PDA

View Full Version : Guitar Looping #12 - met de lap steel erbij



Eezz
19 april 2013, 15:24
Nummer 12. Voor de solo heb ik mijn Fern's Guitars Slide King lap steel erbij gepakt. Mooi stukje vakmanschap van eigen bodem! Wat trouwens ook voor de Haar tele geldt.


http://www.youtube.com/watch?v=caRP2sEYUPA

B~Rock
19 april 2013, 16:15
Very nice, as usual.

Jedeel
19 april 2013, 16:32
Geen idee of ik al eens eerder op één van je projectjes heb gereageerd,
maar ik heb ze tot nu toe allen beluisterd.

Je maakt een heerlijke sound en bent zeer creatief!!!!

Ernest01
19 april 2013, 19:18
Stuk voor stuk kunstwerkjes....
Deze is wel heel speciaal met die lap steel erbij.
Heb genoten van de klank, de sfeer en jouw creativiteit.

paulusdeBKB
19 april 2013, 19:59
Heel gaaf! Goed loopen is een vak op zich, en je beheerst het tot in de puntjes :)

Meteen gekeken op de website van Fern's guitars en enigszins geschrokken van de prijzen van de lapsteels. Bij Hampe en Van Berkel zag ik een goedkopere staan - merk je veel kwaliteitsverschil in lapsteels?

Han S
19 april 2013, 20:20
Errug mooi, prachtig geluid, zeer creatief, goed gespeeld en bijna overal loepzuiver en dat vind ik een hele prestatie.

Het is misschien vergezocht, maar het roept qua schoonheid en gevoel associaties bij me op met een van de mooiste nummers van YES en wel het stuk 'Soon'.

http://www.youtube.com/watch?v=cGtjr-U5bT4

Deze dus.

pasqual
19 april 2013, 22:29
Prachtig!!!

Eezz
20 april 2013, 12:24
Bedankt voor jullie positieve reacties allemaal!


Heel gaaf! Goed loopen is een vak op zich, en je beheerst het tot in de puntjes :)

Meteen gekeken op de website van Fern's guitars en enigszins geschrokken van de prijzen van de lapsteels. Bij Hampe en Van Berkel zag ik een goedkopere staan - merk je veel kwaliteitsverschil in lapsteels?

Ik moet eerlijk zeggen dat dit de enige lapsteel is die ik ooit heb bespeeld. Ik kon deze toen wat goedkoper krijgen omdat het een demonstratie model was met wat kleine gebruikssporen. Hij heeft een wat goedkoper model, de Junior Slide, daar had ik hem in eerste instantie voor benaderd.

Mijn Slide King is gemaakt van een prachtig stuk zebrano hout en er zit een p-90 in. Ongetwijfeld heeft dat een invloed op de klank, maar ik zou me voor kunnen stellen dat een goedkopere ook goed kan klinken.