PDA

View Full Version : pedalboard probleempje



petpas
22 april 2013, 09:30
Luitjes ik heb gistermiddag een paar uurtjes zitten zoeken maar geen antwoord kunnen vinden vandaar dat ik een nieuw topic ga starten ;o)

Ik heb sinds kort problemen met mijn pedalboard. Bij mijn vorige band had ik dit probleem niet maar nu wel. Wat is er qua situatie veranderd: Bij mijn vorige band lag mijn bordje constant in de oefenruimte aangezien wij een eigen studio hadden en ik daardoor niet elke keer met t bordje moest slepen. Bij mijn nieuwe band moet ik er elke keer mee slepen.

Wat is het probleem: Thuis doen mijn pedalen het maw ik krijg geluid. Als ik m in de studio aansluit doet ie t ineens niet meer. Bepaalde kabels houden er dan mee op. Thuis alles weer doorgetest en daar werken de kabel gewoon. Heel vreemd. Kan het zijn dat het vervoeren van je bord, ik vervoer m in een tas, van invloed kan zijn op het wel/niet werken van de kabels? Ik zit er nu over te denken om mijn kabels te vervangen voor wat duurdere kabels maar voordat ik dat doe wil ik wel weten of dat t probleem gaat verhelpen. Of is het laten bouwen van een flightcase voldoende? Of ligt t ergens anders aan .......

Alvast bedankt voor jullie input ;o)

Gearjunkie
22 april 2013, 10:19
Je bordje krijgt wel spanning in de studio?
Ik zou alles los gooien en dan pedaal voor pedaal aansluiten. Zo kom je er vanzelf achter waar het probleem zit.

Johannes
22 april 2013, 10:20
Een vreemd probleem, het vervoeren van je pedalboard zou geen verschil teweeg moeten brengen wat betreft de werking. Temperatuur zou in een uitzonderlijk geval misschien van invloed kunnen zijn, verder wellicht een verschil in de stroomvoorziening van de twee locaties?

Is je board wel degelijk gebouwd? En hoe zit het met de voeding en kabels/aansluitingen?

petpas
22 april 2013, 10:27
Is je board wel degelijk gebouwd? En hoe zit het met de voeding en kabels/aansluitingen?

Ik heb een Lyt pedalbord waarop de pedalen middels klitteband bevestigd zijn. Het bord is best wel stevig. Ze worden dmv One spot daisychains van stroom voorzien. De kabels die ik nu gebruik zijn kabels die ik van Lyt bij mijn pedalbord erbij geleverd heb gekregen. Dat zijn geen dure kabels.

petpas
22 april 2013, 10:30
Je bordje krijgt wel spanning in de studio?
Ik zou alles los gooien en dan pedaal voor pedaal aansluiten. Zo kom je er vanzelf achter waar het probleem zit.

Dit doe ik geregeld. In de studio kom ik meestal niet verder dan net voorbij mn distortions en qu atijd ga ik niet verder met zoeken anders mis ik de repetitie. Thuis loop ik alles door en daar, vreemd genoeg, vind ik nergens een probleem in mijn chain.

Ik zal de volgende keer mn bakje op een ander stopcontact aansluiten in de oefenruimte. Kijken of dat een oplossing is.

Robin...
26 april 2013, 02:13
Heb ik ook gehad bij een lokale jamsessie. Mijn visual sound jekyll & hyde deed het niet meer. Lampjes branden gewoon maar gaf geen signaal door. Dacht dat die kapot was. Probeer verschillende stopcontacten en een andere versterker ,want een maand later op de zelfde sessie deed die het weer op een magische manier. 2 maanden erna deed die het er weer niet. Gebruik je ook een 1 spot adapter? Het kan daar misschien aan liggen...

Il_Falco
26 april 2013, 09:56
Zorg dat je eens vroeger bent op repetitie en troubleshoot daar.
Als je geen geluid hebt, moet je eens alle kabels aantikken en kijken of je ruis of zoiets hoort. En anders de pedalen 1 vr 1 checken. Het heeft weinig zin om thuis naar het probleem te kijken als je het daar niet hebt.

nusti
26 april 2013, 12:40
Ik weet niet of al je pedalen ook werken op een 9V batterij. Anders even langs de aldi of lidl wn een stel goedkope batterijtjes halen en helemaal zonder externe spanningsbron proberen. Zo kun je het goedkope kabel probleem uitsluiten en weet je dat het aan je spannings bron ligt.

paulusdeBKB
26 april 2013, 12:48
Gebruik je in de repetitieruimte de zelfde kabels van board naar amp als thuis?