PDA

View Full Version : Amps met laag vermogen



Les Paul Reed Smith
12 april 2013, 08:30
Vorig jaar heb ik 3 van de 1 watt Marshalls aangeschaft. Deels omdat ik een enorm liefhebber van Marshall ben, maar ik wilde ze ook echt gaan gebruiken thuis. Nou heb ik ook een Axetrak isobox, waar ik af en toe wel een opname meemaakte, maar nooit helemaal blij was met het geluid. Vaak toch wat hol, wat bij veel isoboxen het probleem is. Maar met de 1 watters op de axetrak kreeg ik heel makkelijk een erg goede opname. Nou ben ik erg benieuwd naar buizenamps van max 2 watt en wat voor ervaringen jullie er mee hebben.
Voorals de Vox sound en een goede Fender sound zoek ik nog op laag vermogen.

Ik ken de Hughes en Kettner Creammachine. Die geeft me ook een prima opname, al vind ik dat deze wel veel gain heeft.
Ook de ZVex nano amp heb ik gehad. Wel een leuke sound, maar eigenlijk net te zacht.

chrissing
12 april 2013, 16:37
Ik hoor hele goede berichten over de Blackstar HT-1...

Koni05
12 april 2013, 19:50
Misschien een Fender Greta? Heb paar keer over eentje gespeeld. En vond hem zelf lekker klinken. Best een pittig bakje.

Olvert
12 april 2013, 20:30
Ik heb een Pico Plexi Head van Ed's Custom shop van volgens mij 0,5 watt. Klinkt erg goed met een lekkere plexi sound maar voor een clean geluid is ie wat te zacht. Hij is ook met mooie componenten gemaakt. Op de site van ed's custom shop staan wat sound samples en een link naar een review van het blad Gitarist. Ik gebruik wel een losse aard draad omdat de stroom adaptor geen aarde heeft waardoor er anders een licht brom is, volgens mij heeft de Zvex dit probleempje ook.

Les Paul Reed Smith
12 april 2013, 21:33
Misschien een Fender Greta? Heb paar keer over eentje gespeeld. En vond hem zelf lekker klinken. Best een pittig bakje.

Ik had hem nog niet genoemd, maar die heb ik ook al. Nog niet gebruikt voor opnames. Het is zeker een leuke amp, maar hij mist wel boventonen. Dat vind ik ook van de Excelsior trouwens.
De Greta geeft me ook niet het echte Fender gevoel. Hij gaat al vrij snel oversturen. Wel lekker met P90's, een glas whisky en dan uren de blues spelen ;)

Mitch
12 april 2013, 21:48
Die kleine versie van de Night Train heb ik meerdere clips van gehoord die ik zonder uitzondering lekker vond klinken. Een uurtje Youtuben waard hoor.
Mijn lokale gitaarwalhalla heeft een AC4HW, die zal ik over een tijdje zelf uitproberen dus daar kan ik nu nog niks van zeggen.

jarigitari
15 april 2013, 16:08
Ik heb zelf ook een iso box en die ed's custom shop. Ben zeer benieuwd naar de jtm-1. Heb jij die ook Lespaul?
Kun je daar iets over zeggen? Ik mis in de pico plexi
een beetje de glans in de toon. Of hoe zeg je zoiets vaags.

nico verduin
15 april 2013, 16:33
Ik ken de Hughes en Kettner Creammachine. Die geeft me ook een prima opname, al vind ik dat deze wel veel gain heeft.
Heb er meerdere gemod door de jaren heen waarbij ik de opamps buiten werking zet. Ben je gelijk van die Teveel gain af.

Les Paul Reed Smith
15 april 2013, 17:12
Ik heb zelf ook een iso box en die ed's custom shop. Ben zeer benieuwd naar de jtm-1. Heb jij die ook Lespaul?
Kun je daar iets over zeggen? Ik mis in de pico plexi
een beetje de glans in de toon. Of hoe zeg je zoiets vaags.

Ik heb de JTM, JMP en JCM. De JTM is een hele leuke amp vooral voor blues. Een lekker randje kan je wel krijgen, maar echte rock oversturing heb je een pedaaltje voor nodig. Werkt vooral erg goed met single coil elementen. Maar ook met humbuckers of P90's is er een lekkere sound uit te krijgen. Hij is wel wat donkerder gevoiced dan bijv de JMP. Die is ook erg goed voor lekkere oversturing. Eigenlijk is dat mijn favoriet wel aan het worden.

Kingfisher
15 april 2013, 22:41
Carver V3M? Mesa mini rectifier? Ik heb de rectifier en de night train al getest. Zo lekker goed. Maar wel nogal eenzijdige amps.

Les Paul Reed Smith
16 april 2013, 07:04
Die V3M is 50 watt en de Mesa is 25 watt. Veel te veel voor mij op dit moment. Ik zoek echt naar amps van max 2 watt.

joogi
16 april 2013, 10:03
Ik heb een Pico Plexi Head van Ed's Custom shop van volgens mij 0,5 watt. Klinkt erg goed met een lekkere plexi sound maar voor een clean geluid is ie wat te zacht. Hij is ook met mooie componenten gemaakt. Op de site van ed's custom shop staan wat sound samples en een link naar een review van het blad Gitarist. Ik gebruik wel een losse aard draad omdat de stroom adaptor geen aarde heeft waardoor er anders een licht brom is, volgens mij heeft de Zvex dit probleempje ook.

ik heb er ook een
hoe doe je dat precies met een losse aarde draad ?

Kakihara
16 april 2013, 10:50
Er is (was?) ook nog de Blackheart Killer Ant aan 1watt en de Pico Valve van Jet City kan van 5watt teruggeschakeld worden naar 2,5watt.
Ikzelf heb de Blackstar HT-1: een leuk allround (tweekanaals) versterkertje, met een verrassend volwassen geluid, maar voor mij ontbreekt het aan karakter. Het lijkt een beetje vlees noch vis. Let wel: het is een leuk ding hoor, maar ik beleef evenveel plezier aan mijn Digitech RP150 modelling pedaaltje...

Hendriks
16 april 2013, 11:37
Palmer eins.

Rinze
16 april 2013, 12:09
De Hughes & Kettner Tubemeister serie? Schakelbaar in vermogen, de kleinste is maximaal vijf watt maar ook terug te schakelen naar 1 of nul voor opnemen. Ik heb de 18 een keer geprobeerd en vond het best lekker. Je moet wel van het typische Ruis & Knetter ietwat hifi geluid gecharmeerd zijn maar ik vond het cleane geluid erg lekker. En het is zo'n dropje om te zien, ook leuk als sfeerverlichting:

http://hughes-and-kettner.com/tubemeister/img/product-gallery-5/tm_05_front_b.jpg

Les Paul Reed Smith
16 april 2013, 14:31
De Hughes & Kettner Tubemeister serie? Schakelbaar in vermogen, de kleinste is maximaal vijf watt maar ook terug te schakelen naar 1 of nul voor opnemen. Ik heb de 18 een keer geprobeerd en vond het best lekker. Je moet wel van het typische Ruis & Knetter ietwat hifi geluid gecharmeerd zijn maar ik vond het cleane geluid erg lekker. En het is zo'n dropje om te zien, ook leuk als sfeerverlichting:


De Joekels & Tetten is zeker een interessante. Maar welke geeft op 1 watt het lekkerste geluid: de 18 of de 5 watt?

Rinze
16 april 2013, 15:11
Uit tests in de Gitarre & Bass begreep ik dat de kleinste wat heftiger klinkt, als ik me goed herinnert hoor. Zit een raar eindbuisje in terwijl de grotere broer el84 draait, dat zal ook schelen. De 18 watter vond ik clean mooi de kleine heen ik niet getest.

Naar en winkel waar ze allebei hebben en proberen, lijkt mij.

EDIT: op de plee met de mobiel gitaarnetten heeft nogal wat nadelige consequenties voor de spelling, zie ik nu :roll:

Olvert
16 april 2013, 15:36
ik heb er ook een
hoe doe je dat precies met een losse aarde draad ?

In de gebruiksaanwijzing van de Zvex Nano staat dat je een aligator clip van aarde met het frame moet verbinden, zie ook op het volgende filpje op 01:35:
http://www.youtube.com/watch?v=7U9ylAeSvDY

Ik heb dus een aligator clip aan het frame van de travo op de Pico Plexi Head met een draad naar de aarde van mijn stopcontact verbonden, vrij simpel en effectief.

joogi
16 april 2013, 18:49
thanks olvert