PDA

View Full Version : Vox AC30 CC2 Tremelo hapert



Tupelo
10 april 2013, 17:22
De tremelo op mijn AC30cc2 werkt niet lekker meer.
Ergens in een brom ruis hoor ik de tremelo (wanneer ik die inschakel) d.d.d.d.d.d.d doen, maar 't lijkt niet of nauwelijks door te komen op het eindsignaal.
Komt iemand dat bekend voor ?
Schijnt met dit type amp te komen, maar ik kan me niet herinneren dat 'ie eerder zo een humm maakte terwijl ik toch regelmatig tremolo gebruikt heb.
Gebakje draait al erg lang op dezelfde buizen; kan dat een oorzaak zijn ?

skanky
10 april 2013, 18:59
Sorry ik heb geen idee, maar ik vind de titel topic wel hilarisch....net zoiets als dat je distortion overstuurt. ;)

schwalbe
10 april 2013, 19:13
Het is maar wat je hilarisch vind: topics vol over "ik zoek een compressor met dynamiek".

j3r03n
10 april 2013, 19:37
Whahaha!
http://i.imgur.com/uLggj.gif






On topic: Ik ben AC-30 fan (Zelf CC2x) maar helaas, geen idee en geen technische kennis.

cluseau
10 april 2013, 20:25
De tremelo op mijn AC30cc2 werkt niet lekker meer.


Zal later op de avond ff kijken, deze amp heeft van die leuke opamps die niet te krijgen zijn. Staat me ook iets bij van een FETje maar moet eerst in het schema duiken.

Tupelo
10 april 2013, 20:46
Het is een tremolo ook...
Maar goed, zoeven deed 'ie weer normaal (kraakhelder); kan er kennelijk niet meer op bouwen.
Lees er meer over dat het in de amp zit en dat er gesoldeerd moet worden om het te verhelpen.
Er zijn mensen die 'm nieuw met die klacht kregen.

cluseau
10 april 2013, 22:49
Maar goed, zoeven deed 'ie weer normaal (kraakhelder);......

In dat geval kan ik je niet helpen. Helpen natuurlijk wel maar niet via het topic want hier moet je de amp met een loep en soldeerbout te lijf. Het probleem lijkt een las te zijn en dat zul je echt ter plekke zelf moeten doen of uitbesteden.

Tupelo
10 april 2013, 23:38
Moet morgen ff testen of het aan het kanaal ligt.
Toen 'ie stoorde speelde ik over het topboost channel, vandaag niet..
Wanneer er aanzienlijke reparatiekosten bij komen kijken wordt het tijd voor een andere amp.

cluseau
11 april 2013, 07:54
Je hebt PM