PDA

View Full Version : Jeej! Boss me-50!



Guitarfreak
23 juni 2003, 17:51
Hoi,

Nu heb ik eindelijk een multieffectprocessor naar mijn wensen! Geweldig ding... Allemaal heel makkelijk in te stellen. Ik ben dus dik tevreden.
Wat vinden jullie eigenlijk van de me-50 en zijn mogelijkheden? Makkelijk te gebruiken? Goede kwaliteit van de effecten?

Groeten Jip,

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 18:02
had je dit ding niet al een tijd terug gekocht?

Guitarfreak
23 juni 2003, 18:03
Jah... Maar ik had geen zin om het te zeggen.

BLOK182
23 juni 2003, 18:23
lol :D Hey ff vraagje, kan je er ook direct mee opnemen in je pc enzo

Ic3gl0vE
23 juni 2003, 21:19
Er zit geen pre-amp/speakersim in, dus ik denk dat dat niet ècht lekker gaat.

TB
23 juni 2003, 22:07
het is inderdaad een vet apparaat, heerlijk te bedienen en volop variatie aan effecten.
Ik ga m ook kopen, het enige dat ik net niet helemaal goed vind is de wah, die is net niet aggressief genoeg, maarja gooi er een mooie distortion met tremolo/echo of ander effect overheen en kunt er nog heel wat plezier aan beleven :)
en dat voor maar € 315 !!

TB
23 juni 2003, 22:13
Ik heb hem trouwens op zo'n grote line 6 versterker getest maar ook op een Ibanez 25R TB en op beide op beide was de geluidskwaliteit prima, hij klonk errug goed. Ook loopt bij het over- of uitschakelen van effecten het geluid errug goed in elkaar over (vooral bij modulation en delay)
En over dat opnemen op de comp, ik denk dat dat best moet lukken als je hem via de line out of headphone uitgang aan je computer hangt.

El Drecko
23 juni 2003, 22:22
Hoe zit het met de signaal/ruisverhouding enzo? Sinds mijn Digitech RP2000 ook in Bypass-modus de zee bij Zandvoort blijkt te modellen, ben ik eigenlijk op zoek naar iets anders...en lieft alleen effecten, geen amp-simulaties inderdaad.

Polytheme Pam
23 juni 2003, 22:58
Afgelopen weekend voor het eerst onstage de ME-50 gebruikt...

Op de chorus en het volumepedaal na een prima ding!

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=17449

Guitarfreak
23 juni 2003, 23:14
Jups mee eens. Maar ook de wah vind ik minder. Hij klinkt niet ''overtuigend'' genoeg. Maar daarvoor heb ik mijn Vox wah :) Bedankt voor de reacties!

skabouter
24 juni 2003, 00:33
gefeliciteerd, man ! Play on :)

TB
24 juni 2003, 21:19
Hoe zit het met de signaal/ruisverhouding enzo? Sinds mijn Digitech RP2000 ook in Bypass-modus de zee bij Zandvoort blijkt te modellen, ben ik eigenlijk op zoek naar iets anders...en lieft alleen effecten, geen amp-simulaties inderdaad.

Daar heb je bij de me-50 geen last van, als je veel effecten te gelijk gebruikt kun je de noise suspressor gebruiken om te voorkomen dat het geluid rommelig wordt en slecht gaat klinken

Ic3gl0vE
24 juni 2003, 21:35
en het leuke aan noise supressors is dat ze je sustain OPETEN.

BLOK182
25 juni 2003, 17:20
Ben zelf behoorlijk geinteresseerd in die ME-50, aangezien ie niet zo enorm duur is, en aangezien ik eerder iemand ben die af en toe eens een effectje door zijn spel gooit dan iemand die de hele dag staat de wahen en daardoor allemaal megaspul nodig heeft.

TB
28 juni 2003, 16:55
Hoi,

Nu heb ik eindelijk een multieffectprocessor naar mijn wensen! Geweldig ding... Allemaal heel makkelijk in te stellen. Ik ben dus dik tevreden.



i agree, ik ben nu sinds gisteravond ook de trotse bezitter van een ME-50 en hij bevalt prima (en kostte trouwens maar 300 € ipv 315 € :) )

en Ic3gl0vE, bij jou apparaatje eet de noise suspressor misschien de sustain op, maar bij de ME-50 heb ik daargeen last van hoor.

Ic3gl0vE
28 juni 2003, 17:31
zet die noise suppressor maar eens voluit... dan vreet zo'n ding echt een groot deel van je signaal op. en nou niet zeggen dat het niet zo is, want dat ding is er gewoon voor gemaakt.

Bigfoot414
1 juli 2003, 23:26
Ik heb em ook, nix mis mee.
Tenminste, als je niet te veeleisend bent, kom je een heel eind.
De wah klinkt goed zat. Want in feite is een wah toch alleen maar een kwakende plank op een scharniertje (beetje grof omschreven)
Als je in de voetsporen van Tom Morello wil treden, kun je beter op zoek gaan naar de goede losse effecten, maar voor een paar leuke bijgeluiden is dit zeker een aanrader.