PDA

View Full Version : Volgorde pedalen



xSophie
10 april 2013, 16:49
Ik heb een aantal pedalen en die moeten samen zo goed mogelijk klinken.
Ik heb nu: EHX Muff overdrive, EHX the mole, Boss Enhancer, GLX Super chorus en Joyo noise gate.

De volgorde van pedalen weet ik wel redelijk, maar het is nog best wel lastig want ik heb geen idee hoe ik the mole moet zien en ook niet hoe ik de boss enhancer moet zien, en waar ik deze dus moet plaatsen.
Hoe zouden jullie mijn pedalen plaatsen,en als wat voor soort pedaal moet ik the mole en de enhancer zien?

Buzzel
10 april 2013, 17:00
The mole is een booster. Plaats je die voor een drive krijg je meestal meer gain. Achter een drive krijg je meestal meer volume (hangt van headroom versterker af). Plaats die waar jij hem voor wil gebruiken

Boss Enhancer is een soort van equalizer. Of je dit voor in het het midden of achteraan de keten wil ligt echt helemaal aan wat jij graag wil en wat jij het mooiste vind.

Daarnaast. Effecten volgorde is geen geschreven regel. Het topic hier over is een zetje en een suggestie. Voor het zelfde geld vind jij een chorus voor de overdrive wel veel mooier ;) Belangrijkste is dus experimenteren.

xSophie
10 april 2013, 17:09
The mole is een bass booster, gaat het dan ook nog op?

Buzzel
10 april 2013, 17:20
The mole is een bass booster, gaat het dan ook nog op?

Booster is een booster.