PDA

View Full Version : Body Gibson songwriter



stratestic
13 april 2013, 13:18
Ik ben op zoek naar een mooie dreadnought gitaar met cutaway.

Nu vind ik de Gibson Songwriter modellen erg mooi maar ik heb geen idee wat voor bodyvorm die hebben.

Iemand enig idee en eventueel ervaring met deze gitaren?

kwispelhond
13 april 2013, 23:09
Ik ben een tijdje geleden op zoek geweest naar een goede akoestische gitaar en ik heb toen ook op enkele Songwriter’s gespeeld waarvan eentje het zelfs in mijn uiteindelijke top-3 heeft gehaald. Vond het zondermeer goede gitaren maar je moet er natuurlijk wel “die ene” uitpikken maar dat geld voor alle merken en types. Ik heb uiteindelijk voor wat anders gekozen maar met die Songwriter was ik ook vast en zeker erg blij geweest.

Ik begrijp niet helemaal wat je nu eigenlijk wilt weten maar als het om het formaat gaat: het zijn geen kleintjes!! Ook niet buitengewoon groot, eigenlijk wat je voor een full-size gitaar normaal vind tegenwoordig.

Als ik je advies mag geven zou ik zelf voordat ik zoveel geld uit ga geven eerst eens even op zoveel mogelijk merken en types spelen voordat ik iets koop. Als er meerdere exemplaren van één merk en type zijn, speel ze dan ook allemaal want er zijn er geen twee hetzelfde. Kost wat tijd en moeite maar dan kom je ook thuis met die ene gitaar waar je echt blij van wordt.