PDA

View Full Version : Zal ik een 2e delay bij kopen?



Zeph
19 april 2013, 13:01
Hallo,

Mij is door een goede vriend de Boss DD-7 aangeboden voor 80EU. Hij had 'm voor
100EU (tweedehands) gehaald, maar gebruikt 'm niet meer.

Zelf heb ik al een delay (line 6 DL4), dus heb ik niet echt een reden waarom ik zijn Boss zal overnemen.
Weet iemand waarom veel gitaristen 2 delay pedalen op hun board hebben?

Buiten dat, is 80EU een koopje voor een Boss DD-7?

Zeph

speedmusic
19 april 2013, 13:49
Voor iets wat je niet nodig hebt is €80,-- een hoop geld, buiten dat is €80, een hele nette prijs.

arcane
19 april 2013, 14:03
Hallo,

Mij is door een goede vriend de Boss DD-7 aangeboden voor 80EU. Hij had 'm voor
100EU (tweedehands) gehaald, maar gebruikt 'm niet meer.

Zelf heb ik al een delay (line 6 DL4), dus heb ik niet echt een reden waarom ik zijn Boss zal overnemen.
Weet iemand waarom veel gitaristen 2 delay pedalen op hun board hebben?

Buiten dat, is 80EU een koopje voor een Boss DD-7?

Zeph

Het zou handig kunnen zijn als je in 1 nummer 2 verschillende tempo's hebt. Of als je een dubbele delay sound wilt.

driftkop
19 april 2013, 15:28
Hoe meer pedalen, hoe beter!

Marbles
19 april 2013, 23:14
Zeker, ik vind vooral delays heerlijk om meerdere smaken te hebben (nooit genoeg!).
Buiten dat is 80 euro voor een dd7 een nette prijs. Mocht je je later bedenken bieden mensen op marktplaats soms op tot 110 euro.

lauke_101
20 april 2013, 09:30
Ik heb er 2, eentje op een hele korte slapback met 1 strakke repeat en eentje op een iets langere delay en wat meer repeats (denk Sleepwalk). Hoef ik niet aan de knopjes te draaien, maar dat is met jouw DL4 en een paar presets of tap tempo natuurlijk geen argument meer.
Ook vind ik het soms wel geinig om ze allebei tegelijk aan te zetten, dat is wel iets wat een DL4 niet kan. (Toch?)

Zeph
20 april 2013, 12:39
Ja precies. Ik kan op mijn DL4 soorten delays op 3 kanalen opslaan. Op dit moment maak ik daar ook optimaal gebruik van.
Ik heb ook nog nooit geprobeerd om die 2 delays door elkaar te doen of tegelijk te gebruiken en daarmee bedoel ik dan, 2 delay pedalen.

FruscianteFan
20 april 2013, 13:17
Ik heb 3 delaypedalen en voor mijn band gebruik ik ze ook allemaal. Soms zelfs alle drie tegelijk. Is hartstikke leuk om mee te experimenteren, bijvoorbeeld een korte delay met veel repeats en daarna de reverse delay van de DD7. Je moet er (qua geluid) wel de ruimte voor hebben, maar je kunt er effecten mee krijgen die je absoluut niet met 1 delay voor elkaar krijgt.