PDA

View Full Version : mono naar 2x mono (stereo) pedaal of kastje gezocht?



The Lo Lands
17 april 2013, 16:39
Ik zoek een eenvoudig pedaal/kastje waarin ik vanuit mijn fx-loop (send) mono een kastje in kan gaan die van dit mono signaal twee mono signalen (parallel/stereo) afgeeft. Dit omdat ik met mijn Moen looper de Nova Modulator (stereo in- en out) als stereo loop wil kunnen in- en uitschakelen in mijn fx-loop. Als ik dus beiden stereo loops van de Modulator uitschakel deze nog steeds twee signalen afgeeft voor het stereo pedaal er na, de Nova Delay! Zodra je bij de stereo Nova pedalen beiden stereo ingangen met een jackplug aansluit vraagt dit pedaal ook twee mono (L-R) signalen! Dus als één onderbroken is mis je L of R een signaal in stereo!! Vandaar deze mogelijke oplossing.

Wel vroeg ik mij af of een dergelijk kastje gebufferd en of je geen last heb van fase problemen? Neem bijvoorbeeld een pedaal met mono in en stereo out, als je deze bypassed heb je nog steeds twee mono uitgang signalen die stereo te gebruiken zijn voor een volgend (stereo) effect. Zijn deze in fase of is één van deze signalen anders gefaseerd (noem je dat zo :-)?

Weet iemand een dergelijk pedaal/kastje? Zou uiteindelijk onder mijn pedaltrain gemonteerd worden, dus hoeft niet schakelbaar te zijn!

Martijn-w
17 april 2013, 16:47
Jack kabel splitter?

http://www.allekabels.nl/product_images/AC-037.JPG

The Lo Lands
17 april 2013, 17:28
Jack kabel splitter?

http://www.allekabels.nl/product_images/AC-037.JPG Ik vrees dat deze goedkope oplossing toch voor problemen als ground loops e.d. gaat zorgen, of niet?

Zelf kwam ik dit boxje van Lehle tegen:

Lehle P Split II
De nieuwe Lehle P-Split II staat voor "passieve splitting" met maximale signaal fidelity, waardoor het signaal van eenn enkel instrument gelijktijdig naar twee versterkers kan worden gestuurd. De uitgangen zijn elektrisch geisoleert van de ander door de Lehle LTHZ high end transformer, zodat hum loops vanaf het begin zijn uitgesloten. De Lehle LTHZ transformer is speciaal ontworpen voor gebruik met high-impedance signalen, maar ook low-impedance signalen met line niveau worden keurig en betrouwbaar gesplitst. Hij levert het signaal gebalanceerd of ongebalanceerd via de ISO uitgang. De Lehle P-Split II heeft verder phase-reversal en ground schakelaars met vergulde contacten, waardoor de P-Split een passieve high end DI Box voor alle signaaltypes is. Last but not least, de Lehle P-Split II heeft een ultra-compact ontwerp, waardoor je de meest betrouwbare functionaliteit in de kleinste behuizing mogelijk hebt.

Marbles
17 april 2013, 21:22
Dan ben je goedkoper uit om bijv. een boss rv3 2ehands te kopen en die niet in te schakelen. Of is dat vloeken? :)

The Lo Lands
17 april 2013, 21:30
Dan ben je goedkoper uit om bijv. een boss rv3 2ehands te kopen en die niet in te schakelen. Of is dat vloeken? :) Gaat me niet direct om goedkoop uit te zijn :-) Ik had zelf altijd de Boss PS-6 in mijn fx-loop maar ik ben niet echt wild van de Boss buffers en zeker met line levels werken deze niet altijd top. Daarnaast heb ik eigelijk geen plek meer voor een Boss of ander formaat pedaal. Ik heb inmiddels een email gestuurd naar Lehle wbt de Splitter. Ik denk dat deze het wel gaat worden, heeft geen voeding nodig en is qua formaat makkelijk onder mijn pedaltrain pro te plaatsen. Moet alleen zeker weten dat het werkt zoals ik voor ogen heb...

Lomeos
17 april 2013, 21:32
Dan ben je goedkoper uit om bijv. een boss rv3 2ehands te kopen en die niet in te schakelen. Of is dat vloeken? :)

De uitgangen daarvan zijn niet van elkaar geïsoleerd.

The Lo Lands
17 april 2013, 22:33
De uitgangen daarvan zijn niet van elkaar geïsoleerd.Is niet direct een probleem aangezien beiden uitgangen apart van elkaar (maar wel gelijktijdig) door de Moen looper in- of uitgeschakeld worden om vervolgens in de TC Nova Modulator weer stereo binnen te komen. Door het bypassen van de Modulator blijven er twee signalen (stereo) binnenkomen in de TC Nova delay die na de Modulator geschakeld is. Uiteindelijk vanuit de Nova Delay stereo in de Wet reverb en dan naar twee amps.

Dus de Boss zou een mogelijkheid zijn maar de buffer en plaatsing van nog een pedaal wil ik voorkomen!

The Lo Lands
19 april 2013, 18:01
Na contact gehad te hebben met Lehle heb ik de Lehle P Split II besteld bij onze vrienden van Bax :-)

Dat beiden uitgangen dezelfde 'ground' hebben is volgens Lehle dus ook geen probleem maar zeker met dit boxje voorkomen. De phase inverter kan bij mijn setup wel van pas komen volgens Lehle.

Probleem opgelost dus.