PDA

View Full Version : Nieuwe versterker: Vox AC30 Custom Classic Head



Cue Zephyr
22 april 2013, 13:33
Beste mensen,

Sinds kort ben ik eigenaar van een versterker die toch wat meer meetelt dan mijn 15W Laney combo.

Aanschouw mijn AC30CCH, in de vorm van een hippe Instagram-foto:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391056_10200988999956378_1924649026_n.jpg

Onder de head staat een Cambridge 30 die nu als 2x10 cabinetje dient. Het chassis heb ik als defectief erbij gekregen. Het zou natuurlijk wel tof zijn als ik dat chassis weer aan de praat kon krijgen.

CZ

tommus42
22 april 2013, 13:39
Mooi. Welk chassis? Nog even een mooie kast op de kop tikken!

Cue Zephyr
22 april 2013, 16:07
Chassisnumer zit net onder de 300, dus ik mag denk ik aannemen dat deze van de eerste run CCH's is; deze werden gebouwd in 2005. Ik heb vernomen dat deze nog wat problemen hadden - losse schroeven (ik heb er al één gevonden). De combo's hadden schijnbaar ook last van gesoldeerde speakerkabels - hier niet van toepassing.

Daarnaast heeft deze gehele lijn (zowel combo's als heads, van begin tot einde productie) wat fabrieksfouten: te schel geluid door een verkeerde waarde van een condensator, verlies van bas bij gebruik van de effects loop (ook door een verkeerde waarde van een condensator), incorrect gebouwde standby-switch (zou de rectifier-buis sneller doen slijten en kapotgaan), slechte buizen en een reverb-constructie die niet helemaal naar verwachting werkt.

En dan nog is de klank precies waar ik naar zocht: meer hoog, helderder geluid, compact klinkende overdrive en meer headroom! Dan kan dit niet anders dan een goede keuze geweest zijn.

Mitch
22 april 2013, 17:25
Ah, toch gelukt? Mooi :D
Van harte ermee. Betere kwaliteit schroeven zoeken is wel een aanrader, je schroeft ze zo dol. Verder een topding. Als je toch iets andere sound zoekt of makkelijker samenwerking met pedalen gewoon effe zoeken op bright cap clipping of lyle caldwell mods.

Cue Zephyr
23 april 2013, 15:40
Ah, toch gelukt? Mooi :D
Van harte ermee. Betere kwaliteit schroeven zoeken is wel een aanrader, je schroeft ze zo dol. Verder een topding. Als je toch iets andere sound zoekt of makkelijker samenwerking met pedalen gewoon effe zoeken op bright cap clipping of lyle caldwell mods.

Schroeven moet wel te fixen zijn. Ik hoef niet zozeer een andere sound, maar ik wil wel dat alles naar behoren gaat werken (n.a.v. het verlies van laag in de effects loop). De reverb tank ga ik denk ik sowieso vervangen voor een Accutronics.