PDA

View Full Version : Lexicon Omega XLR 1 en 2 te zacht



Crackin Up
13 april 2013, 20:24
Lexicon Omega, de XLR 1 en 2 klinken te zacht. is er iemand die dit probleem wel eens aan de hand heeft gehad.

Ik heb de drivers welke te vinden zijn op de website van Lexicon geinstalleerd (versie 2.7 ) maar het probleem blijft.
Ik heb geen software bij de Lexicon Omega, kan het zijn omdat ik eerst de software moet installeren?
Wie helpt me uit de brand?... wie kan me aan de software helpen als dat het probleem is?

muziekschuur
13 april 2013, 21:24
http://www.lexiconpro.com/en-US/softwares/omega-driver-v27-windows

Crackin Up
13 april 2013, 23:01
http://www.lexiconpro.com/en-US/softwares/omega-driver-v27-windows

Deze had ik reeds geinstalleerd maar volgens mij hoort er een software pakket bij.

muziekschuur
13 april 2013, 23:23
Www.reaper.fm

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Crackin Up
14 april 2013, 00:41
Www.reaper.fm

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Dat is een mooi programma, ikzelf heb Cool Edit Pro......ik krijg het vermoeden dat er aan de Lexicon Omega iets mankeert.
Het geluid over alle ingangen is zwak, ik kan hier niets over terug vinden op internet hoe dit op te lossen of waar het door komt.
Misschien is de voorversterker in het apparaat defect? Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen

muziekschuur
14 april 2013, 12:42
Gebruik je een condenser mic? Staat phantoom aan?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Crackin Up
15 april 2013, 01:22
Gebruik je een condenser mic? Staat phantoom aan?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

ik gebruik een gewone dynamische microfoon (shure sm58) dus de fantoom staat uit.
Is dit apparaat alleen geschikt voor een condenser mic?

paulusdeBKB
17 mei 2013, 19:20
Lijkt me niet dat een dynamische mic niet zou kunnen als er microfooningangen op zitten.

Het probleem dat je beschrijft, zou wel eens te maken kunnen hebben met een instelling in je software. Heb je al gecontroleerd dat je de juiste drivers gebruikt en staan de kanalen waarop je wilt opnemen op 'record'? En hoe zacht is heel zacht? Niet hard genoeg, of vrijwel onhoorbaar zacht?

paulusdeBKB
26 mei 2013, 16:05
Ik heb gisteren een paar uur zitten puzzelen met een (mogelijk) vergelijkbaar probleem: ik nam signaal op met een microfoon, dat kwam goed binnen. Maar bij terugluisteren over de koptelefoon was de zang vrijwel onhoorbaar zacht. Alle instellingen nagelopen van Logic 9, mijn soundcard, andere soundcard geprobeerd, niets hielp. Tot ik mijn koptelefoonplug uit de output trok en een fractie van een seconde wél normaal geluid had. Blijkt dus dat de plug of kabel van mijn koptelefoon kortsluit, waardoor alles wat midden in het stereobeeld staat, tegen zichzelf wegvalt.

Korte versie: het kan dus ook aan een kabel liggen, of aan (de aansluiting van) je afluistering.