PDA

View Full Version : Alternatief Boss psa adapter



DLDB
10 april 2013, 22:28
Hey,

Ik zoek een alternatief voor dit:
http://www.bax-shop.nl/voeding-/-adapter/boss-psa-230p/s-adapter/product-details.html

Gaat deze werken?
http://www.thomann.de/nl/thomann_netzteil_universal_312_600.htm?sid=8ecffc5 a7907208318230060492593a0

Een ander alternatief mag natuurlijk ook, zolang deze maar werkt met een Boss pedal. Ik vind €29 gewoon pure oplichting voor een simpel adaptertje.

Thanks in advance

:chicken:

Wausser
11 april 2013, 11:12
Zo'n held ben ik niet met elektra, maar deze werkt in ieder geval

http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm

Buzzel
11 april 2013, 11:18
Elke 9volt adapter zou moeten voldoen.

HaroldA
11 april 2013, 11:32
Gaat deze werken?
http://www.thomann.de/nl/thomann_netzteil_universal_312_600.htm?sid=8ecffc5 a7907208318230060492593a0

Met die opzetstekkertjes is het vragen om problemen. Per ongeluk verkeerd om er op = pedaal kapot. (simpel gezegd)

Dirk_Hendrik
11 april 2013, 12:41
Ik vind €29 gewoon pure oplichting voor een simpel adaptertje.


Mwoahmwoah...
Als je ziet hoeveel adaptergezeik threads er in de jaren voorbij zijn gekomen vanwege het gebruik van ultra-cheapass ongestabiliseerde adapters, van de omschakelbare krengen dus, maar ook SMPS adapters (piiiiiiiep) weet ik niet of ik 29 euro oplichting, of de onbereidwilligheid een knappe adapter te kopen misplaatste zuinigheid, vind. Ik kan me eigenlijk geen threads herinneren waar het probleem, wat het dan ook was, uiteindelijk te wijten was aan een gestabiliseerde adapter.

Samengevat, vraag je af of je goeie spullen wilt en vraag je daarna af of die goeie spullen wat meer mogen kosten. Doe daarbij geen vergelijk tov het goedkoopste van het goedkoopste. Dan kun je de prijs van een Strat (als voorbeeld)ook oplichting noemen omdat de Wehkamp happiewappie stratkopieen van 79 euro verkoopt.

Dirk_Hendrik
11 april 2013, 12:43
Elke 9volt adapter zou moeten voldoen.

Klopt. Het werkt ja. Functioneel. Met op de achtergrond een constante brom of piep. Gaaf!

DLDB
11 april 2013, 13:31
Mwoahmwoah...
Als je ziet hoeveel adaptergezeik threads er in de jaren voorbij zijn gekomen vanwege het gebruik van ultra-cheapass ongestabiliseerde adapters, van de omschakelbare krengen dus, maar ook SMPS adapters (piiiiiiiep) weet ik niet of ik 29 euro oplichting, of de onbereidwilligheid een knappe adapter te kopen misplaatste zuinigheid, vind. Ik kan me eigenlijk geen threads herinneren waar het probleem, wat het dan ook was, uiteindelijk te wijten was aan een gestabiliseerde adapter.

Samengevat, vraag je af of je goeie spullen wilt en vraag je daarna af of die goeie spullen wat meer mogen kosten. Doe daarbij geen vergelijk tov het goedkoopste van het goedkoopste. Dan kun je de prijs van een Strat (als voorbeeld)ook oplichting noemen omdat de Wehkamp happiewappie stratkopieen van 79 euro verkoopt.

Okey. Thanks voor de input. Voor mij als leek op het gebied van elektronica zie ik gewoon een 9v adaptertje met een bepaalde output. Toch maar €29 neerleggen dus?

tommus42
11 april 2013, 13:35
Weet niet of je van solderen houdt, maar je zou ééntje van de V&D of het onderdelenhuis kunnen kopen en er zelf een stabilisatieschakeling in kunnen zetten. Die trafootjes zijn iig okee:ok:.

HaroldA
11 april 2013, 13:48
Weet niet of je van solderen houdt, maar je zou ééntje van de V&D of het onderdelenhuis kunnen kopen en er zelf een stabilisatieschakeling in kunnen zetten. Die trafootjes zijn iig okee:ok:.

En dat los er op tapen? Lijkt me veiliger om gewoon een goede adapter te kopen.

tommus42
11 april 2013, 13:56
Misschien, maar leuker en wellicht beter is een universele trafo met de juiste spanning en een goede stabilisatieschakeling.

Lomeos
11 april 2013, 14:23
Mwoahmwoah...
Als je ziet hoeveel adaptergezeik threads er in de jaren voorbij zijn gekomen vanwege het gebruik van ultra-cheapass ongestabiliseerde adapters, van de omschakelbare krengen dus, maar ook SMPS adapters (piiiiiiiep) weet ik niet of ik 29 euro oplichting, of de onbereidwilligheid een knappe adapter te kopen misplaatste zuinigheid, vind. Ik kan me eigenlijk geen threads herinneren waar het probleem, wat het dan ook was, uiteindelijk te wijten was aan een gestabiliseerde adapter.

Samengevat, vraag je af of je goeie spullen wilt en vraag je daarna af of die goeie spullen wat meer mogen kosten. Doe daarbij geen vergelijk tov het goedkoopste van het goedkoopste. Dan kun je de prijs van een Strat (als voorbeeld)ook oplichting noemen omdat de Wehkamp happiewappie stratkopieen van 79 euro verkoopt.

Dit. Als de voeding de sluitpost van je begroting wordt, dan kun je gedonder verwachten. Een fatsoenlijke voeding is echt z'n geld waard.

DLDB
11 april 2013, 14:54
Oké! Bedankt iedereen.