PDA

View Full Version : Wetenschappelijk, buitenaards, gestoord, hard, progressief



Fusion
14 april 2013, 20:23
Mijn meest freaky djent/prog/metal creatie.


http://www.youtube.com/watch?v=pdT-96HD1R4

Fusion
18 april 2013, 11:47
Dudes, niemand? :-( Er zitten toch zeker een handvol metal-apprecierende-forummers hier? :)

arnoldtims
18 april 2013, 12:24
In mijn topic is het ook al zo stil.
Maar mijn post heeft dan ook een hele ander kwaliteit dan dit.
Kan dit niet goed beoordelen omdat ik er niet veel van weet en er niet echt van houd.
Maar het klinkt strak en provisioneel.

Duhsjaak
20 april 2013, 04:31
Hi F
Publiek is hier niet minder fickle (wispelturig?) dan in het echt! Er is geen hoogte van te krijgen.

Eerst druk beargumenteren dat ik wat moet posten. Dan post ik er drie en alleen het minste nummer krijgt reacties. Valt niet te beredeneren.

Het is mij eerder opgevallen dat er niet of nauwelijks op djent wordt gereageerd. De eerste keer (al wel weer een tijd terug) dat ik reageerde moest ik opzoeken wat dat betekent dat djent.

Ik begin de lol er steeds meer van in te zien, maar mag absoluut niet de indruk wekken dat ik met enige kennis van zaken er over met je van gedachten zou kunnen wisselen.

Met de uiterst beperkte kennis van zaken zou ik zeggen dat je zowel qua geluid als visueel een onderscheidend stuk werk hebt gepost. Hiermee blijkt maar weer dat het gemiddelde niveau echt krankzinnig hoog is hier. Geen wonder dat absolute beginners zich hier nauwelijks durven te vertonen.

Ik reageer dus maar gewoon in de hoop dat er mensen nog eens de moeite nemen om te gaan luisteren en kijken die wel enige kennis van zaken hebben. En in de hoop dat het gebrek aan respons je niet ontmoedigt. Mensen die in heel speciale hoekjes van het spectrum zitten moeten kennelijk niet te vaal op bijval rekenen. Jammer eigenlijk!
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

Rizz
20 april 2013, 08:42
Ik vind het wel lekker, maar ben ook wel een progfan. Freaky is het zeker, maar niet meer als heel veel prog wat ik geluisterd heb. Creatief vind ik het briljant en de kwaliteit is meer dan prima. Het enige jammere, en dat vind ik een grote pré bij prog, is een knallende solo. Die zit er wel in, maar verzuipt een beetje in de brij. En dat is wel het gevaar bij dit soort muziek, hoe hou je interessant? Je bent daar zeker in geslaagd, maar stel je een heel album vol voor. Oh ja, ik noem het prog met djent-invloeden, maar misschien komt dat omdat ik nog steeds een beperkt beeld heb van Djent en voordat jij ermee kwam, wist ik niet eens dat het bestond!

Maar toch, dikke duim! :ok: Om half 9 's ochtends met m'n eerste bak koffie in m'n tengels is dit heul goed te pruimen!

ruudjes
20 april 2013, 09:30
Ik moet er een beetje aan wennen. Net als frank zappa. Later had ik al zijn lp's. Ga lekker door zo.

paulusdeBKB
20 april 2013, 11:35
...en ik heb dus geen idee wat Djent is of betekent, maar ook ik ben onder de indruk van het niveau. Helaas is prog metal niet mijn ding, maar ik vind het enorm goed ingespeeld en het klinkt als een klok, voor zover ik kan beoordelen over mijn laptopspeakers met My Little Pony op de achtergrond.

De reden dat topics hier weinig reacties krijgen zit hem denk ik in de moeite die medeforummers moeten doen om een zinvolle reactie te plaatsen: eerst het muziekje luisteren, er vervolgens wat van vinden en daarna dat opschrijven op een opbouwende manier. Dat levert een hoop stadia op waar iemand kan afhaken.

Komt bij dat als het je muziek niet is, de kans groot is dat je er niets van vindt. En als je er al wat van vindt, dan zijn dat meestal meningen in de trant van: het is jammer dat je liedje zus is, en niet zo. Maar het liedje is nou eenmaal zus. Niet zo.

Ook een tegenvraag: naar wat voor soort feedback ben je op zoek? Is het je bedoeling om nog partijen aan te passen op basis van de input van anderen? Wil je het er eigenlijk eens over hebben met een producer-achtig iemand? Als je zomaar iets plaatst zonder context, da's helemaal prima natuurlijk, maar je biedt ons geen duidelijk handelingsperspectief. De enige reactie die je op deze manier kunt verwachten is "knap gedaan" of "niet mijn ding".

Misschien kun je wat meer vertellen over het wordingsproces? Thuis ingespeeld? Welke apparatuur heb je gebruikt? Hoe veel werk heb je er in zitten? Waar komt het beeldmateriaal vandaan? Is het een solo-effort of heb je dit met een band gemaakt?

nak
20 april 2013, 12:08
De reden dat topics hier weinig reacties krijgen zit hem denk ik in de moeite die medeforummers moeten doen om een zinvolle reactie te plaatsen: eerst het muziekje luisteren, er vervolgens wat van vinden en daarna dat opschrijven op een opbouwende manier. Dat levert een hoop stadia op waar iemand kan afhaken.

Precies bij mij het geval. Het is een knap stukje muziek maar wat moet ik erover kwijt. Blijft alleen het luisteren over.
Meestal haak ik wel af op de maffe ritmes, maar hier ging de hihat nog redelijk door. Heb nu eenmaal een ritmisch houvast nodig.

mountainman
21 april 2013, 13:57
Ik luister wel naar progressieve instrumentale metal maar om nu te zeggen dat ik mezelf als expert beschouw... Nou nee. Eerlijk gezegd heb ik dit soort werk meestal aanstaan als achtergrondmuziekje. :hide: Het is een erg lastig genre om te beoordelen maar ik zal een poging doen.

Het korte intro doet me aan Moon Safari denken (momenteel mijn favoriete prog pop band) maar dat blijkt al snel een schijnbeweging te zijn. Daarna wordt het inderdaad nogal freaky. Ik hoor een hoog Planet X/Derek Sherinian gehalte maar dat kan liggen aan mijn eigen beperkte referentiekader.

Het enige punt van kritiek dat ik heb is dat het nogal modderig klinkt in de bassen. En dat terwijl (of misschien juist omdat) er geen duidelijke baspartij is.

beruk
21 april 2013, 14:27
Ik kan het niet zo plaatsen ik hou van muziek die ergens naar toe gaat óf hélemaal nergens. Dit zit er tussenin. Ik hoor je talent. Ik ben wel benieuwd wat je maakt als je de last van compositie regels van je afschud.

Fusion
23 april 2013, 04:51
Thanks allen voor t comnentaar! Duhsjaak, u wordt weer even apart vermeld: u bent een held :-))

Stratman70
10 mei 2013, 01:38
Heel veel respect! Qua smaak niet altijd even goed mijn ding, maar het zit gewoon super goed in mekaar qua compositie, productie en uitvoering.

Duhsjaak
10 mei 2013, 04:27
Thanks allen voor t comnentaar! Duhsjaak, u wordt weer even apart vermeld: u bent een held :-))

Dank! En u bent een held doordat u zulke uitzonderlijk aparte dingen doet. Zegt u maar jij tegen mij hoor.!
Vriendelijke groet, Gus

barno
10 mei 2013, 09:26
ik vind het knap !
alleen... mag het voor mij extremer qua instrumentarium. ik denk aan vibrafoon, geflipte sax enz...

maar ik ben dan ook een zappa fan

Duhsjaak
11 mei 2013, 10:06
ik vind het knap !
alleen... mag het voor mij extremer qua instrumentarium. ik denk aan vibrafoon, geflipte sax enz...

maar ik ben dan ook een zappa fan


Als je zou weten waaraan ik denk, dan bloos je tot aan je navel. En dan vraag je je af waarom jij daar ook niet aan hebt gedacht.

Ik ben meer en Fusion dan een Zappa fan. Dat komt doordat ik Fusion nog (te weinig hè, noteer dat effe als officiële klacht) van tijd tot tijd op leuke nieuwe dingen betrap. Zappa daarentegen heeft al in geen jaren meer leuke nieuwe dingen gemaakt. Luie donder. Toen ik hem daar laatst over aan de tand probeerde te voelen kreeg ik een nauwelijks verstaanbaar antwoord terug. Hij praat steeds onverstaanbaarder. Vreemd voor iemand die de 'articulate' meningsvorming zo belangrijk vond. Afijn, zo gaat ie om met een van zijn eerste fans.

Go Go Go Fusion! Het is zaterdag en het wordt pokkeweer, dus wat let je. Maak iets moois en verras ons. Ik had gisteren een trouwerij, dus ik ben wel weer aan iets pittigers toe!
Vriendelijke groet, Gus

arcane
11 mei 2013, 11:06
Als je Zappa tegenwoordig aan de tand wilt voelen zul je vermoedelijk de tand uit zijn gebit trekken :p

On Topic: Ik ben zelf een groot metal liefhebber, echter luister ik bijna nooit naar prog en veel djent is ook niet echt mijn ding. Soms zitten er echter wel eens nummers tussen die ik best kan waarderen, en daar is dit nummer er een van. Vooral het geheel van alle instrumenten en elektronica samen vind ik wel lekker klinken. Alleen het gitaargeluid vind ik iets minder geslaagd. Ik weet niet precies wat het is. Naar mijn idee mist het denk ik iets van strakheid (het geluid, niet je gitaarspel). Ik vind het wat wollig (ook weer zo lekker duidelijk). Dit is uiteraard puur een kwestie van smaak. Persoonlijk hou ik bij dit soort muziek wel van dit soort gitaargeluid:
http://www.youtube.com/watch?v=qc98u-eGzlc
Maar zoals ik al zei, dat is de een kwestie van smaak. Vooral doorgaan hiermee.

Gwi
17 mei 2013, 00:36
Echt vet! Ik weet niet of het eigen is aan het genre, maar vind het ook altijd leuk als er buiten de lijntjes van een genre wordt gekleurd, zoals jij lijkt te doen met die glitch effecten etc. Akkoord idd dat die solo er gerust wat meer op mag liggen :) Leuke reis door de emoties, vind het fijn om bij zo'n brave intro te starten zonder te weten wat voor freaky zooi er allemaal aankomt. Vet dus.