PDA

View Full Version : Tess et les Moutons Magnifiques EP



Luke-wannabe
23 april 2013, 01:48
Hee iedereen,

Ik speel gitaar in een bandje, Tess et les moutons magnifiques, dat Franse chansons van onder andere Edith Piaf, Wende Snijders en Serge Lama speelt. We hebben dit voorjaar een EPtje opgenomen die je hier kunt horen: https://soundcloud.com/tess-et-les-moutons

Ik ben er heel trots op en zou het heel leuk vinden als jullie eens zouden zeggen wat jullie ervan vinden.

Groetjes,
Leon

paulusdeBKB
23 april 2013, 22:03
Mooi hoor! Ik heb het pas net op staan, maar ik vind de opname nu al goed klinken. Heel filmisch, heavy, sfeervol. Moet er nog vaker naar luisteren om een meer gedetailleerde mening te geven, maar alvast complimenten! Of Chapeau. Da's ook Frans toch?

Luke-wannabe
24 april 2013, 00:32
Dank!! Chapeau is een compiment sublime!! Merci ceauboup!!
Ik moet zeggen hoe meer ik de opnamen terug hoor met de koptelefoon, hoe beter ze klinken. 't Klinkt gewoon écht heel erg goed vind ik!!

Nogmaals bedankt! Zet 'm nog maar een paar keer op :)

pasqual
24 april 2013, 08:49
Inderdaad een goed geluid. Not my cup of tea maar goed gespeeld en een erg goeie stem.

Tupelo
24 april 2013, 10:31
Wel my cup of tea.
Net vijf liedjes van geluisterd, met de balkondeur open en het zonnetje op het vinyl daar.
En het werkt.
Het zou zomaar niet samen kunnen gaan, maar 't kickt in zoals het hoort.
Ik vind het echt erg lekker.
Kan me zelfs voorstellen dat dit financieel levensvatbaar is.

Luke-wannabe
24 april 2013, 10:35
Heel tof Tupelo!! Dankjewel!! Wordt gewaardeerd! Geniet nog van je zon :)

B~Rock
24 april 2013, 11:32
Tering wat is dit goed!

paulusdeBKB
24 april 2013, 11:52
Ik heb de liedjes gisteravond een krap half uurtje op de achtergrond laten spelen, alles minimaal 2x gehoord. Er nu aan terugdenkend blijft deze mening hangen:

- prima sfeer en goed gespeeld
- soundtechnisch avontuurlijk
- zangeres mag van mij nog wat dramatischer zingen, of nog meer lol laten horen
- in tegenstelling tot de bandsound zijn de gespeelde arrangementen nog wat braaf. Accordeon en gitaar zitten elkaar niet echt in de weg, maar trekken mijns inziens toch te vaak samen op. Van mij mag het nog iets meer uit de bocht dreigen te vliegen, zonder dat daadwerkelijk te doen. Dan wordt het pas echt gevaarlijk. Ik vermoed dat dat bij een live optreden vanzelf gebeurt.

Al met al blijft het genieten. Heel fijn en heel knap!

Luke-wannabe
24 april 2013, 12:00
Mooi compliment, B-rock!!

Thanks Paulus. Qua arrangement hadden we nog wat meer kunnen doen misschien, ja. Nu moet ik wel zeggen dat het live vaak wat avontuurlijker is. Tess is een wonder op het podium en krijgt bijna iedere zaal mee. We spelen ook een heel breekbaar nummer dat echt prachtig is. Iedere keer is de zaal weer helemaal stil. Prachtig. En ik heb ook wel de neiging om nog nét even wat meer gas te geven live.

Hoe dan ook, bedankt voor de mooie woorden!

Mr.Fingers
24 april 2013, 13:11
Tsja, het eerste wat opvalt is dat je direct hoort dat het stuk voor stuk steengoede muzikanten zijn, geen halfbakken maatregelen, over iedere noot is nagedacht en die past ook. En zelfs voor een Hollands collectief klinkt het Frans gewoon geloofwaardig (geen "sjusdorans de tomattes"-gebakkelau). Het enige dat ik mis is mineur6 akkoorden op een hoog tempo ;)

Ik voel hoegenaamd geen drang om het af te zetten, en ik betrap er mezelf op mee te tikken met de voet, zelfs vanaf de eerste luisterbeurt, dat wil al wat zeggen dus!

Luke-wannabe
24 april 2013, 13:32
Ah!! Sanders is natuurlijk een kenner. Hoe kan het ook anders. Ik zal eens kijken of we minor swing niet aan het repetoire toe kunnen voegen ;) In Padam komt een aantal keer mineur 6 langs, maar die speel ik niet altijd.. Volgens mij op deze opname helemaal niet zelfs. Ik vind het leuk om niet altijd het zelfde te spelen.

Bedankt voor het compliment, William! Leuk om te lezen ook dat Tess' accent te behappen is :)

Mr.Fingers
24 april 2013, 14:23
Kenner is veel gezegd natuurlijk. Laat het ons houden op "actieve liefhebber" ;).

En uiteraard mag "Les Copains d'Abord (http://www.youtube.com/watch?v=2dllmwIF3ss)" niet ontbreken, met keychanges van D naar F naar Bb ;)

Outrage
24 april 2013, 15:27
Tof concept en inderdaad complimenten voor het Frans van de zangeres. Ze weet haar Nederlandse afkomst ook live wel te verbergen. Ik mis op de opnames af en toe het hoekje af die je live op jullie youtube-kanaal wat meer hoort. Quand tu dors en vivre/laat me vind ik heel mooi/goed.

Duhsjaak
24 april 2013, 16:42
Hi L
Jij en ik weten dat ik geen schijn van kans maak bij een Frans zuchtmeisje. Da's wel eens anders geweest, maar dat maakt mij helemaal niks uit. Je regrette rien. Zie overigens mijn post over Franse zuchtmeisjes van een week of wat terug.

Toch moet het mogelijk zijn om desondanks de belofte in de lucht te laten hangen dat (bij de juiste stand van de sterren, precies de goeie blikseminslag) het nog zou kunnen gebeuren. Het, dus. En dat besef van naderend drama of gevaar ontbreekt jammer genoeg.

En dat randje van risico's nemen, dat mis ik een klein beetje. Het zit goed in elkaar en het klinkt vreselijk sympathiek. Een klein rafelig randje zou het helemaal af maken.

Having said that, ga ik toch nog lekker effe luisteren. Fijne muziek.
Vriendelijke groet, Gus

Luke-wannabe
25 april 2013, 17:00
Thanks Sjaak!
Ik denk dat als we het met z'n allen tegelijk op hadden genomen, het geheel wat spannender was gaan klinken. Maar we hebben alles apart opgenomen (eerst drums, dan bas, gitaar, accordeon en zang). Dan blijf je toch automatisch wat meer 'binnen de lijntjes'.
Misschien iets voor de volgende keer. Het geheel wat rauwer te proberen maken.

Dank!