PDA

View Full Version : Spuiten?



niels_r
23 juni 2003, 19:39
Hoeveel kost het ongeveer om een bas sunburst te laten spuiten? Als dat niet te duur is, wil ik dat namelijk laten doen.

Groeten Niels

Bates15
23 juni 2003, 19:51
Geen idee. Praat eens met een spuiterij of airbrusher...... GOUDENGIDS

bassopotmus
24 juni 2003, 10:33
www.stijlvorm.nl

MADdie86
24 juni 2003, 11:45
Je moet je even orrienteren op wat voor lak nu op je bas gitaar zit en wat voor lak je er nu op wilt. Neen ik bedoel niet de kleur maar de basis van de lak. En dan ook de dikte van de lak.

Je moet ook kijken of je iemand kent die al een compresoor heeft zodat je kan spuiten of je moet met sponjes en watten gaan werken e.d.

Ik heb me georrienteer op het overspuiten van mijn gitaar (welk eigenlijk nog geheel kaal is) en omdat ik een oom heb die een compressor heeft ga ik hem geheel zelf spuiten waardoor ik allen lak mpoet betalen en schuurpapier. Ik kom nu uit rond de 20 aan lak voor de hals en body.

niels_r
24 juni 2003, 23:08
Bedankt voor de reacties,

Ik wil graag een sunburst finish (denk 2-tone), en de bas is nu helemaal kaal geschuurd. Het is denk ik niet handig dat ik het zelf ga doen (ik ken niemand met de spullen en ben met zulke dingen niet heel handig).

Is er misschien iemand die dit al eens heeft laten doen? Het heeft geen prioriteit hoor, maar ik ben gewoon benieuwd hoeveel zoiets kost.

Groeten Niels

Ruud
25 juni 2003, 00:43
Schilder gewoon een basislaag (en dus basiskleur) met de hand (1 of meer lagen, afhankelijk van hoe goed je de houtnerf wilt zien.... , breng de sunburstkleur en het effect aan met een spuitbusje en zet het geheel goed in enkele lagen blanke lak... moet toch te doen zijn... oefen het eerst anders effe op een ander stuk hout.. en zorg dat je vooral niet te dik werkt.. meerdere dunne lagen werkt veel beter...