PDA

View Full Version : Eindelijk aan de Telecaster!



gitaargod
13 april 2013, 19:55
Het is me toch gelukt! Ik heb een Telecaster gevonden die 100% bij me past!

Ik zocht in eerste instantie een klein beetje anders, met meer respect voor het originele ontwerp, maar niet alleen zien is kopen, voelen en horen doen er nog veel meer toe.

Eerst deze week bij Huigens geweest, een prachtige 60th annieversie bespeeld, oh wat mooi, dat kan niet veel beter dacht ik, tot dat ik vandaag naar Musik Produktiv ging. Eerst even gebeld en gevraagd of ze een aantal modellen wilden reserveren, dat kan gewoon schijnbaar, staat netjes nieuw in doos op je te wachten. American Special Tele nog maar eens geprobeerd, ook al bij Huigens aan de beurt geweest, voelde nog steeds niet fijn, ik kreeg 'm ook niet gestemd. Toen een standard american tele sb met alder body, leuk maar weinig ballen en glans. Tenslotte dan de Standard American Telecaster 2012 met essen body, jajajajaja!!!! Meteen een klik, het spelen ging vanzelf leek wel, de sound vol en rond, zowel clean als met overdrive. De versterker was trouwens een supersonic combo 22w 6v6.

Een grote verandering t.o.v. de traditionele telecasters is de belly-cut, ja net als bij een strat. Ja, superhandig voor die vette pens van mij, maar ook gewoon een goede optie. Misschien hadden ze dit maar meteen moeten doen in 51. De tuners van de D G B E zijn lager geplaatst, de snaren maken een betere hoek, ik weet niet of dit helemaal nieuw is, ik heb het wel eens gezien bij deluxe modellen. En een absolute verbetering is de brug met de 6 stratocaster look-alike zadeltjes. Oogt voor de "echte" telecaster liefhebber misschien wel vreselijk, ik had ook veel argwaan en wou er niet aan, maar het is gewoon goed!

De essen body is lekker licht en lijkt wel uit 1 stuk, ik moet dit maar even een keer controleren met een vergrootglas. De neck is modern C, niet te dik, niet te dun. Radius 9.5 en de fretten medium-jumbo. Jumbo had ik ook niet erg gevonden, maar dit is ook oké. De elementen zijn voor de neck: Custom Shop "Twisted" TeleŽ Single-Coil en voor de bridge Pickup: Custom Shop Single-Coil Broadcaster.

In het verleden een aantal andere telecasters gehad: CS 60, Baja en een Fernandez. Ik dacht toen steeds "het komt wel, ik moet even wennen", maar vaak binnen no time weer de deur uit gedaan. Nu is het echte liefde!

Een absolute aanrader!

Marbles
13 april 2013, 20:01
Te gek! Gefeliciteerd! Cool dat je na zo veel onderzoek de gitaar hebt gevonden die bij jou past, veel plezier :)

soundbound
13 april 2013, 20:11
een absolute aanrader is om een paar foto's te plaatsen :)

anyway: gefeliciteerd ermee! Ik ben nu ook een week in het bezit van een 84'er telecaster en vind het helemaal geweldig

gitaargod
14 april 2013, 09:11
Ik zie net dat de body uit 2 is. Dit kun je alleen zien vanaf de zijkant. Aan de voor- en achterkant zie je dit helemaal niet! Iemand heeft schijnbaar goed zijn best gedaan om het erg mooi te laten lijken, Ik moet even uitzoeken hoe je hier een foto plaatst, eventueel later. Ik heb wel de link van de site:
http://www.musik-produktiv.nl/fender-american-standard-2012-telecaster-mn-nat.html

De prijs was geen 1333, maar 1325. Korting kon verder niet (Fender heeft schijnbaar een te lage marge), maar wel wat kleinspul bij gekregen t.w.v. 20 euro. Natuurlijk zat er ook koffer bij, ook met bandje, kabel, enz...

Nog vergeten te melden, maar ik denk dat iedereen dit wel weet, er zitten 009 snaren op wat (te dun) is. Misschien bij een radius van 7.25 is het wel handig, maar bij 9.25 hoeft dit voor mij niet.

soundbound
14 april 2013, 09:18
Heb je ook die natural finish?

gitaargod
14 april 2013, 09:29
Heb je ook die natural finish?

Ja, de kleur die je ziet bij de link. De kleur, natural finish, is in werkelijkheid veel mooier, rustiger qua tekening van het hout.

Eko
14 april 2013, 10:37
Gefeliciteerd! Volgens mij heb je er een echte zoektocht naar gedaan. Kan alleen maar winst opleveren. De bellycut is inderdaad zeer comfortabel spelen.Maak je gen zorgen of ie wel authentiek is of modern, hij speelt goed of niet voor jou. meer telt er eigenlijjk niet. En nu maar spelen tot je er bij neer valt.

soundbound
14 april 2013, 15:19
Fraaie uitvoering! Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven!