PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Red Box Pro



VincentZaalberg
23 april 2013, 14:57
Hughes & Kettner Red Box Pro

- Wie heeft er ervaring mee?
- Waar kan hij worden gekocht???

skanky
23 april 2013, 20:59
Waar wil je het voor gebruiken? Ik ben er zelf geen fan van. Het heeft weinig te maken met het geluid van een microfoon voor een speaker.
Waar kan hij worden gekocht? -> Google

jungletarzan
23 april 2013, 21:28
De Classic is top. Vooral als je wat op je monitor wil hebben, lekker direkt. Voor in de zaal wel wat cleaner maar dat kan juist in de herrie goed uitpakken.

miyaru
24 april 2013, 09:24
Ik heb al jaren zo'n ding, maar het is niet denderend. Ik heb een homestudio, en daar heb ik hem voor, maar het bevalt niet. Toen kwam de LIne6 POD, heb ik ook, bevalt ook niet. Nu: een oud Fender Champje met wat gave pedaaltjes en een Shure SM 57 ervoor - bevalt prima!!!

Mijn conclusie: je kan het echte werk niet vervangen door een kastje. Wellicht heb jij er een ander nut voor, en dan zou het kunnen werken wellicht. Het klinkt echter niet als een mic met een 4 x 12" cab.........

Als ik nu snel wat guides wil opnemen in Cubase dan gebruik ik de ampsim van Cubase.

Tankman
24 april 2013, 10:28
De Palmer PDI-09 dacht ik is al stukken beter. Misschien is dat een idee?

Lomeos
24 april 2013, 13:50
Ik heb nog een Red Box mkII liggen. Ooit tweedehands gekocht, één keer gebruikt. Ik vind het eigenlijk niks.

Les Paul Reed Smith
24 april 2013, 16:27
De Palmer PDI-09 dacht ik is al stukken beter. Misschien is dat een idee?

Yep, is veel beter. Ik heb hem indertijd met de Red Box vergeleken de de Palmer was duidelijk beter. Heb er nog 1 werkeloos liggen omdat ik nu met een isobox werk. Dat klinkt nog iets beter. (De Palmer mag best weg als iemand interesse heeft...;) -> PM).

telecastermaster
24 april 2013, 16:57
Mijn conclusie: je kan het echte werk niet vervangen door een kastje.

Ik heb een Torpedo CAB en ben tot de conclusie gekomen dat je het echte werk wel degelijk kunt vervangen door een kastje. 't is alleen een duur
kastje. Maar dan heb je ook wat.



http://www.youtube.com/watch?v=8Mn9116AxiE&feature=player_detailpage

Rewind
24 april 2013, 22:39
Ik heb 'm vaak op bas gebruikt. Dat werkte wel goed! Geblend met gemic'ed cabinet was dat óns basgeluid.

VincentZaalberg
24 april 2013, 23:55
Hi,

wow wat een actief forum dit. Niet verwacht dat er zoveel reacties zouden komen.
Terug naar de topic.

Miyaru als jij een Red Box Pro hebt liggen die je niet gebruikt wil ik die wel overkopen voor 50 euro. Stuur je hem op via post.
Mail me even als je wilt op vincentzaalberg@gmail.com

Gr. Vincent

Rewind
25 april 2013, 00:03
Dit soort zaken kan je beter even via PM regelen.

Lomeos
25 april 2013, 00:04
Ik heb een Torpedo CAB en ben tot de conclusie gekomen dat je het echte werk wel degelijk kunt vervangen door een kastje. 't is alleen een duur
kastje. Maar dan heb je ook wat.



http://www.youtube.com/watch?v=8Mn9116AxiE&feature=player_detailpage

Wat een te gek ding zeg!

VincentZaalberg
25 april 2013, 00:07
Lomeos werkt de Mk2 ook als je line level instuurt (met bijvoorbeeld een distortion pedaal) i.p.v. met een power-amp.
Zo ja dan kun je het doosje misschien bij mij kwijt ;)
Je kunt me mailen op vincentzaalberg@gmail.com

Gr. Vincent

Lomeos
25 april 2013, 07:46
Lomeos werkt de Mk2 ook als je line level instuurt (met bijvoorbeeld een distortion pedaal) i.p.v. met een power-amp.
Zo ja dan kun je het doosje misschien bij mij kwijt ;)
Je kunt me mailen op vincentzaalberg@gmail.com

Gr. Vincent

Goeie vraag. Ik zal het eens proberen. Ik laat het je weten.

Edit: volgens de handleiding wel trouwens: http://87.106.71.220/oma/huke/manual/REDBOXMK2.PDF

Edit 2: maar let wel: het is speakersimulatie, geen versterkersimulatie. Als je de distortion er rechtstreeks inplucht, dan mis je dus de kleuring van de versterker.