PDA

View Full Version : Bogner Shiva volume boost



King of the Blues
15 april 2013, 15:36
Ik heb een wat ouder model Bogner Shiva El34 versie top met 212 V30 Bogner closed cabinet aangeschaft. Hoewel de tone echt 100% is wat ik zoek heb ik toch een praktisch probleem waarvan ik hoop dat één van jullie er een antwoord op heeft...

Ik wil eigenlijk alleen gebruik maken van de amp met een boostertje voor solo's in het OD kanaal (mijn versie heeft geen regelbare boost, oude fx loop). Nu gebruik ik een EP Booster, maar heb ik (te) weinig volumetoename op het OD kanaal. Zelfs als ik de EP Booster helemaal opendraai... Krijg wel meer gain, maar weinig extra volume... weet iemand hier een slimme oplossing voor? thnx in advance!

Lexvandoef
15 april 2013, 15:49
Stop je EP boost in de fx-loop. Een booster voor een amp die al een hoop gain heeft resulteert heel vaak in alleen maar meer gain en compressie. Booster in je fx-loop doet dan al wonderen :).

King of the Blues
15 april 2013, 15:51
Fx loop schijnt alleen maar te werken met een bepaald speciaal kabeltje... kan iemand me ook vertellen of dit echt kwaad kan als ik zonder dat kabeltje de fx loop gebruik?

guitarguru
15 april 2013, 16:47
Tja... bekend probleem, al goed uitgelegd door Lex. Met zo min mogelijk vervorming spelen op 2e kanaal geeft het meeste volumeboost met je pedaal... Daarom speel ik dus met pedalen over een clean kanaal. Heb ik alle gaingradaties en volumegradaties in eigen hand (ook nog volumepedaal op het einde van de keten). Maar ja... daar koop je wss nou net die amp voor, voor die OD.

Big E
15 april 2013, 17:16
Ik heb ook een bogner shiva en ik heb een tijd gespeeld met een boost pedaal in de loop. Dat kan prima zonder de truuk met de kabel, alleen moet je de kanaalvolumes heel laag houden en je overall volume met je master instellen, anders klinkt alles in je loop bagger. Blijkbaar is de loop gemaakt oorspronkelijk gemaakt voor rackapparatuur en is staat het send/return signaal (volgens de handleiding) zo afgesteld dat pedalen het niet echt lekker doen. Niet ideaal, maar het werkt.

King of the Blues
15 april 2013, 18:54
Top! Allemaal reacties waar ik wat aan heb! Zonder de kabeltruuk ... Blaas ik dan niet m'n boostertje op?

Lexvandoef
15 april 2013, 19:13
Nee de booster kan je daar neit mee op blazen, wil je hem echt opblazen dan moet je er wat vreemdere dingen mee doen. :)

Punt
16 april 2013, 16:28
Ik heb ook een oude Shiva head. Heb een mod door een amp bouwer laten uitvoeren om het boostvolume regelbaar te maken.
Dat kabeltje is trouwens niet zo erg ingewikkeld hoor en altijd handig als je de FX loop wilt gebruiken.

King of the Blues
16 april 2013, 20:21
Door wie heb je die regelbare boost laten inbouwen en heb je n idee Vd kosten?

tillens
17 april 2013, 23:16
Punt moet ook even reageren op zijn pm inzake zijn Martin...