PDA

View Full Version : Klein "rot" stukje



arnoldtims
14 april 2013, 16:16
Voor o.a. Gus :) een klein stukje gedaan met de looper van maar 40 sec. Wel 2 keer, dat dan weer wel.
Opgenomen met telefoon.
Vond de sound van mijn nieuwe strat er toch nog mooi uitkomen en wou het even showen.

https://soundcloud.com/arnoldtims/40-sec-loop-impro

Ps. De titel is een grapje gericht naar Dusjaak. het is echt wel een mooi stukje hoor;)

Duhsjaak
15 april 2013, 12:07
Hi A
Zekers! Leuk klein rotstukkie. En (door hoe heet dat systeem) gevolgd door een heel erg leuk stukkie. En door je telefoon helemaal niet plat gewalst qua compressie!

Ik wilde op dat hartje drukken. Maar moest ik me aanmelden met Feestboek. Nou heeft alleen mijn liefje een feestboek account. En ik wilde het je niet aandoen je de indruk te geven dat je ineens fans hebt in die leeftijdsgroep.

Mr. Bruut wilde dat ook en kijk eens wat daarvan is geworden.

Ik word hier wel blij van van dit soort gein. Je (jij hè, ik heb het niet over je telefoon) hebt een mooi geluid. Nou es een serieus lekker/goor stuk opnemen en kijk maar eens wat er gebeurt. Daarover kon je je nog wel eens verbazen.
Keep it up!
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
16 april 2013, 22:49
Nu was deze post echt niet alleen voor Gus, ander mogen ook reageren hoor;)


Ben een tijdje bezig geweest om een mooie sound te krijgen uit mijn nieuwe strat en zoom G3.

Kom toch uit op waar ik dacht uit te komen, een Fender Twin simulation plus een beetje delay.
Dat amp modeling is misschien niet ideaal maar mijn transistor fender stage 100 klinkt een stuk beter zo.
Vind dit even los van wat ik speel toch echt een geil strat soundje.
Zelfs via de opname door telefoon komt het nog wel tot zijn recht.
Wil graag beter opnamen maken via de computer maar ik krijg de kl$#te software niet aan de praat.
Heb er ook niet veel tijd voor nu dus daarom maar even zo.
Het stukje wat ik speel is zelf bedacht maar het gaat mij vooral om de sound

-geert-
18 april 2013, 12:43
Hey ! Mooie sound uit die strat hoor! Wat voor is het? Is dit finger picked of met een plectrum? Ik vind het stukje lastig om te volgen, net of er meerdere stukjes door elkaar heen spelen, maar kan ook komen omdat de backing track niet echt goed te horen is?

arnoldtims
18 april 2013, 12:56
Heb dit gespeeld zonder plectrum op een Vintage strat.
Het is idd wat rommelig. Had met mijn looper een akkoorden lijntje gespeeld en daarover een melodie lijntje.
Zat daar nog wat overheen te pielen zonder dat ik wist dat de looper nog op opnemen stond, met dit als resultaat.
Had wel kunnen proberen om het opnieuw te doen maar het ging mij om de sound. Als ik iets moet inspelen waarvan ik weet dat ik het aan anderen laat horen, lukt het me toch ook bijna nooit foutloos.

Fusion
18 april 2013, 16:06
Dan maar ook n reactie van mij ;)

+ je spel is erg mooi
+ voor zover te beoordelen, je sound ook

- die vele lagen gepingel over elkaar heen werken imho niet, te druk, te onsamenhangend