PDA

View Full Version : King Bee guitars



Sinner1980
13 april 2013, 14:06
Hi allen,

Tijdens mijn vele speurtochten op het internet ben ik herhaaldelijk tegen King Bee guitars aangelopen.
De ene keer op een forum, de andere keer in een van de vele YT filmpjes van Gearmandude (nee, niet Jack Black!). De algehele opinie over King Bee guitars is positief; het schijnen best knappe gitaren te zijn.

King Bee guitars is een gitaarbouwer uit Texas die zoals vele anderen Fender-kloons maakt op maat, ook wel custom genoemd. Zoals ik al aangaf is hij één van de vele bouwers die dit doet. De bodies en halzen koopt hij in bij USA Custom Guitars, deze club schijnt prima kwaliteit te bieden, vergelijkbaar met Warmoth, Musikraft etc. Nu vind ik dit alles niet zo spannend; lang verhaal kort assembleert King Bee guitars een gitaar en jij mag als klant bepalen wat voor hardware, pick-ups, finish, relic enz. Het kostenplaatje van een dergelijk samengestelde gitaar gaat al snel richting de $ 1600,-. Daarbij komen natuurlijk de invoerrechten, verzendkosten enz. Al met al een dure hobby dus en gezien we een berg alternatieve bouwers hebben die hetzelfde kunstje doen eigenlijk niet zo spannend.

Maar...
Toen waren daar de base models. Een filmpje van wederom Gearmandude (goede marketing, I know) vertelde mij over de base models met een prijskaartje van $ 999,-. Ik ben snel naar de website van King Bee gegaan om eens te kijken hoe of wat. Na het goed ingelezen te hebben en wat mails heen en weer met Louis van King Bee is mijn interesse dan toch gewekt. Ik zal even kort uitleggen wat de base models precies zijn.

Het 'op maat' of custom verhaal houdt een beetje op bij de base models. Je kunt kiezen tussen een strat of een tele-model en je mag aangeven wat voor kleur finish je wilt. In de basis krijg je dus een strat of tele met de volgende specs:

- 2 piece alder body (USA CG)
- nitro finish (black, fiesta red(!), olympic white, sunburst)
- maple neck, rosewood fretboard (10" radius, tall frets, C profile '63)
- Gotoh hardware
- Lollar Blackface pickups on S-type, Lollar 52T pickups on T-type

Dit alles voor $ 999,- lijkt mij op zich geen verkeerde deal. Tuurlijk komen er vezendkosten bij à $ 150,- en de bijbehorende invoerrechten dus het blijft serieus geld natuurlijk. Op zijn website geeft hij aan dat het voor US customers only is maar dat is bij deze dus uit de wereld geholpen. Hij biedt mogelijkheid tot betaling met Paypal, verwachte levertijd is ca. 6 weken. Hij kan de gitaren naar zijn zeggen voor deze prijs aanbieden door een deal met USA CG en Lollar.

Ik dacht laat ik jullie eens op de hoogte brengen, wellicht is er iemand met ervaring met King Bee guitars of is er interesse. Ikzelf ben wel gecharmeerd van het idee van een fiesta rode telecaster, altijd mooi gevonden icm een palissander toets.

Mochten er nu andere forumleden zijn die hier ook wel oren naar hebben, kunnen we altijd eens kijken of we misschien collectief een bestelling kunnen plaatsen om de prijs nog wat verder te drukken. Als dit het geval is, let me know!

Als er mensen die ervaring hebben met de betreffende bouwer; ik ben zeer benieuwd!

Als afsluiter nog wat plaatjes, check YT voor meerdere indrukken:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/Unknown-5.jpeg (http://s294.photobucket.com/user/mikezeeuw/media/Unknown-5.jpeg.html)

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/images-5.jpeg (http://s294.photobucket.com/user/mikezeeuw/media/images-5.jpeg.html)

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/images-7-1.jpeg (http://s294.photobucket.com/user/mikezeeuw/media/images-7-1.jpeg.html)

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/images-4-1.jpeg (http://s294.photobucket.com/user/mikezeeuw/media/images-4-1.jpeg.html)

Sinner1980
13 april 2013, 16:32
Concreet: denken jullie dat dit value for the money is? Of zouden jullie hier niet zo snel aan beginnen? Graag je mening onderbouwen.

Ikzelf denk dat het kwalitatief wel in orde is: degelijk hout, goede hardware, knappe pickups en een nitro finish voor een schappelijke prijs.

Pepe
13 april 2013, 16:38
Mij ontgaat eerlijk gezegd het unique selling point. Je kan alles ook zelf in elkaar schroeven? Of is 't het lakwerk wat ze voor jou aantrekkelijk maakt?

postbus31
13 april 2013, 16:45
Hmm, voordat je zo'n gitaar binnen hebt ben je toch zo'n €1500 verder......... [Sarcasme mode] En da's best veel voor het in elkaar zetten en lakken van een bouwpakket [/sarcasme mode]

Voor dat bedrag zijn er veel andere leuke gitaren te koop.

Sinner1980
13 april 2013, 16:56
Mij ontgaat eerlijk gezegd het unique selling point. Je kan alles ook zelf in elkaar schroeven? Of is 't het lakwerk wat ze voor jou aantrekkelijk maakt?

Zoals ik al aangaf het totaalplaatje van lakwerk, degelijk hout en goede hardware.

Unique selling point? Is er niet echt idd, zat bouwers die het op deze manier doen. Het feit dat een gitaar volledig, dus niet in onderdelen, aankomt vind ik ook wel prettig; ik ben niet zo'n doe-het-zelver en betaal liever iets extra voor een professional waardoor ik niet voor verassingen kom te staan.

Sinner1980
13 april 2013, 16:59
Dat is niet waar, denk eerder aan € 1.200,- als de werkelijke waarde netjes wordt aangegeven op het pakket. Ik zou zelf een verzoek doen om de helft op te geven. Ik weet dat je hierdoor onderverzekerd bent zodra er iets mis gaat maar dat risico zou ik wel durven nemen.

Pepe
13 april 2013, 17:11
Er is ook helemaal niks op tegen behalve de extra kosten voor shipping en tax, al gauw 300 euro down the drain.
Ik neem die kosten meestal voor lief als het een uniek ding is wat niet in Nederland te krijgen is zoals een oude Greco of Valco amp. In dit geval.. zondegeld.

Sinner1980
13 april 2013, 17:14
Er is ook helemaal niks op tegen behalve de extra kosten voor shipping en tax, al gauw 300 euro down the drain.
Ik neem die kosten meestal voor lief als het een uniek ding is wat niet in Nederland te krijgen is zoals een oude Greco of Valco amp. In dit geval.. zondegeld.

Ik snap je punt, thanks!

RS-Rik
13 april 2013, 17:56
Er is geen echt snel definieerbaar unique selling point. Waarschijnlijk zijn de onderdelen wel van gedegen kwaliteit en misschien kan King Bee goedkoper en sneller aan de door jou gewilde onderdelen komen dan jij zelf (bulk-inkoop, gebaseerd in USA, etc etc).

Echt heel duur is het nou ookweer niet. Op bijvoorbeeld Destroyallguitars staan genoeg bouwers van Fender klonen die het drie-vierdubbele van de base-price vragen.

Als jij echt één specifieke strat of tele voor ogen hebt, en je vind 'm niet bij dealers in NL of DE, dan is KB een hele goeie optie! Plus, garantietechnisch is het denk ik "beter" dan screw-it-yourself onderdelen van de onderdelenboeren.



Maar dan nog blijft de vraag over de zin van deze thread.. wie kent Gearmanndude en zijn KB aanprijzingen nou niet? :D

Hendriks
13 april 2013, 17:58
Zelf assembleren is natuurlijk ook een optie en zo spannend is dat allemaal niet . Kijk anders eens bij MJT , die doen eigenlijk hetzelfde , maar doen de finish helemaal zo als jij het wilt , van nieuw tot heavy relic.

DemolitionColorScheme
13 april 2013, 20:02
Tja, om heel eerlijk te zijn is dit gewoon een goed voorbeeld van een hoog hype-gehalte. Naar mijn mening is er weinig bijzonders aan die Kingbee gitaren. Laten we eerlijk zijn, dat zijn dan in wezen gewoon all-parts gitaren.

Volgens mij wordt jij / wie dan ook gewoon beïnvloed door die GMD videos en dan gaat het GAS weer kriebelen. Natuurlijk zullen het vast geen slechte gitaren zijn en een hele grote bak met geld is het nu ook weer niet, maar de verzending, invoerkosten en de hassle daarmee zouden mij netjuist er dus weer van weerhouden.

muziekschuur
13 april 2013, 20:21
Ik zou zeggen, ga er voor. Is een reputabele bouwer die zijn best voor je zal doen. In deze barre tijden. Het is een KING BEE gitaar. Dus een gitaar die voorzien is van een goede setup.. Zoiets als een fender custom shop voor de prijs van een standard. Prima deal.

Henri H
13 april 2013, 20:22
Ik denk dat je voor €1000,- klaar bent.

¢1000,- = €765,-

765 x 1,3 = 993
Factor 1,3 is ongeveer wat je kwijt bent aan importeer-, belasting- en verzendkosten.

Het zou dus een interessante keuze kunnen zijn als je zeker weet dat je een stuk betere kwaliteit gitaar hebt dan b.v. een Fender Standard Tele.

Sinner1980
13 april 2013, 20:55
Zelf assembleren is natuurlijk ook een optie en zo spannend is dat allemaal niet . Kijk anders eens bij MJT , die doen eigenlijk hetzelfde , maar doen de finish helemaal zo als jij het wilt , van nieuw tot heavy relic.

Ik heb al eens met MJT contact gehad. Ze doen idd nagenoeg hetzelfde ware het niet dat ze de gitaren zonder pickups afleveren en met Allparts en/of Musikraft werken. Einde vd rit ben je bij MJT duurder uit was mijn conclusie mits je voor Allparts hout gaat en cheap-ass pick-ups. King Bee doet ook relict, van NOS tot heavy.

Ik denk dat assembleren toch wel enige expertise vergt en dat het niet aan mij besteedt is; ik ontvang liever een complete gitaar maar dat is, nogmaals, mijn voorkeur.

Sinner1980
13 april 2013, 21:00
Tja, om heel eerlijk te zijn is dit gewoon een goed voorbeeld van een hoog hype-gehalte. Naar mijn mening is er weinig bijzonders aan die Kingbee gitaren. Laten we eerlijk zijn, dat zijn dan in wezen gewoon all-parts gitaren.

Volgens mij wordt jij / wie dan ook gewoon beïnvloed door die GMD videos en dan gaat het GAS weer kriebelen. Natuurlijk zullen het vast geen slechte gitaren zijn en een hele grote bak met geld is het nu ook weer niet, maar de verzending, invoerkosten en de hassle daarmee zouden mij netjuist er dus weer van weerhouden.

Deels ben ik het met je eens. Echt spannend is het niet wat deze bouwer doet. Ik speel al een tijdje met de gedachte om een strat of tele-kloon te bestellen en na contact te hebben gehad met diverse bouwers (MJT, Nash en nu King Bee) is dit de meest logische optie; in verhouding goedkoop en kwalitatief hoogstaande onderdelen.

Gearmandude doet mij verder weinig, vermakelijke filmpjes met idd veel King Bee, Dr. Z en krulsnoeren. Ik ben dus geen slachtoffer van een hype maar meer gecharmeerd van de base models die nu aangeboden worden.

Sinner1980
13 april 2013, 21:07
Ik denk dat je voor €1000,- klaar bent.

¢1000,- = €765,-

765 x 1,3 = 993
Factor 1,3 is ongeveer wat je kwijt bent aan importeer-, belasting- en verzendkosten.

Het zou dus een interessante keuze kunnen zijn als je zeker weet dat je een stuk betere kwaliteit gitaar hebt dan b.v. een Fender Standard Tele.

Ik ben ook al druk aan het rekenen geweest idd. Je vergeet enkel de verzendkosten in je calculatie mee te nemen; ook daar betaal je, misselijk maar waar, invoerrechten over. Nu heb ik al aan meneer king bee gevraagd of hij de feitelijke waarde opgeeft of er iets onder kan gaan zitten, risky maar scheelt toch weer. Daar ga ik mij natuurlijk niet teveel over uitlaten want dat mag natuurlijk niet en voor je het weet staat deze thread vol met allerlei preken,etc.;)

Toch lees ik vaak wel allerlei zeer positieve uitlatingen over Haar, Smitty, Rebel Relic, etc. Deze bouwers doen in de basis hetzelfde volgens mij alleen betaal je een stukje meer; correct me if I'm wrong.

Zodoende dacht ik dat deze base models toch wat enthousiaster ontvangen zouden worden. Niet dat dat verder van belang is hoor, als ik besluit er één te bestellen dan is dat mijn besluit en ik deel ik mijn bevindingen uiteindelijk weer op het forum. Eerst volgende maand mijn Fender CS strat ophalen, zou ik haast vergeten...:strat:

muziekschuur
13 april 2013, 21:53
Zou zeker die king bee overwegen. Alstie bevalt is de fender zo verkocht toch?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Henri H
13 april 2013, 21:58
Ok, $100,- verzendkosten: $1100,- totaal = €841,-

841 x 1,25 = 1051 :ok:

Sinner1980
13 april 2013, 22:07
Ok, $100,- verzendkosten: $1100,- totaal = €841,-

841 x 1,25 = 1051 :ok:

...$ 150,- verzendkosten...;)

Henri H
13 april 2013, 22:51
Wat een geldwolf! :)

Sinner1980
13 april 2013, 23:34
Nu toch nog even goed gekeken te hebben ben je bij MJT misschien toch wat goedkoper uit, ware het niet dat je dan losse onderdelen krijgt vs een complete gitaar. Ook moet ik eerlijk zeggen dat Mark van MJT een stuk symphatieker overkomt over de mail als Louis van King Bee: dat is mij ook wel iets waard.

Ik ga eens kijken of er hier iemand in de buurt is die voor een schappelijke prijs een gitaar netjes kan assembleren en ga dan misschien toch wel voor een MJT.

arjanb01
14 april 2013, 08:05
Wat vind jij een schappelijke prijs? Ik zou helemaal geen geassembleerde gitaar uit yankenland halen als ik jou was. Probeer otentic guitars, Nederlandse assembleerder maakt leuke strats voor tussen de 1100 en 1300 eu. Stuur die eens een mailtje. Er is daar ook een sig model van Erwin Java. Interessant misschien ?

Rooker
14 april 2013, 09:19
Mooie gitaren maken die zeg..

postbus31
14 april 2013, 09:27
?...... Ik zou helemaal geen geassembleerde gitaar uit yankenland halen als ik jou was. Probeer otentic guitars, Nederlandse assembleerder maakt leuke strats voor tussen de 1100 en 1300 eu. Stuur die eens een mailtje.............

Mooi zeg!


http://www.otenticguitars.com/

http://img.tapatalk.com/d/13/04/14/sy5u7ajy.jpg

arjanb01
14 april 2013, 09:58
En wat dacht je van die les Pauls ? Die 58 en 59 er replica's niet mis en dat voor tokai prijzen?? M'n bek viel open toen ik de zag!

Rooker
14 april 2013, 10:00
Goh zeg vooral die is mooi!! 1100 nog wat euro. Dan ga je toch niet voor meer een andere ( namaak Fender) ui de USA halen? Dan moet je nog maar afwachten wat je krijgt.

Hendriks
14 april 2013, 10:08
Nu toch nog even goed gekeken te hebben ben je bij MJT misschien toch wat goedkoper uit, ware het niet dat je dan losse onderdelen krijgt vs een complete gitaar. Ook moet ik eerlijk zeggen dat Mark van MJT een stuk symphatieker overkomt over de mail als Louis van King Bee: dat is mij ook wel iets waard.

Ik ga eens kijken of er hier iemand in de buurt is die voor een schappelijke prijs een gitaar netjes kan assembleren en ga dan misschien toch wel voor een MJT.
Alles is bij MJT al gemonteerd ,alleen de hals op de bodie schroeven en de elementen erin , zo gebeurd.

soundbound
14 april 2013, 10:52
Wow, Otentic kende ik nog niet. Dat ziet er inderdaad uitermate smaakvol uit, vooral die Les Paul. Ik zou het zelf ook liever wat dichter uit de buurt halen. Bij mijn Dick Dijkman strat ben ik toch nog een aantal keer terug geweest voor wat fijnafstelling. Dat was ook nog een leuk proces!

DemolitionColorScheme
14 april 2013, 11:11
Deels ben ik het met je eens. Echt spannend is het niet wat deze bouwer doet. Ik speel al een tijdje met de gedachte om een strat of tele-kloon te bestellen en na contact te hebben gehad met diverse bouwers (MJT, Nash en nu King Bee) is dit de meest logische optie; in verhouding goedkoop en kwalitatief hoogstaande onderdelen.

Gearmandude doet mij verder weinig, vermakelijke filmpjes met idd veel King Bee, Dr. Z en krulsnoeren. Ik ben dus geen slachtoffer van een hype maar meer gecharmeerd van de base models die nu aangeboden worden.
Maar er zijn geen Nederlandse bouwers die je aantrekkelijk vindt (qua gitaren, haha)?
Ik vind bijv. Panucci wel coole dingetjes maken:
- http://www.guitarlounge.nl/

Henri H
14 april 2013, 12:06
Interessant idd die Les Pauls, ik GAS nl. al een poosje op een R8 en/of een 70's natural, en ook PAF's spreken mij erg aan.
Weet iemand waar Otentic zit in Nederland?

arjanb01
14 april 2013, 12:21
Otentic zit in het noorden, sneek volgens mij. 06 nr staat op de site dus bellen...

Rooker
14 april 2013, 12:39
Op hun site die net gepost is. Staat bij contact, Culemborg

Rooker
14 april 2013, 12:42
Haha sorrie... onder home staat Gorinchem :-)

Henri H
14 april 2013, 12:42
Op hun site die net gepost is. Staat bij contact, CulemborgOoh? :confused: Waar dan?

Henri H
14 april 2013, 12:43
Haha sorrie... onder home staat Gorinchem :-)Check. :ok:

Sinner1980
14 april 2013, 13:21
Wat vind jij een schappelijke prijs? Ik zou helemaal geen geassembleerde gitaar uit yankenland halen als ik jou was. Probeer otentic guitars, Nederlandse assembleerder maakt leuke strats voor tussen de 1100 en 1300 eu. Stuur die eens een mailtje. Er is daar ook een sig model van Erwin Java. Interessant misschien ?

Bedankt voor de tip, jammer dat ze alleen finishes doen met olie en pigment vs een nitro finish. Ziet er verder wel goed uit.

Sinner1980
14 april 2013, 13:22
Dat is waar, ik heb ze net even gemaild voor een quote. Aan de hand daarvan ga ik een optelsom maken en eens goed kijken bij wie ik voor de meest schappelijke prijs terecht kan.

Jay75
14 april 2013, 13:53
Ik zou gewoon kopen wat jij denkt dat de vetste gitaar zal worden, anders blijft het knagen. Is het uiteindelijk niks verlies je misschien paar tientjes maar heb je wel dat ding geprobeerd. :)

Ik heb ook al vaak bijzondere, lastig te verkopen ( duurder dan deze ) gitaren gekocht op afstand en als ik ze dan beu was of weer eens iets anders wilde, of het was gewoon mijn ding niet, altijd heb ik ze redelijk goed kunnen verkopen of ruilen voor iets leuks.

Gewoon doen, ik heb nu ook weer iets tofs onderweg hoop ik dan, rocknroll relics gitaar, ben benieuwd!

Sinner1980
14 april 2013, 15:37
Ik zou gewoon kopen wat jij denkt dat de vetste gitaar zal worden, anders blijft het knagen. Is het uiteindelijk niks verlies je misschien paar tientjes maar heb je wel dat ding geprobeerd. :)

Ik heb ook al vaak bijzondere, lastig te verkopen ( duurder dan deze ) gitaren gekocht op afstand en als ik ze dan beu was of weer eens iets anders wilde, of het was gewoon mijn ding niet, altijd heb ik ze redelijk goed kunnen verkopen of ruilen voor iets leuks.

Gewoon doen, ik heb nu ook weer iets tofs onderweg hoop ik dan, rocknroll relics gitaar, ben benieuwd!

Helemaal mee eens Jay. Rocknroll relict? Cool man! Welke heb je besteld? Dat mag wel wat zijn dan, behoorlijk aan de prijs!

Henri H
14 april 2013, 20:56
... jammer dat ze alleen finishes doen met olie en pigment vs een nitro finish....Het lijkt me juist gaaf om een natural te hebben zonder lak. Waarom altijd lak? Wat is er mis met een mooi stuk hout?

Sinner1980
14 april 2013, 21:08
Het lijkt me juist gaaf om een natural te hebben zonder lak. Waarom altijd lak? Wat is er mis met een mooi stuk hout?

Vroeg de timmerman aan de schilder...;)

Noem me een zeikerd maar ik hou gewoon van een laagje lak, zeker op traditionele gitaren als strats en teles.

Jay75
14 april 2013, 22:16
Hoi Sinner1980, Angus model.

Sinner1980
14 april 2013, 22:21
Hoi Sinner1980, Angus model.

Cool man, ik ben benieuwd naar je bevindingen! Lijkt me een stoere plank!

Jay75
14 april 2013, 22:27
Als ik 'm een tijdje heb dan zal ik wel een topic maken :)

tweng
14 april 2013, 23:22
Ik ben al een hele tijd aan het kijken naar een Danocaster Telecaster. Is ook een man die zijn eigen fender kopieën maakt. Lijken me heel mooi afgewerkt, en zijn relics zijn bijna niet van echte vintage te onderscheiden. Iemand hier ervaring met Danocaster ?

Hier kan je er een hele hoop bekijken : http://danocaster.smugmug.com/Other/My-Guitars/4958179_fbtVnW#!i=296685444&k=hSb9pmG

Pepe
14 april 2013, 23:50
Dat zijn gewoon MIJ's aan de foto's te zien, hetzelfde houten vlondertje.

tweng
14 april 2013, 23:56
Dat zijn gewoon MIJ's aan de foto's te zien, hetzelfde houten vlondertje.

Wat bedoel je hier juist mee ? Dat dit made in japan fenders zijn ?

Pepe
15 april 2013, 00:01
Ik bedoel, MJT's natuurlijk (http://www.ebay.nl/itm/Custom-Order-Rmt-Body-Neck-Hardware-4-Bound-Telecaster-/280483813164?pt=Guitar&hash=item414e23572c#ht_922wt_1135)

tweng
15 april 2013, 00:05
zijn geen MJT's hoor.
Lees maar even op zijn website...
http://www.danocaster.com/danocaster/Home.html

Sinner1980
16 april 2013, 21:24
Ik heb bij MJT een prijsopgave laten doen voor een telecaster met nagenoeg dezelfde specs, behalve dan het feit dat de hals via Musikraft wat andere specs had. Inclusief verzenden kwam dit op $ 919,-. Dan heb je natuurlijk nog geen pickips, elektronica en zit de gitaar nog niet in elkaar. Voordeel is dat je wel meer keuze hebt qua specs al staan de specs van de base models van King Bee mij wel aan en is het voor mij nagenoeg om het even.

Hierop gebaseerd zou ik in ieder geval voor een King Bee gaan, even kijken wanneer de belastingcenten en het vakantiegeld binnenkomt en een optelsommetje maken.:dance:

tweng
16 april 2013, 23:24
1900 dollar voor een danocaster telecaster. Check the reviews op het internet. Iedereen is in de wolken hiervan. Ik denk dat dit echt wel een beste bang for the buck is !

Sinner1980
18 april 2013, 21:10
1900 dollar voor een danocaster telecaster. Check the reviews op het internet. Iedereen is in de wolken hiervan. Ik denk dat dit echt wel een beste bang for the buck is !

$ 1900??!!

Sorry maar dan ga ik toch voor een Fender CS. Ik vind die King bee juist aantrekkelijk vanwege het schappelijke prijskaartje.

Tabula Rasa
18 april 2013, 21:14
1900 dollar voor een danocaster telecaster. Check the reviews op het internet. Iedereen is in de wolken hiervan. Ik denk dat dit echt wel een beste bang for the buck is !

Als ik 1900 dollar neerleg voor een in elkaar geschroefde nep fender... ga ik natuurlijk niet op het internet verkondigen dat het een klote instrument is.

Dat zou hetzelfde zijn als zeggen: `Ik ben een dom rund en heb een gehypte nepfender gekocht terwijl ik voor de helft een echte had kunnen hebben die net zo goed is.`

Reviews....... tsja, niet alles hoeft waar te zijn omdat het op het internet staat.

barno
18 april 2013, 21:38
Als ik 1900 dollar neerleg voor een in elkaar geschroefde nep fender... ga ik natuurlijk niet op het internet verkondigen dat het een klote instrument is.

Dat zou hetzelfde zijn als zeggen: `Ik ben een dom rund en heb een gehypte nepfender gekocht terwijl ik voor de helft een echte had kunnen hebben die net zo goed is.`

Reviews....... tsja, niet alles hoeft waar te zijn omdat het op het internet staat.

+1

En van geassembleerde stratjes moet je nog hetvolgende weten. Vele van die jongens willen het liefst zelf gitaren from scratch bouwen, maar schakelen al vlug over op assemblage omdat daar wèl winst uit te halen valt, veel winst zelfs als je de marketing molen goed aanzwengelt...

arjanb01
18 april 2013, 21:54
1900 dollar voor een geassembleerde gitaar😳
Hoe klop je iemand geld uit de zak. Kan je net zo goed voor een Smitty strat gaan heb je ook nog de service dicht bij huis, dus aanpassingen zijn snel gedaan.

tweng
18 april 2013, 22:13
Beste mensen, misschien moet je dit eens goed bekijken.
Dit is geen in elkaar geschroefde gitaar. Dit is maatwerk. Je kan je details doorgeven, zelfs de juiste maten van je neck. Dit is customshop niveau, maar dan zonder de customshop prijs. Ik heb hier zo'n gitaar liggen en ik kan je verzekeren : dit is het beste waar ik ooit op gespeeld heb. En geloof me : ik heb er op veel gespeeld !

Tabula Rasa
18 april 2013, 22:19
zelfs de juiste maten van je neck. Dit is customshop niveau, maar dan zonder de customshop prijs

Dus op verzoek wordt er iets meer vanaf geschuurd, soms in V, soms in D, soms in een ander profiel.... Boeiend!

tweng
18 april 2013, 22:31
Ik begrijp die opmerking niet goed. Alles aan mijn gitaar is perfect. Danocaster heeft een ongelofelijk ook voor detail, zowel op vlak van houtkeuze, hardware en pickups. De afstelling is perfect, heel goed fretwerk en bovenal heeft deze gitaar een killertone, zowel akoestisch als versterkt.
Voor zo'n instrument vind ik 1900 dollar (1600 euro) niet echt veel.
Of heeft het feit dan een gitaar goed of slecht is enkel te maken met het stickertje 'Fender' erop ?

Tabula Rasa
18 april 2013, 22:34
Zie post nummer 53.

tweng
18 april 2013, 22:37
sorry, maar je reactie is gewoon dom en arrogant. Ik verdoe mijn energie...

Pepe
18 april 2013, 22:41
He? Eerst vraag of er iemand is met ervaring met die gitaren omdat het je wat lijkt en een paar post verder ben je ineens Danocaster expert want je hebt er eentje in huis?
Ze leveren snel, dat zeker..:D

Tabula Rasa
18 april 2013, 22:50
Ik hou mijn grote muil wel weer. Sorry dat de boel ontspoort maar vond het ook al een vreemd verhaal.... net als Pepe

tweng
18 april 2013, 23:05
He? Eerst vraag of er iemand is met ervaring met die gitaren omdat het je wat lijkt en een paar post verder ben je ineens Danocaster expert want je hebt er eentje in huis?
Ze leveren snel, dat zeker..:D

Ja sorry, ik ben hier even verkeerd binnengekomen. En het is ook helemaal niet mijn bedoeling om hier keet te schoppen.;)
Ik heb een danocaster, maar ik stelde hier de vraag omdat ik wou weten of nog iemand ervaring ermee heeft hier. Soit, doet er niet toe.
Ik vond het gewoon wat kort door de bocht dat iemand een mening klaarheeft over een gitaar waar hij niet van kent.
En ik denkt dat die King Bees heel goeie gitaren zijn. Net als MJT. Ik heb ook een MJT jazzmaster en die is echt heel goed. Maar als ik eerlijk mag zijn is die toch niet zo goed als die danocaster. Soit, iedereen mag zijn idee hebben en mag kiezen wat hij wilt !

Sinner1980
19 april 2013, 20:23
En er was weer vrede in het topic, gelukkig maar...;)