PDA

View Full Version : Dit zal enkele mensen doen glimlachen



den titten
19 april 2013, 12:09
Ik ga er zelf geen woorden aan vuil maken en op die manier ook de spanning één klik langer maken :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130313_00503001

Gniffel :)

Bovendien is dit ook nuttige informatie voor onwetenden... Die ik aanraad steeds voor een aankoop het internet te gebruiken.

B~Rock
19 april 2013, 12:25
Tsja, dat het geen fijne winkel is met een stel idioten aan het roer wisten we al. Toch blijf ik het vreemd vinden dat je in een vrije markteconomie niet zelf je prijs zou mogen bepalen. Een potentiële koper kan ook ergens anders zijn inkopen doen en mag zelf kiezen al dan niet akkoord te gaan met de gevraagde prijs.

telecastermaster
19 april 2013, 12:57
Ik wil best zo'n een Yamaha piano kopen tegen een woekerlage prijs...

B~Rock
19 april 2013, 13:24
Tsja, dat het geen fijne winkel is met een stel idioten aan het roer wisten we al. Toch blijf ik het vreemd vinden dat je in een vrije markteconomie niet zelf je prijs zou mogen bepalen. Een potentiële koper kan ook ergens anders zijn inkopen doen en mag zelf kiezen al dan niet akkoord te gaan met de gevraagde prijs.

Zal trouwens wel verband houden met een bestaande adviesprijs bedenk ik me nu.

Mr.Fingers
19 april 2013, 13:34
Er werden (worden?) daar ook speciale lulhannesverhaaltjes bij verteld van: "ja, dat heb je goed gezien dat deze X identiek is als die van de andere winkel, maar dat lijkt maar zo, deze is speciaal voor ons gemaakt naar onze specificaties, en blablabla", terwijl het gewoon een standaard off-the-shelf ding was (al meegemaakt toen ik ging kijken voor een Fender Jaguar, had een Japanse oly. white gevonden 300€ boven de prijs, maar volgens de verkoper was het een erg speciaal model, want de gewone Jaguar komt niet met een tortoise slagplaat, en deze wel)


Dat dus...

Tupelo
20 april 2013, 09:33
Ik ken Piens niet maar heb er alleen maar slechte verhalen over gehoord.

Inmiddels heb ik wel wat meer begrip voor gitaren die in de winkel meer kosten dan online of in sommige andere winkels. Het hangt er een beetje vanaf wat er aan een gitaar gedaan is.
We weten allemaal hoe exemplarisch gitaren zijn; online heb je helemaal geen grip op wat je toegestuurd wordt, in een winkel is de kans groter dat de bad apples getackeld worden.
Wanneer een winkel gitaren inkoopt en kleine reparaties moet verrichten voordat de gitaar eigenlijk verkocht kan worden (en helaas is dat best een realistisch beeld met veel budget gitaren) dan vind ik het niet raar dat er een flink percentage bovenop de prijs komt zoals je die mogelijk elders ziet.

Maar goed Piens, ze zullen niet voor niets beboet zijn.

barno
20 april 2013, 12:36
Ben er nog nooit geweest en zal er ook nooit komen. Daar zorgt Piens zelf voor met zijn onwaarschijnlijk hardnekkig mail spam systeem. snapt die kerel niet dat zoiets contraproductief werkt?

den titten
12 juni 2013, 09:14
Interesse : Line6 M9 pedaal
Prijs op internet : 400 €
Oppertuniteit : Piens stuurt mails met '40% KASSAKORTING'
Twijfel : zou ik eens gaan kijken ?
Feit : Gaan kijken. Alle interessante gitaren/... zijn 'mysterieus' verdwenen. Stonden weinig gitaren waarvan 95% van het huismerk Cool. Ik vond dan toch wel nog een Line6 M9. Prijs = 535 €. Met 40% korting zakte deze wel onder de normale prijs maar uit principe laten staan.
Feit2 : Schuif aan de kassa aan om ticket te krijgen om de parking te kunnen verlaten. Voor mij had iemand enkele kleine prullen gekocht zoals drumsticks. Vraagt om zijn 40% korting. Krijgt antwoord: hebt u uw kortingsbon afgeprint? Neen, ik heb deze niet bij, maar ik zit in het systeem en dus de mail gehad, u kan dit wel zien in uw computer. Sorry mijnheer, dan kunnen wij u deze korting niet geven...

Zucht