PDA

View Full Version : Fender Deluxe Reverb Reissue Blonde



Merijnvdb
10 april 2013, 23:26
Hey iedereen,

Ik heb vorige week een versterker uit de eerste helft van de jaren '90 op de kop getikt, ik denk '93. Ik vroeg me af van welk jaar hij precies is want het serienummer is BLD-*** , dus daar word ik niet veel wijzer van. Blijkbaar zijn er van deze 500 gemaakt , en ook nog 500 met een andere grill cloth (oxblood). Ik weet niet eens in welk land hij gemaakt is (door Mexicanen in Mexico of door Mexicanen in the USA?) , ik heb hem puur gekocht op sound! Hij klinkt echt prachtig, alleen moet ik de treble wel helemaal dichtdraaien omdat die in combinatie met m'n Fender American Vintage '52 reissue veel te schel klinkt. Ook begint de break-up al een beetje op volume 2.5 , wat ik toch wel erg vroeg vind (ook al speel ik zelden clean).
Als er iemand wat kan helpen met een van deze dingen, zou echt tof zijn!

Foto'tje erbij ;)

http://gretschpages.com/media/img/board_pics/2013/amp_007_JPG_480x480_q85.jpg

Pepe
10 april 2013, 23:35
Ik weet het niet hoor... een reissue klinkt natuurlijk wat feller en toppier dan een oude deluxe maar treble dicht? En dan ook nog oversturen op 2.5 waar dat normaal gesproken rond 4 begint... als je geen gigantische treblebooster ervoor hebt hangen dan zou ik de buizen misschien eens checken.

cluseau
11 april 2013, 07:52
Opbreken bij een bepaalde stand van de potmeter zegt niets. Het ligt er maar aan hoeveel signaal je er in knalt. De enige manier om te kijken of een amp te vroeg opbreekt is het meten van het clean vermogen. Toch denk ik gezien jouw gegevens dat er iets mis is met de amp want met een normaal gitaartje en zonder randapparatuur is standje 2.5 wel een beetje vroeg om op te breken.

Merijnvdb
11 april 2013, 23:02
Ok , maar hoe check je dan de lampen / clean vermogen? Moet je daar speciaal materiaal voor hebben of zijn er andere trucs

Montecristo
11 april 2013, 23:25
Ik zou hem gewoon even langs een amp dokter brengen. Het is een tweedehands bak en dan dan kan een check-up nooit kwaad.

Het is trouwens wel een beauty hoor. Ik heb de laatste tijd ook een bovenmatige aan GAS grenzende interesse in een blackface. Nu heeft zoals het zich laat aanzien de deluxe reverb toch wel mijn voorkeur. Klein beetje jaloezie maakt zich van mij meester. Geniet ervan!

cluseau
12 april 2013, 09:14
Ok , maar hoe check je dan de lampen / clean vermogen? Moet je daar speciaal materiaal voor hebben of zijn er andere trucs


Dat gaat niet lukken met een metertje van de bouwmarkt, bij voorkeur een toongenerator, oscilloscoop, dummy load (voor je oren en de buren) en een fatsoenlijke meter. Als je in de buurt zit wil ik het wel even voor je doen hoor, is 5 min werk.

Midwolda
12 april 2013, 12:48
Datering: zit er op de achterkant niet zo'n sticker? Die tweelettercode helpt je verder.
http://i974.photobucket.com/albums/ae227/shimmilou/Amps/Fender/HRDlx/HRDlxHJ1997October.jpg

p.s. Mooimooimooi... ;-)

Merijnvdb
12 april 2013, 18:05
Er zit wel een code op , maar die begint met drie letters ipv 2 , namelijk BLD. Ik denk dat dat komt doordat het een speciale editie is en het staat voor BLonDe, maar dat helpt niet echt bij de precieze datering :P Ik woon trouwens in de provincie Antwerpen Cluseau, maar toch bedankt voor het aanbod! :)

caliban
13 april 2013, 12:24
In ieder geval mooie amp wel!