PDA

View Full Version : welk effect hebben aparte switches voor elk element?



amon
23 juni 2003, 19:42
wat voor effect heeft het om switches te maken, waarmee je je elementen uit kan zetten? zo'n 5 standen schakelaar doet toch al precies hetzelfde?
mocht dit een leuk effect geven, dan zit ik er over te denken om dat op mijn gitaar ook te doen (Ibanez RG270 dx, of heeft het op deze geen zin), maar ik zou niet weten hoe, dus daar ook graag mat uitleg over als het kan. het probleem is wel bij die gitaar, dat ik niet bij de elementen kan, ook niet vanaf de achterkant en deze gitaar heeft geen slagplaat...

iemand ervaringen?

Bates15
23 juni 2003, 19:48
Mij oude Hohner had drie schakelaartjes. Daat mee kon je de elementen mee aan of uit zetten...... Ik mis ze niet. Ik hoef ze ook niet. Als ik ze had zou het niet uitmaken. Genoeg forums om zoiets ui te pluizen. Ik zou je niet echt kunnen helpen. Als ik de gitaar zag mischien wel. Iets van elektonica heb ik wel geleerd op de MTS (heet dat nog zo tegenwoordig?)

Je moet dan wel gaan boren in je body, schakelaartjes monteren enz enz, als je al de ruimte hebt om je kabels kwijt te kunnen......

Anavrin
23 juni 2003, 19:49
bij bijvoorbeeld een strat kun je zo kiezen voor de combinatie van het brug en het hals element, of alledrie de elementen aanzetten.

Anavrin
23 juni 2003, 19:52
ow ja, check ff
http://members.home.nl/anavrin1/wf00008.htm
daar staat iets over faseknoppen, maar het werk is in principe hetzelfde (gat maken, knopjes kopen). De electronica moet wel anders worden aangesloten, en de knopjes zijn misschien ook anders...

Ibanez RuleZ
23 juni 2003, 20:04
ik heb dat op mn Charvel model 6. Ik ben dr niet echt over te spreken, en ik ga dr denk ik wat anders mee doen dan de originele bedoeling was. Het kan aan mijn gitaar/elementen liggen dat het niet echt wat is trouwens. maar ik ben niet weg van meerdere elmenten tegelijk aan

Harrald

srv-man
23 juni 2003, 22:06
Normaal ben ik er ook niet wild van, maar op mijn gitaar zit het switcheroo systeem van Anderson en daarmee zijn zeer veel combinaties mogelijk terwijl het nog redelijk te bedienen is.
Elementenconfiguratie is H-S-H waarbij beide humbuckers te splitten zijn. Schakelen werkt als volgt:
Sw1: halspu single-uit-hum
Sw2: middenpu serie-uit-parallel
Sw3: brugpu single-uit-hum
Sw4: passeert bovenstaande combinatie en zet direct de brugpu aan in standje humbucker (soleren dus maar).
Lijkt complex, maar werkt uitstekend, is veel uitbebreider dan een 5-way switch en alle combinaties zijn bruikbaar.