PDA

View Full Version : Koningsliedje



Tupelo
22 april 2013, 23:11
In Recording staat een draadje over mij en een eenvoudige opname machine.
Ook het eenvoudige opname apparaatje heeft me doen vloeken en zweren, maar we naderen het punt samen waarop ik in ieder geval iets kan vastleggen.
Voorlopig hoef je nog geen vier- of meer sporen producties van me te verwachten, ik wil eerst het gevoel hebben dat ik dat ellendige ding beheers in plaats dat het apparaat mij dwingt zoals nu nog het geval is.

Anyhoe.
Een eenvoudige zit op de bank en neem tussen de reclame door iets op opname is gelukt.
De export heeft langer in beslag genomen, dat was einde film.

God save the queen (http://picosong.com/FRDt/), spaanse gitaar, voor het gebrekkige rimte heb ik de helft van een paar castagnetten uit de gordijen gehaald.

Ukeloeder
22 april 2013, 23:33
Klinkt beter dan de installatie die ik in je draadje in Recording beschreef. Dit zijn de onboard micjes?

Tupelo
22 april 2013, 23:39
Yes, onboard mics.
Voor me op de salontafel, moi op de bank.
Even input afstellen tot de lampjes uitgaan en spelen maar.
Snel een track inspelen is geen punt meer, nu uitzoeken hoe ermee om te gaan als ik er echt werk van wil maken.
D.w.z. netjes spelen, meer tracks, volume en stereo goed in- en uitmixen.

Harry
23 april 2013, 10:24
lekker hoor!!

Scarface
23 april 2013, 10:27
lekker hoor!!


Inderdaad!!!

Groet,
Marco

Tupelo
23 april 2013, 10:54
Thx.. ik realiseer me trouwens dat het niet 'God save the queen' is maar 'Anarchy in the UK'.

paulusdeBKB
23 april 2013, 12:17
Wat het ook is, ik vind het goed klinken! Hopelijk zitten de menu's en instellingen je niet lang meer in de weg - dan kunnen we meer sounds van je tegemoet zien, toch?

Duhsjaak
23 april 2013, 12:44
Hi T
Klinkt Koninklijk. Ik zou any time voor deze kiezen.
Tenminste niet een lied dat ik eerder heb gejat met een treurige tekst van Lief Dagboek gedoe met een scheutje Sinterklaas.

Alleen kloterig kort (heb je hem weer), ja, kloterig kort. Kom ik er net in (...) is het na anderhalve minuut alweer afgelopen. Maar goed, wel een lekkere anderhalve minuut. De mijne gaan steeds iets langer duren betrapte ik mezelf net 10 min geleden op. Zal de leeftijd wel zijn.

Vriendelijke groet, Gus

kZet m gewoon nog weer s op.

Tupelo
23 april 2013, 15:30
Cool, dank voor de positieve reacties ('t was een reclameblok hè, dan heb je niet zoveel tijd, mss met film op de achtergrond opnemen voor een leuk effect... hmmm).

Ik wil wel wat meer posten in de toekomst ja.
Er is wat meer van dit Bossanova-achtig covers op een Nouvell Vague fiets materiaal, er zijn ook wat originele Afrikaanse licks en er is wat Angelo Badalamenti-achtig music for Twink Peaks ofzo materiaal.
Dat is zo ongeveer het dingetje dat voor mij te realiseren zal zijn op dit apparaat.

Daarbij een keuze om veel andere muziek die me aan het hart ligt te laten voor wat het is, maar ik heb nu eenmaal geen band op het ogenblik.