PDA

View Full Version : Constante piep bij hoge gain: Boss MT-2



Cinaed666
22 april 2013, 17:29
Hallo,

Ik heb last van een irritante, constante piep bij mijn Boss MT-2 + HB GA15.
Het is vooral luid hij heel hoge gain en treble, maar dat ik gebruik juist het meeste om mijn gitaargeluid te bekomen. Als ik de treble op de pedaal dichtdraai is het bijna weg. Zou een noise gate dit oplossen of is dit teveel/het verkeerde geluid daarvoor?
Ik heb een vriend die een Boss NS-2 tekoop staan heeft, maar dat lijkt me wat prijzig, Behringer heeft er ook een mooie voor een fractie van de prijs blijkbaar?

Hier is het geluid: https://dl.dropboxusercontent.com/u/108894161/piepbossmt2.mp3
Eerst het normale gepiep, dan ik die er even over speel (microfoon hield niet van het volume), en daarna wat aan de gain draai voor het wat luider te maken.

HaroldA
22 april 2013, 18:01
Wat voor voeding/adapter gebruik je en zo ja: heb je de piep ook als je er een batterij in stopt?

Cinaed666
22 april 2013, 18:05
Wat voor voeding/adapter gebruik je en zo ja: heb je de piep ook als je er een batterij in stopt?

Ik gebruik een gewone regulated power supply van de elektronicahandel. Ik heb geen 9V batterijen in huis om het mee te testen, die ondingen zijn steeds leeg. :P Daar had ik nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt valt de piep me veel minder tot niet op in mijn repetitiekot waar we allemaal op 1 degelijke powerplant aangesloten staan. Ik zou het eens moeten testen dan.

HaroldA
22 april 2013, 18:06
Ik zou het eens moeten testen dan.

Please do! :ok:

Grote kans dat het daar aan ligt ...

Dirk_Hendrik
22 april 2013, 18:23
Klinkt idd als een schakelende voedingspiep. Ondingen.