PDA

View Full Version : HNGD: Ibanez Prestige 2120FM



JimiDylan
20 april 2013, 01:45
Heb voor een heel mooi prijsje bij mede-forumlid Markmoos deze Ibanez Prestige 2120FM gekocht, ben er heel erg blij mee! Klinkt distorted heel dik en strak maar ook met hele prettige mids, clean is heel mooi, zeker met de coil split erbij die heel fijn werkt, mooi tremolo systeem dat heel fijn aanvoelt, speelt als een droom, heel mooi afgewerkt en ziet er ook nog eens heel mooi uit! Ga er denk ik wel nog een keer Schaller locking tuners erop zetten om 'm nog wat extra toonvaster te maken. Kan niet wachten om 'm in bandformatie te gebruiken! Anyway pictures!
http://imageshack.us/a/img12/8052/1258353911large.jpg
http://imageshack.us/a/img268/6710/1258353915large.jpg
http://imageshack.us/a/img5/6896/photo22yg.jpg
http://imageshack.us/a/img197/2166/photo24ym.jpg

Specs:

Gotoh Tuners
SA Prestige neck
5-piece maple/bubinga neck material
African mahogany w/flamed maple top body
22 jumbo frets
Bound rosewood finger board
SAT Pro bridge
DiMarzio IBZ (H) Neck pickup
DiMarzio IBZ (H) Bridge pickup
Prestige on 12th fret inlay

LRS
20 april 2013, 05:06
Lekkerrrrr!!! Als 'ie net zo strak speelt als dat 'ie eruit ziet... Veel plezier ermee!

Tabula Rasa
20 april 2013, 07:12
Mooi ding. Is er nog een reden waarom die bhackplate verkeerd om zit?

JimiDylan
20 april 2013, 07:38
Daar is geen reden voor, sterker nog, kom er nu pas achter xD, goed gespot! :D En thanks allebij!

ruudjes
20 april 2013, 09:21
Mooie gitaar.Ik heb een zwak voor sunburst.

newbreed
20 april 2013, 10:48
mooi!!
veel plezier ermee

frekie
20 april 2013, 12:44
Die Ibbie S-jes worden nog altijd onderschat IMHO. Zeer fraai!

minoin
21 april 2013, 14:49
Neckthru Ibanezjes, daar zijn er veel te weinig van. Zeer mooi exemplaar, congrats!

soundbound
21 april 2013, 15:35
Mooie top ook! Gefeliciteerd met deze uitermate smaakvolle aanwinst

JaKemp
21 april 2013, 15:42
Heb al wat ervaring met de meer low-budget modellen ban Ibanez, die vond ik al erg veel gitaar voor weinig geld. Krijg altijd GAS als ik zo'n high end Ibanez zie!

Prachtige gitaar en met zo'n neck kan ze alleen meer heerlijk spelen!

JimiDylan
21 april 2013, 16:12
Thanks iedereen! :D Die neck is inderdaad een absoluut genot, de hogere frets zijn super makkelijk te bereiken en de lak is totaal niet plakkerig ofzo. Ik begin met de minuut meer van deze gitaar te houden, ben bijna non-stop aan het spelen sinds ik 'm heb :P

Dirk_Hendrik
21 april 2013, 17:13
Die Ibbie S-jes worden nog altijd onderschat IMHO. Zeer fraai!

Eensch! Volkomen zelfs.
Om onverklaarbare reden (Meestal: conservatieve "looks" vereisten) willen veel gitaristen nog steeds liever uren met een blok zwaar hout om hun nek op een podium staan dan na te denken over ergonomie en fysieke last.

almarvk
21 april 2013, 17:51
Mooie gitaar hoor! En de S serie wordt inderdaad zwaar onderschat...

Markmoos
21 april 2013, 18:36
Mooi dat je er zo blij mee bent! Qua looks, bespeelbaarheid, sound en prijs niet te overtreffen denk ik. Kun je er weer wat jaartjes tegenaan ;).

vulvasonic
21 april 2013, 22:56
Prachtig!
Ik heb zelf niet zoveel met Ibanez en toch heb ik er een zwak voor. Zeker in de hogere prijsklassen maken ze perfecte gitaren waar helemaal niets op af te dingen valt (of het moet persoonlijke smaak zijn). Jouw nieuwe aanwinst ziet er onberispelijk uit. Gefeliciteerd en heeeeeeel veel speelplezier gewenst! :)

mesaman
22 april 2013, 12:46
oeh! nice!

En hoe bevalt de lak achterop de hals?

JimiDylan
25 mei 2013, 12:29
Bedankt nog iedereen, beetje laat maar goed :P Mesaman, de lak van de hals is heerlijk, helemaal niet plakkerig, heel smooth en het ziet er prachtig uit. Reden dat ik even post is dit:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/249050_3086851827847_613365103_n.jpg

Wat een ontzettende verbetering zeg! Die schaller locking tuners verdienen echt nog veel meer complimentjes dan ze krijgen, tuning stability is echt insane nu, ik kan gewoon een flink aantal volledige divebombs maken en alles is nog volledig in tune! Echt heerlijk, nu is deze gitaar wat mij betreft perfect, kan er niks anders van maken!

Stillborn
25 mei 2013, 12:44
Jammie, wat een lekker ding!
Zou er niks op tegen hebben, moest er ook hier ook zo ééntje in huis komen.
Je ziet tegenwoordig veel te veel 7 en 8-strings van dit kaliber, dus deze vind ik extra mooi :seriousf:

ronalddus
25 mei 2013, 15:17
Heel erg mooi !
Dus de door de tuners is hij stemvaster geworden? Hebben die nog effect nadat je de locking nuts hebt aan gedraaid? (Even een noob vraag tussendoor :p)

jze
25 mei 2013, 15:25
Heel erg mooi !
Dus de door de tuners is hij stemvaster geworden? Hebben die nog effect nadat je de locking nuts hebt aan gedraaid? (Even een noob vraag tussendoor :p)

Hem, volgens mij heeft deze geen locking nut..

Ik heb de Schallers op bijna al mijn gitaren, wil niet meer zonder. Of het nou met een vaste brug of een trem is.

ronalddus
25 mei 2013, 15:33
Hem, volgens mij heeft deze geen locking nut..

Ik heb de Schallers op bijna al mijn gitaren, wil niet meer zonder. Of het nou met een vaste brug of een trem is.
Ah, vandaar :p Zit aan de verkeerde gitaar te denken

JimiDylan
25 mei 2013, 15:46
Mijn gitaar heeft inderdaad geen locking nut. En wat jze zegt, ik kan nu eigenlijk ook al niet meer zonder, dit is zo ontzettend veel beter dan normale tuners, echt helemaal van overtuigd. Als ik ooit nog een andere gitaar koop, eerste wat ik doe is er schaller locking tuners op zetten xD