PDA

View Full Version : Toch even een stereo setup vraag met verschillende pedalen (kort verhaal)



EBOUE
13 april 2013, 14:57
Ik zal de lange intro jullie onthouden, dat is slechts verwarrend. Ik krijg iets niet voor elkaar in stereo.

Ik heb een rits pedalen, waaronder een paar stereo. Deze heb ik gesplitst in een linker en rechteroutput tezamen. Links de ene amp in, rechts de andere amp. Basic stereo dus, voordat de preamp zich ermee gaat bemoeien. Dat werkt.

Tegelijk heb ik de Akai Headrush die verschillende heads output geeft. Deze heb ik de FX-loop zitten van 1 amp en splits ik daarna in de return in 2 amps. Dat werkt ook.

Maar niet samen...!

Het gekke is dus als ik de Headrush aansluit, dan doet ie het (L/R in FX loop return van twee verschillende amps). Als ik de pedaaltjes aansluit op twee amps gaat dat ook goed (dus voor de preamp). Doe ik het beiden, dan lukt het niet en krijg ik geen signaal... weet iemand hoe dit kan? Ik kan het niet bedenken.

dank! EbouE

Henri H
13 april 2013, 16:33
Gaat het om dit pedaal?:

http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/Images/akai_E2HEADRUSH.jpg

Head 2 t/m 4 lijken me dry uitgangen?

EBOUE
13 april 2013, 23:59
Ja, dit pedaal. 't Zijn eigenlijk simultane uitgangen, allemaal met een tijdsverschil, behalve de mix. Als je wilt sluit je alle vijf (mix en head 1 t/m 4) aan op 5 verschillende amps.

Henri H
14 april 2013, 00:45
Je gebruikt 3 amps? Je verhaal is een beetje onduidelijk.
Zit de Headrush d.m.v. de input en de mix in de FX loop van de 1e amp?
Misschien moet één van de amps een signaal op send hebben? Geen idee. :confused:

EBOUE
14 april 2013, 14:28
Het zijn twee amps.

De Headrush geeft de verschillende heads alleen maar weg in analoge mode, wat een tape-simulatie is. Dan kan je prima bvb Head 1 de ene kant op sturen en bvb Head 3 in de tweede amp steken.

Ik heb een 3-in-1 kastje laten maken, 3 jacks wordt 1 output. Deze gaat de return in de 2e effectsloop (amp 2), het normale doorgeluste signaal gaat naar amp 1. Links en rechts. Twee amps dus.

Ik heb me suf gewired gisteravond en vanochtend, en het blijkt gek genoeg dat de Line6 ingeschakeld moet zijn (zelfs al is ie uit de signaalketen met de looper!) wil bvb de chorus het stereosignaal weggeven. Line6 uit en de rest aan, geen stereo-signaal. Ik weet niet waar die hegemonie vandaan komt. Bij andere pedalen is dat niet. Het is wel het enige digitale DSP pedaal wat ik in de club heb, waarschijnlijk heeft dat er mee te maken.

Ik had als test de FM4 in de Fx-loop gezet, maar die heb ik er net weer uit gehaald. De tracking is dan echt waardeloos, onbruikbaar slecht zelfs. Ik heb nu de EBS Unichorus, de Headrush en de Ring Thing 3-in-1 aangesloten en het werkt perfect. Begrijpen doe ik het echter niet.. ik dacht nog dat er misschien soldeerwerk in dat 3-in-1 kastje de oorzaak zou kunnen zijn, maar bij het wisselen van pedalen is dat niet meer zo. Het ligt dus echt aan de Line6.

Ik stuur mijn gitaaroutput signaal door een compressor (BBE) en dan meteen de FM4 in. Zo komt ie hier het gunstigste tot z'n recht.

Henri H
14 april 2013, 21:15
Ik begrijp er geen hol van. :seriousf:

Bernardduur
15 april 2013, 10:52
Door de Akai aan te sluiten op de return van de FX loop van de amp bypass je de preamp en laat je alles gaan via de preamp waar de input van de Akai op aangesloten zit.

vidar
15 april 2013, 17:23
Wat Bernardduur zegt. Als je dit wilt voorkomen kun je bij de amp waar je de problemen mee hebt een mixertje in de FXloop plaatsen:

Headrush uitgang>mixer ingang1
FX loop send >mixer ingang2

mixer uitgang >FX loop return

Kan met zoiets: http://www.generalguitargadgets.com/projects/15-boostersrouters/68-mini-mixer-project
Maar je krijgt dan ongetwijfeld wel wat rare fasedingen/groundloops die je nog moet oplossen. Succes