax en net als mijn mesa boogie....

"En hij is analoog (voor mij beter als digitaal ). " is dus een beetje verkeerde redenering.

FragDaddy
29 juni 2003, 11:42
ja. line6, boss, behringer.. maken allemaal digitale pre-amps hoor.



neuh et uitgangsignaal is daar ook gewoon analoog

Vaak zit er ook een digitale output op die dingen hoor (SPDIF bijvoorbeeld)
kun je namelijk zonder allemaal A/D en D/A converters gewoon meteen digitaal naar je (digitale)mengtafel of naar je (digitale) opname spul.

anders ga je eerst van je digitale signaal uit je pre-amp weer een analoog signaal maken, wat je door een draadje stuurt, om er vervolgens weer een digitaal signaal van te maken om op band te zetten. dat schiet niet echt op voor de geluidskwaliteit als die A/D en D/A omzettingen

sash
29 juni 2003, 11:53
ja. line6, boss, behringer.. maken allemaal digitale pre-amps hoor.



neuh et uitgangsignaal is daar ook gewoon analoog

Op een GT6 toch ook? Die is toch digitaal.

Dus volgens jouw theorie is alles waar je een jack in kan prikken analoog... Interesting...

Braindead
2 juli 2003, 20:24
Als je de Attax voor metal wild is hij wel geschikt. Hij heeft heel veel gain. Ik heb hem zelf over een Marshall top getest en hij klinkt best vet. Wel een beetje noisy maar ja wat wil je, met zoveel gain.
Volgens mij is die prijs vet laag want dat ding koste ooit nieuw FL 1400,-
8-)

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 21:10
1400 voor alleen de pre-amp? volgens mij was mijn versterker nieuw zo'n 1350 gulden incl. midi. en ik heb dus de attax100 hè.. met speaker dus

Braindead
2 juli 2003, 21:32
1400 voor alleen de pre-amp? volgens mij was mijn versterker nieuw zo'n 1350 gulden incl. midi. en ik heb dus de attax100 hè.. met speaker dus

Tja, ik heb die prijs ook niet verzonnen
Check Harmony central -effects en dan volgens Alfred Vanderzwam ....
ziedaar 1400NLG

Waarom ze er bij jou zo'n goedkope speaker in hebben gezet weet ik ook niet..... :-D

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 21:33
hahahaha :)
't Is gewoon een celestion hoor.

Maar een Tour Reverb (de opvolger van de Attax) kost tegenwoordig ook zo'n 550 euro dus 1350 voor een nieuwe attax combo toen lijkt me wel reeël

Braindead
3 juli 2003, 17:59
hahahaha :)
't Is gewoon een celestion hoor.

Maar een Tour Reverb (de opvolger van de Attax) kost tegenwoordig ook zo'n 550 euro dus 1350 voor een nieuwe attax combo toen lijkt me wel reeël

Haha van die speaker was gewoon een grapje hoor.
:)

Ik weet ook niet wat het verschil in prijs precies is.
Maar ik kwam ook al een advertentie tegen waarin stond dat ie in Amerika $599 kostte bij introductie.

Ic3gl0vE
3 juli 2003, 18:10
maar die naam... alfred vanderZWAM..
zwammen = dom lullen :dance:

Braindead
6 juli 2003, 23:25
Ik heb een aanbieding voor 175 € de pre-amp te kopen. En hij is analoog (voor mij beter als digitaal ). Iemand ervaring mee en hoe hij midi te schakelen is enz.

greets doncker

Nou Doncker
Heb je die Attax nou nog gekocht?