PDA

View Full Version : rocktron intellifex aansluitings probleem.



YannickH
20 april 2013, 13:41
ik heb gisteren een rocktron intellifex voor een zacht prijsje kunnen overkopen maar ik krijg hem niet aangesloten.

ik gebruik een mesa boogie dual rectifier en ik weet niet hoe ik alle settings moet zetten bij de Fx loop want die is nogal ingewikkeld. plus ik heb nog nooit rack materiaal gebruikt.

ik heb nu gewoon de input van de rocktron naar de input van de FX loop gekoppeld en dan de output van de rocktron naar de output van de FX loop.

nu ik hoor mijn effecten niet want op de intellifex zelf branden de lampjes niet die aangeven hoe hard hij staat.
(de geel groene en rode kleine lampjes)

kan iemand mij misschien helpen met de settings of wat ik anders moet doen.

alvast bedankt.

YannickH
20 april 2013, 14:13
iemand???????

AoDf
20 april 2013, 15:35
ik heb nu gewoon de input van de rocktron naar de input van de FX loop gekoppeld en dan de output van de rocktron naar de output van de FX loop.

De send/fx-output van je versterker moet naar de input van de Rocktron. De output van de Rocktron moet naar de return/fx-input van je versterker. Precies andersom dus zoals jij het beschrijft.

YannickH
20 april 2013, 16:48
srry zo heb ik het maar ik heb het dus verkeerd getypt...

guitaraddict
20 april 2013, 19:01
Ga naar "Rocktron.com" en naar "support" download hier bij "discontinued products" de manual van "Intellifex XL" de is bijna hetzelfde als de blackface.

Waarschijnlijk heb je bij de "functionselect knop" - "mixer" - de gitaarlevels dichtstaan.


Je moet wel iets horen als je "bypass knop " indrukt.

YannickH
20 april 2013, 19:07
ik heb geluid...
nu als ik bypass indruk heb ik juist geen geluid meer.

en ik heb het beste geluid als ik ook de linkse knop van +4 in druk.

Henri H
20 april 2013, 19:27
...
en ik heb het beste geluid als ik ook de linkse knop van +4 in druk....dan moet je die ingedrukt houden. :seriousf:

guitaraddict
21 april 2013, 10:08
nu als ik bypass indruk heb ik juist geen geluid meer.

Dan is er iets fout in je bekabeling : van preamp uit naar Intellifex in / en van Intellifex uit ( correcte kant (Rechts) mono aansluiting !!) naar poweramp in.

YannickH
21 april 2013, 12:31
oke ik heb nu dit:

FX-loop send naar input Korg DT-1
output Korg DT-1 naar mono input intellifex
output intellifex naar de return van de FX-loop

edit: en ik heb geluid als ik op de bypass knop druk!

moet ik trouwens de mix knop vanachter op mijn mesa helemaal opendraaien?

AoDf
21 april 2013, 13:01
moet ik trouwens de mix knop vanachter op mijn mesa helemaal opendraaien?

De rectifier heeft een parallelle fx loop? Lijkt mij dat de mix knop dan naar smaak opengedraaid kan worden. Mixknop op mesa helemaal open lijkt mij het handigst. Volgens mij kun je in de intellifex namelijk ook een wet/dry verhouding instellen.

YannickH
21 april 2013, 13:19
jep die is parallel.
ik heb de send knop iets over de helft staan (mag die ook niet helemaal open?)
en de mix knob heb ik ook iets over de helft staan maar die zal ik wel helemaal openzetten.

srry voor al de vragen he:)

D3nnis
21 april 2013, 20:07
Heeft een rectifier een parallelle loop?
Mijn roadster is serieel, en heeft dan ook geen mix knop, maar wel een fx send level knop.

YannickH
21 april 2013, 21:31
ja de loop is parallel

nico verduin
22 april 2013, 15:59
jep die is parallel.
ik heb de send knop iets over de helft staan (mag die ook niet helemaal open?)
en de mix knob heb ik ook iets over de helft staan maar die zal ik wel helemaal openzetten.

srry voor al de vragen he:)
Een versterker versterkt geluid. Hoe harder je de input zet, hoe harder alles versterkt wordt. Echter zijn er maxima voordat de versterker gaat oversturen. Er is al voorgesteld om die handleiding eens te downloaden. Ik zou die eens doorlezen omdat daar ook vaak een schema/plaatje is neergezet hoe eea aan te sluiten. Nou weet ik de wij mensen in het algemeen wel te beroerd zijn om een handleiding door te nemen. Maar daar je er nog niet zoveel vanaf weet, zou dit wel eens verhelderend kunnen zijn.

YannickH
22 april 2013, 16:00
Ik heb deze inmiddels afgehaald en ben er grondig mee bezig:)

guitaraddict
22 april 2013, 16:07
Volgens mij kun je in de intellifex namelijk ook een wet/dry verhouding instellen.

Dat klopt !!

En lees nu eerst die handleiding eens !

YannickH
22 april 2013, 16:11
Ben er toch mee bezig!

TimoSomers
7 mei 2013, 10:47
Lezen godverdomme!! :D

Ik zal als ik vanavond in de studio ben eens kijken hoe ik mijn shit achter op de recto heb staan.