PDA

View Full Version : Versterker aansluiten op Boss BR 800



element
13 april 2013, 20:43
Ik wil graag mijn akoestische versterker ( Roland ac90 ) aansluiten op mijn Boss BR 800.
Op de Boss zitten genoeg opties om je akoestische gitaar op te nemen maar ik wil de sound van de versterker opnemen (zonder microfoon)

Welke ingang van de Boss moet ik daar voor gebruiken? Ik ga er van uit dat ik 1 van de Jack inputs kan gebruiken maar ik ben er niet zeker van. Wie heeft er ervaring met de Boss Br 800, en weet hoe dit werkt.

Groet Mike

paulusdeBKB
14 april 2013, 02:57
Je kunt gewoon een gitaarkabel van de line-out van je akoestische versterker aansluiten op een van de line-in ingangen van de BR 800(input 1, 2, 3 of 4 - NIET de gitaar/bass input aan de voorkant). Zet je versterker niet te hard in het begin om oversturing te voorkomen.

Overigens neem ik aan dat je de sound uit je versterker ook uit de BR800 kunt halen. De COSM modeling zal vrijwel identiek zijn. Voordeel van je versterker aansluiten is natuurlijk wel dat je fijne knopjes hebt om aan te draaien; dat maakt het vinden van je sound een stuk prettiger.

Als je merkt dat het opgenomen signaal toch anders klinkt dan wat je uit je versterker hoort komen, dan komt dat door de missende schakel in de keten: de luidspreker. Neem in dat geval het geluid van je gitaarversterker op via de ingebouwde microfoons van de BR800, eventueel tegelijkertijd met het line-out signaal. Je kunt dan zelf de mengverhouding van de signalen aanpassen voor meer flexibiliteit.