PDA

View Full Version : 7-snarige gitaar: prijs/kwaliteit



RockYouLikeAStone
15 april 2013, 00:06
Goedenavond heren en dames,


Ik speel al een tijdje gitaar (een 6-snarige variant) en ben nu op zoek naar een 7-snarige gitaar. Nu is het probleem dat ik niet zo heel erg veel verstand heb van de technische aspect (pickups).

Ik heb mijn oog op twee gitaren laten vallen, de eerste is Diamond Omen 7 Extreme (http://www.thomann.de/nl/schecter_omen_7_extreme_bch.htm) en de andere is de Diamond Jeff Loomis (http://www.thomann.de/nl/schecter_diamond_jeff_loomis.htm) (beide van Schecter). Nu is mijn vraag: is het verschil in prijs evenredig aan het kwalitieitsverschil? Ik wil best meer betalen voor een veel betere gitaar, maar is het prijsverschil dit waard? Heeft iemand ervaring met (een van deze) beide gitaren?


Vriendelijke groet en alvast bedankt! :rockon:

Thyrif
15 april 2013, 00:38
Die Jeff Loomis is wel degelijk een klasse hoger dan de Omen hoor. Ik vond de afwerking van de Omen erg tegenvallen, net als de pickups. De Loomis heeft naast een betere afwerking en kwalitatief goede pickups ook nog eens een set-neck constructie (die is nou eenmaal duurder, maar heeft meer/beter contact tussen body en neck) en is hij gemaakt van ander hout (ash body geeft duidelijker laag, maple fretboard is iets scherper, als je wilt). Dus, als het binnen je budget valt, zeker die Loomis proberen!

Ohja, de Schecters hebben een 26.5 inch mensuur (scale length), en dat betekent dat alle fretjes net even ietsje verder uit elkaar staan dan je misschien gewend bent. Verder geen probleem, en tenzij je hele kleine handen hebt wen je er zo aan. Anders kun je altijd nog andere gitaren proberen: prs se 7, ibanez 1527/7621.

Veel speelplezier!

frekie
15 april 2013, 12:54
Ik heb een Schecter Hellraiser Special 8 snaar uit de World Music fabriek in Korea. Kwalitatief dik in orde. Die schaallengte van 26,5 inch valt op zich wel aan te wennen al krijg je wel wat meer snaarspanning. Dat is ook de bedoeling voor de laagste snaren. Dat is een kwestie van even wat rondsurfen en experimenteren qua snaardikte en gewenste stemming. Enige kritiek zijn wmb de mechaniekjes, die hebben ook maar een klein gaatje zodat je in de problemen kan komen met zeer dikke snaren.

Bijl
15 april 2013, 13:42
Ik heb op zowel de Loomis als de Omen Extreme gespeeld, en de Loomis is stukken beter op alle fronten. De hals is volgens mij geen gelijmde hals maar een doorlopende.

Mocht het nou zo zijn dat het geld een gat in je hand begint te branden en je hebt een beperkt budget, kies dan aub voor de Omen Active, dat is een Omen Extreme met echte EMG's in plaats van huismerkmeuk.

Als je de hals van de Loomis en Omen te dik vindt dan kan je ook nog kiezen voor een Schecter SLS model, die hebben een slankere hals zoals bij Ibanez en ESP/LTD.

RockYouLikeAStone
15 april 2013, 22:54
Heel erg bedankt allen voor de informatie!



Zal laten weten wat het uiteindelijk geworden is :cooler: