PDA

View Full Version : T-Rex Reptile II Delay clipping



XTZ
13 april 2013, 21:15
Hallo pedaalfanaten,

wanneer ik mijn gitaar direct in mijn Reptile II prik brandt bij pittige aanslag altijd het clip lampje aan de zijkant van het pedaal. Het pedaal heeft een regeling voor input volume en een algemeen volume.
Wanneer ik algemene volume voluit zet en het input volume op 2/3e dan is het signaal qua volume ongeveer gelijk aan het gebypassede signaal. Maar je hoort dus dat de Delays oversturen, vooral de 1e krijgt echt een randje op het geluid.
Dit gebeurt al bij mijn strat, en wanneer ik mijn Les Paul aansluit wordt het echt heel erg lelijk.

Het stop enkel wanneer ik het input volume terug schroef, maar dan is het overall volume dus veel te zacht wanneer ik het pedaal intrap.
Herkend iemand dit? En weet iemand hier een oplossing voor?

Dank.

XTZ
9 mei 2013, 14:21
Niemand :(

FruscianteFan
9 mei 2013, 14:50
ik zou eens contact opnemen met T-Rex zelf...

steph
9 mei 2013, 16:01
Compressor er voor? (mits het natuurlijk niet aan de T-Rex ligt....)

Braindead
11 mei 2013, 18:59
Er is hier ook een topic over:

http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-729169.html

ps: T rex reageerde daar niet op mails... Lijkt een ontwerp foutje te zijn. T-rex had bij de Reptile 1
ook al het probleem dat hij in de uit-stand signaal lekte. Ik heb de Reptile ook overwogen maar de reviews deden me er van af zien.

XTZ
12 mei 2013, 12:53
Ah, nice. Is inderdaad ook precies mijn probleem. Behalve dat het bij mij juist vooral bij m'n cleane sound is, dat piekt toch wat meer.
Misschien contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb, dan kunnen zij 't met T-rex uitvechten...