PDA

View Full Version : jackson RR3



Matsvansanten
23 juni 2003, 19:31
zou iemand mij kunnen vertellen hoe de jackson RR3 is??? hoe speelt ie en hoe klinkt ie etc. etc. etc.??? :lol:

Ibanez RuleZ
23 juni 2003, 20:06
de rr3 is een japanner. Ik heb dr veel goede berichten over gehoord. Vergelijk het maar met het verschil tussen een SL1 en een SL3. goede gitaren.

harrald

Matsvansanten
23 juni 2003, 20:07
kijk daar heb ik nou wat aan;) thanx

Matsvansanten
23 juni 2003, 20:10
alleen wat voor muziekstijlen kan ik dr mee spelen waarbij het ook goed klinkt, kijk ik ben namelijk geen metal speler maar ik vin um gewoon super mooi...........( ik heb nog nie gespeeld maar dat moet ik nog maar ff gaan doen.....(ik bedoel op de gitaar) ) ik speel meestal dingen als toto soms dream theater klein beetjuh metallica.....maar kan ik naast metal ook nog andere dingen spelen die op die gitaar mooi klinken?

Ibanez RuleZ
23 juni 2003, 20:32
jawel. Hij heeft gewoon een metaluiterlijk, maar het is in principe kwa klank net zoiets als ibanez (ok, langere sustain, en ok, het is wel een andere klank), beetje neutraal. Ik heb wel eens op die dingen gespeelt, alleen zit het erg kut. je kan er ook gewoon blues op spelen, maar ik denk dat je behoorlijk uitgelachen gaat worden. Dus kortom, hij KLINKT misschien wel niet als een metalgitaar pur sang, maar hij ZIET er wel zo uit.

Harrald

Matsvansanten
23 juni 2003, 20:36
k heel erg bedankt. Niet dat ik je niet geloof maar ik wil ook wel weten wat andere van de gitaar vinden (en dan nie zeggen ik vin um nie mooi) maar bespeelbaarheid geluid en dat soort dingen...... :???:

Barret Wallace
23 juni 2003, 20:40
RR3's zijn kwalitief hele goede gitaren voor het geld dat je ervoor betaald.

Enige nadeel vind ik dat als je zittend speelt dat hij van je schoot afglijdt,
de meeste hebben als oplossing hiervoor om em in een soort van klassieke houding te houden zodat hij tussen je benen klem zit

Barret Wallace
23 juni 2003, 20:44
de rr3 is een japanner. Ik heb dr veel goede berichten over gehoord. Vergelijk het maar met het verschil tussen een SL1 en een SL3. goede gitaren.

harrald

sl 1 en sl3

rr1 en rr3

hier zit nog een verschil in, in alle ''3'' ( pro ) jackson modellen zitten duncan designed pickups, BEHALVE in de sl3
de sl3 heeft seymour duncan pickups erin zitten en is neck thru ( en de rr5 ook maarja dat is geen ''3'' ;) )

Matsvansanten
23 juni 2003, 20:49
woei nog meer hele zinvolle info :lol: thanx all!!!
(ik denk erover om er 1 in keulen te kopen en dan in de kleur: eerie dess swirl.....oei die vin ik mooi)
p.s. ik wou eerst een JPM gaan kopen maar ik ben erachter gekomen dat als ik spaar en de hele zomervakantie werk (bij de Albert heijn :razz: ) en ook nog me verjaardagscadeau bij elkaar doe maar net uitkom en dat is toch wat duur.....) (is misshien ook een beetjuh hoog gegrepen voor een 14 jarige :lol: )

Barret Wallace
23 juni 2003, 20:51
hehe 1 ding is zeker je zal geen spijt krijgen van die rr3 :)

Barret Wallace
23 juni 2003, 20:53
is een floyd rose belangrijk voor je?

want de rr5 is neck thru en heeft ook nog eens seymour duncan pickups en de rr3 niet hmm de rr5 zal dan wel duurder zijn..?

Matsvansanten
23 juni 2003, 20:59
RR5 is idd duurder, de RR3 is bij musicstore.de 599,- en de RR5 (in het zwart) 999,- en in een mooi trans kleurtje 1133,- jah en dat is dus weer heel wat verder boven me budget... :lol:
p.s. een floyd is geen verijste maar ik vind het wel leuk :razz:

Barret Wallace
23 juni 2003, 21:02
Een man zonder floyd is een man zonder ballen 8-)



:D

Matsvansanten
23 juni 2003, 21:12
owja hoe is de neck trouwens?? vergelijkbaar met een ibanez(en welk model dan :razz: ) of met een strat of met een LP ofzo???

Barret Wallace
23 juni 2003, 21:15
Ik heb weleens op de ke-3 (neck van de ke3 is geloof ik gelijk aan de rr3 ik weet het niet zeker ) van Swan (forumlid) gespeeld en die neck voelde heerlijk aan, ze zijn wel wat dikker dan die wizard halzen van ibanez natuurlijik maar ik vind jackson halzen lekkerder spelen

maar dat is heel persoonlijk natuurlijk ©maaslander kaas :D

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 21:15
een RR heeft een hele dunne hals, of je daarvan houdt is natuurlijk heel persoonlijk. Zelf heb ik een RR Performer uit japan (geen idee welk model het is, hij's bolt on en heeft een tune-o-matic brug met string-thru) en dat was een vrij goedkoop dingetje maar klinkt toch aardig goed hoor. Hals element is heel jazzy en het brug element is aardig goed voor rock/shredding. Maaaargoed ik heb geen RR3

Barret Wallace
23 juni 2003, 21:19
correctie: de neck van de ke3 en rr3 zijn niet gelijk

RR's zullen wel dunnere necks hebben dan denk ik

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 21:23
Inderdaad. Die van mij heeft een hals van 18 of 19mm dik.

Matsvansanten
23 juni 2003, 22:04
hmm owkee, nou toevallig hou ik van een dunne hals(aangezien ik de hals van me SG toch duidelijk minder lekker vind dan die van me strat en toen ik op een ibanez S prestige speelde met die vrij dunne hals vond ik dat dus heerlijk!)
Ic3glOvE heb je toevallig een foto???

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 22:07
http://www.dse.nl/~iceglove/studio/

daar staat 'ie wel tussen. Het is die groene, puntige gitaar ;)

die foto van die hals die er tussen staat, is de RR hals. Mooi hout hè?

Matsvansanten
23 juni 2003, 22:09
mooi ding hoor!dat hout in de hals is idd mooi, maar jij hebt toch een RR5???(zie ik dat goed?) hoe is dat ding nou qua geluid???(vooral als er iets op speelt wat geen metal is....)
en owja wat voor kleur is dat?? ik zelf denk erover om die swirl te kopen (eerie dess swirl ofzo....vink erg mooi :lol: )

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 22:25
Nee.. het is geen RR5. De RR5 is een dure Amerikaan en mijn gitaar komt uit japan. Was afgeprijsd van €575 naar €350,-. Er zitten Jackson PU's in in plaats van Seymour Duncans en hij is bolt on in tegenstelling tot de RR5 die neck-thru is. Hij heeft trouwens wel een actie van 3mm vanaf het fretboard (niet de fret zelf dus!) gemeten vanaf de 12e fret... mag jij raden hoe 'ie speelt! Ik heb er wel 0.10 snaren op zitten, want met de 0.09 snaren die er eerst opzaten kwam er echt geen tone uit dat ding. Ik vind 'm wel nog steeds te weinig tone hebben (niet bassig genoeg; ik houd meer van een 'diep' geluid) en daarom wil ik het brugelement een keer vervangen... Dat gaat echter nog wel lang duren want ik ben op zich ook wel tevreden met m'n gitaar.

En om even te antwoorden op je vragen: Hij is Sparkle Metallica Green ofzo... groen met spikkels dus ;) Een echte metalplank is het niet, tenminste, hij is niet geschikt om een metallica of Iced Earth achtig geluid mee te maken. Geluidje à la guns 'n roses of ac/dc is wel goed te doen. En zoals ik al eerder zei, is het geluid wat uit de halshumbucker komt heel jazzy en vet--> dus de gitaar is ook geschikt voor blues/jazz.

Zittend spelen is wel verrot irritant trouwens. Je kunt 'm in de klassieke houding nemen maar dat speelt gewoon niet lekker. Deze gitaar is echt gemaakt om mee te staan.

Barret Wallace
23 juni 2003, 22:26
Nee.. het is geen RR5. De RR5 is een dure Amerikaan .

de rr 5 is een jap

Matsvansanten
23 juni 2003, 22:29
owkee thanx! het is misschien een domme vraag maar bij mijn SG is de kop net iets te zwaar waardoor hij naar voren helt of kiept als ik hem loslaat (als ik hem om me nek heb hangen) heeft deze gitaar dat ook???

Rubenios
23 juni 2003, 22:31
nee, RR is perfect uitgebalanseerd... uber gitaar...
zucht,... ik wacht nog steeds op mijn custom gebouwde RR :(

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 22:36
Die van mij heeft het wel... een leren band is daar de oplossing voor. Volgens mij is het de bedoeling dat de wat duurdere modellen het niet hebben. Die hebben de output trouwens ook op de lange vin zitten, die van mij heeft 'm op de korte vin. Dan moet je met een haakse plug spelen want anders is het geen gezicht.

Swan
23 juni 2003, 23:04
vergeet niet dat n RR een kindergitaar lijkt als je zelf nogal lang bent...t is n kleine body

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 23:06
maar die body is wel vrij lang, dus als je niet zo breed bent, valt het niet op

Swan
23 juni 2003, 23:07
ja ik ben nou eenmaal erg breed :D

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 23:11
ik niet :)

Matsvansanten
24 juni 2003, 07:51
hmm ik ben niet breed en nu 1.75 ofzo........(ik ben nu 14 dus ik zou mischien nog wel iets groeien :razz: ) overigens zit de output op de lange vin bij de RR3....

lord bean
24 juni 2003, 09:12
Ik vind het gave gitaren alleen het grote nadeel is dat je er niet goed zittend mee kunt spelen. Maar dat is persoonlijk.

Rubenios
24 juni 2003, 09:46
ik zit toch niet op het podium duz, trouwens kwa grootte hij is best groot hoor, vooral door al die punten ziet die Axe er machtig uit!

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 11:00
Oja.. Mat... een RR past natuurlijk ook niet in een normale gigbag of koffer. Ik weet niet of er een koffer bij de RR3 geleverd wordt, maar een gigbag waar 'ie in past (warwick rockbag flying V) kost zo'n 75 euro. Ook op een normaal standaard of in zo'n rockstand voor meerdere gitaren kan 'ie niet staan. Als je 'm niet aan de muur wilt hangen zit je dan ook op zo'n 35-45 euro voor een standaard.


't is maar dat je het even weet

Matsvansanten
24 juni 2003, 14:00
hmm ik hang um zoiezo op....toen ik die SG kocht kreeg ik er van me vader ook een koffer van 80 euro bij....dus misschien kan ik hem deze keer weer een mooie gigbag laten kopen ofzo.... :lol: maarja ik geloof dat ze er wel een paar hebben hangen bij dijkman in amsterdam dus ik ga daar binnekort maar is uittesten...

jorrit
24 juni 2003, 15:22
ik snap nog steeds niet wat mensen mooi vinden aan die gitaar. hij zie er op een lelijke manier asymetrisch uit en die body is veelste klein....ik vind het geen gezicht......maar goed smaken verschillen....

Matsvansanten
24 juni 2003, 15:26
jou smaak :lol: I really like it, vooral die vorm maakt um zo speciaal vin ik!!!

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 15:32
die gitaar is friggin mooi :)

Matsvansanten
24 juni 2003, 15:35
helemaal mee eens Ic3glOvE!!! me vader zei toen ie um zag: WOW dies mooi zeg, echt heel exclusief.... :razz:

Rubenios
25 juni 2003, 07:42
Jah bovendien ik bouw hem voorn gedeelte zelf, duz ik heb de body gewoon aangepast op mijn lichaamslengte... nos problemos...

trouwens de body is echt nie zow gek klein hoor check:
http://www.sinergy.org/pictures/sinjap/sinjap29.jpg

Matsvansanten
25 juni 2003, 07:44
woei mooi zeg!!! zit dat witte randje er standaard omheen???dat ziet er namelijk echt mooi uit! :lol:

Rubenios
25 juni 2003, 07:46
nee dit is een usa custom.... binding eromheen :) uber geil gitaartje dat idd :D

Matsvansanten
25 juni 2003, 07:47
is dat jouwe????want anders ben ik wel vrij jaloers :razz:

Rubenios
25 juni 2003, 07:49
ehmz die van mij wordt ietsje anders....

http://members.chello.nl/j.smits68

de onderste... (maar dan met 24 frets ofcourse en geen jackson maar een huub boel gitaar)

Ibanez RuleZ
25 juni 2003, 13:50
is een leuke gitaar, rubenios, maar ik zou er altijd een neck hb bij willen en daarnaast een ander kleurtje. t is apart, dat wel. wanneer is dat ding eens een keer af trouwens? je bent er iest van een jaar mee bezig?

harrald

Soulflyhigh
25 juni 2003, 14:40
@ Rubenios Alexi is toch ook niet zo groot? haha :wink:

Ic3gl0vE
25 juni 2003, 16:03
is dat jouwe????want anders ben ik wel vrij jaloers :razz:

Die foto is van Alexi Laiho; hij is de gitarist van Sinergy en hij is de zanger/gitarist van Children of Bodom.
Die gitaar heeft 'ie trouwens niet meer, want hij is gestolen.

Rubenios
25 juni 2003, 18:45
@ Rubenios Alexi is toch ook niet zo groot? haha :wink:

nee stond naast hem 15 november tijdens een sinergy song on stage... hij is idd wel een kop kleiner dan ik ben (ik is 184)

Soulflyhigh
25 juni 2003, 22:18
haha ik is 1.81m dus ja onze Alexi is maar een klein ventje maar speelt als een reus! :wink:

Rubenios
26 juni 2003, 09:31
hij schopt echt zwaar kont! :D

Soulflyhigh
26 juni 2003, 10:53
hij schopt echt zwaar kont! :D
Heheh zekers :-D

Matsvansanten
26 juni 2003, 18:41
Ic3glOvE is die gitaar eigenlijk licht???want hij lijkt me niet al te zwaar.....en kan je misschien een foto maken van dat je hem op je schoot hebt want dan kan ik zien hoe je hem op je schoot moet houden als je zittend wilt spelen.... :???:

Soulflyhigh
26 juni 2003, 19:33
De gitaar is eigenlijk niet echt gemaakt om hem op je schoot te hebben. De enige manier is om hem in een soort klassieke stand te houden. :-D

Matsvansanten
26 juni 2003, 19:35
jah soulflyhigh dat staat al eerder in deze topic :wink: maar het gaat mij erom om ff te zien hoe dat er dan uitziet.... :razz: (ik weet wel hoe je een acc. gitaar moet vasthouden als je zit....) maar leek me gewoon handig om ff te zien :oops: ennuh wat weegt ie nou???? :lol:

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 19:36
ik ben mezelf even gaan wegen met en zonder gitaar voor je :)
Gitaar weegt 3,2kg.

En als je 'm zittend wilt bespelen, zet je 'm op je linkerbeen. Dan zit de lange vin dus tussen je 2 benen in zeg maar.
Snap-ez-vous? Zo niet... dan ga ik wel een foto maken..


P.s. Ik ga er vanuit dat die van mij van alder, maple en rosewood is gemaakt.

Matsvansanten
26 juni 2003, 19:37
owkee thanx Ic3glOvE ik snap um maar maak toch plz ff een foto, kan ik ook die gitaar nog een keer beter zien :lol:

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 19:39
zit je op mijn plank te geilen? :)

Matsvansanten
26 juni 2003, 19:40
:razz: nou dat niet, maar ik vin um wel ergggg mooi :lol: :lol: :lol: (maak die foto nou :wink: )

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 19:42
Ik moet nu naar keyboardles... maar ik zal als ik terug kom wel een foto voor je maken.

Matsvansanten
26 juni 2003, 19:43
is goed....suc6 ennuh ik voeg je wel ff toe op msn :razz: (if u dont mind :wink: )

Rubenios
26 juni 2003, 19:58
http://www.sinergy.org/pictures/jap2002/03.jpg

kan perfect toch, zittend spelen, ik vind het ook uber fijn hoe dat met de warlock kan, je steekt hem gewoon tussen de benen en hij staat mooi omhoog oom bij de hoge noten te komen :)

Matsvansanten
26 juni 2003, 20:00
thanx man, nu zie ik het idd goed dat het makkelijk kan :lol:

Rubenios
27 juni 2003, 07:52
:) die rhoads is gewoon de natte droom van een gitarist :)

Swan
27 juni 2003, 12:22
arghhh nu wil ik er ook weer 1 :-?

Ibanez RuleZ
27 juni 2003, 13:08
mijn volgende gitaar wordt denk ik ook een RR1, zijn er genoeg op ebay te krijgen

harrald

Ic3gl0vE
27 juni 2003, 13:29
als je je gitaar zo houdt als op die foto, steunt wel het grootste deel van het gewicht op je pols.. dus het speelt dan wel vermoeiend.

Draughluin
28 juni 2003, 10:38
Zijn trouwens die Jackson DXMG gitaren een beetje goed?

Barret Wallace
28 juni 2003, 10:42
arghhh nu wil ik er ook weer 1 :-?

NEE AMP :evil:



:D

Swan
28 juni 2003, 11:50
ja meneer :oops:

D3vLiN
13 april 2004, 17:22
ehmz die van mij wordt ietsje anders....

http://members.chello.nl/j.smits68

de onderste... (maar dan met 24 frets ofcourse en geen jackson maar een huub boel gitaar)

nou word ik toch wel erg benieuwd. Kun je eens vertellen wat je precies aan het maken bent en wat dat kost? (of is daar al een topique over...?)

Rubenios
13 april 2004, 22:12
wow die topic is zeg maar best wel oud hallo :o

wordt nog steeds gebouwd idd... project nu eindelijk doorgezet, zal over maandje of 2 wel af zijn...

24 frets rhoads, ebony toets, sharkfins, compleet uit maple, set through neck, schaller gold floyd trem, emg 81, emg pa2 switch, en das t zown beetje...

Soulflyhigh
14 april 2004, 14:05
Cool 8-)

ps waarvoor dient die emg pa2 switch?

D3vLiN
21 april 2004, 09:47
EMG-PA2

"The PA2 is a straight booster preamplifier mounted on a minitoggle switch. Perfect if you want to just plain overdrive the input of your amp for distortion."

Beter kan ik het niet uitleggen :P

PA2 website @ EMG (http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Accessories&categoryid=32&catalogid=135)

Soulflyhigh
21 april 2004, 14:58
Ha dank je ik had het al gehoord van Rubenios. BTW RR'em rulen 8-)